با نسل جدید حافظه‎‌های فلش، Galaxy S9 از کارت حافظه جانبی بی‌نیاز خواهد شد

شرکت سامسونگ اعلام کرده است که تولید انبوه حافظه‌های فلش جدید این شرکت بر مبنای استاندارد eUFS آغاز شده و این سازنده از آن در نسل جدید دستگاه‌های قابل حمل استفاده خواهد کرد. گمان می‌رود حافظه ۵۱۲ گیگابایتی جدید سامسونگ در گلکسی نوت ۹ استفاده شود.

سامسونگ، به‌زودی تغییراتی را در محصولاتش به‌وجود خواهد آورد که کاربران را از وابستگی به حافظه‏های میکرو SD برای ارتقای فضای ذخیره‌سازی بی‎نیاز خواهد کرد. این شرکت کُره‌ای، به‌تازگی اعلام کرده است که تولید حافظه‌های فلش جدید ۵۱۲ گیگابایتی را آغاز نموده که از استاندارد جدید UFS بهره می‏‎گیرند. سامسونگ این حافظه‌‏ها را برای استفاده در «نسل جدید» دستگاه‌های قابل حمل توسعه می‌‏دهد؛ این موضوع احتمالاً می‌تواند بدین معنی باشد که Galaxy S9 بدون پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD راهی بازار خواهد شد.

گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج با ۳۲ گیگابایت حافظه معرفی شده بودند؛ البته یک نسخه از گلکسی اس ۷ اج به عنوان پرچمدار ۲۰۱۶ سامسونگ از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است. در گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، مقدار فضای ذخیره‌سازی به دو برابر افزایش یافت و پرچمداران جدید سامسونگ از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‏‌کنند؛ ضمن اینکه در کُره‌ جنوبی، یک مدل از گوشی گلکسی اس ۸ پلاس با ۱۲۸ گیگابایت حافظه عرضه شده بود.

عرضه گلکسی اس ۹ با حافظه فلش جدید سامسونگ که ظرفیت ۵۱۲ گیگابایتی دارد؛ عملاً کاربران را از استفاده از کارت‌های حافظه میکرو SD بی‎نیاز خواهد کرد. حافظه‎های فلش، همواره سریع‎تر از کارت‌های حافظه میکرو SD بوده‎اند و حافظه‎های مبتنی بر استاندارد eUFS، حتی عملکرد بهتری خواهند داشت.  حافظه جدید سامسونگ، اطلاعات را با سرعت ۲۵۵ مگابایت بر ثانیه ذخیره‌ می‎کند و سرعت خواندن اطلاعات نیز در این حافظه، به ۸۶۰ مگابایت بر ثانیه می‏رسد. برای درک بهتر سرعت حافظه‏‌ی جدید سامسونگ، باید گفت که یک فیلم ۵ گیگابایتی Full HD در مدت زمان ۶ ثانیه به حافظه‌های فلش جدید ۵۱۲ گیگابایتی این سازنده انتقال می‎یابد.

با این‏حال، عرضه پرچمداران جدید سامسونگ با چنین حافظه‌ای چندان به نفع کاربر نخواهد بود؛ لازم به‎ذکر است که Galaxy Note 8 با ۲۵۶ گیگابایت حافظه، قیمت بسیار بالایی دارد که به ۱۰۰۰ دلار می‌‏رسد. به همین جهت، Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus در صورت عرضه با ۵۱۲ گیگابایت حافظه، ممکن است به یک گوشی بسیار گران‌قیمت تبدیل شوند که خرید آن‌ها چندان راحت نخواهد بود! حتی در صورت تمایل سامسونگ به عرضه مدل ۵۱۲ گیگابایتی پرچمداران جدیدش، این نسخه به صورت گسترده در دسترس قرار نخواهد گرفت و احتمالاً مدل‌های دیگری از Galaxy S9 با حافظه کم‌تر معرفی می‌‏شوند که از کارت حافظه میکرو SD پشتیبانی خواهند کرد.

Call Now Button