گلکسی اس ۹ به حسگر تشخیص عنبیه ۳ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد

براساس یک گزارش جدید، سامسونگ گوشی پرچمدار گلکسی اس ۹ را به سنسور تشخیص عنبیه پیشرفته‌تری مجهز خواهد کرد. آن‌طور که پیداست، این حسگر می‌تواند هویت کاربران را در کم‌تر از ۱ ثانیه احراز نماید.

سامسونگ از گوشی پرچمدار جدید گلکسی اس ۹ در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ به صورت رسمی رونمایی خواهد کرد. به همین جهت، طبیعی است که اطلاعاتی پیرامون مشخصات سخت‌افزاری و قابلیت‏‌های احتمالی این مدل منتشر شود.

آخرین گمانه‌زنی‌ها از گلکسی اس ۹، به بهبود عملکرد حسگر تشخیص عنبیه چشم اشاره می‎کند. براساس اطلاعات به‎دست آمده، سامسونگ تصمیم گرفته است به جای سنسور ۲ مگاپیکسلی که از آن در گلکی اس ۸، گلکسی اس ۸ پلاس و گلکسی نوت ۸ استفاده کرده بود؛ پرچمدار جدیدش را به یک حسگر ۳ مگاپیکسلی برای بررسی عنبیه چشم کاربران مجهز نماید. این موضوع باعث خواهد شد تا حسگر تشخیص عنبیه چشم گلکسی اس ۹ در شرایط مختلف، عملکرد بهتری داشته باشد و دقت آن‎را نیز افزایش خواهد داد.

در همین رابطه، یک منبع مطلع به Korean Herald اعلام کرده است:

رزولوشن لنز دوربین به‌کار گرفته شده برای ارزیابی عنبیه چشم کاربران، از ۲ مگاپیکسل (در گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸) به ۳ مگاپیکسل برای ثبت تصاویر واضح‎تری ارتقا پیدا خواهد کرد. ای حسگر، بهتر عنبیه چشم کاربران را تشخیص می‎دهد؛ حتی زمانی‎که عینک به چشم داشته باشند؛ چشم خود را حرکت دهند یا کاربران از حسگر تشخیص عنبیه چشم در محیط بسیار تاریک یا بسیار روشن استفاده کنند.

جدا از تغییرات سخت‌افزاری، سامسونگ روی نرم‌افزار لازم برای شناسایی عنبیه چشم کاربران نیز کار خواهد کرد که می‎تواند دقت و عملکرد حسگر تشخیص عنبیه شم را افزایش دهد. انتظار می‎رود حسگر تشخیص عنبیه چشم در گوشی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس، بتواند هویت کاربران را در کم‎تر از یک ثانیه احراز نماید؛ با اینکه حسگر تشخیص عنبیه چشم مانند سنسور اثرانگشت سریع نیست اما به کاربران این امکان داده خواهد شد تا بنابر سلیقه‌ی خود، از یکی از روش‌های احراز هویت موجود در گلکسی اس ۹ استفاده نمایند.

سنسور تشخیصع عنبیه چشم در کنار حسگر اثرانگشت، به کاربران اجازه می‌دهد تا هویت آن‎ها احراز شود. مانند گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ که از سیستم تشخیص چهره برخوردار هستند؛ گلکسی اس ۹ نیز به سیستم تشخیص چهره مجهز خواهد شد. گفته می‌شود سامسونگ از حسگرهای سه‌بعدی درون دوربین سلفی استفاده خواهد کرد تا دقت عملکرد سیستم تشخیص چهره را افزایش دهد.

گلکسی اس ۹ به نمایشگر ۵٫۷۷ اینچی مجهز می‌شود و نسخه «پلاس» نیز با صفحه‌نمایش ۶٫۳ اینچی عرضه خواهد شد. تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام مبتنی بر نسل اول لیتوگرافی ۱۰ نانومتری، قدرت پردازشی پرچمدار جدید کُره‌ای‌ها را تأمین خواهد کرد؛ البته در ایالات متحده، تنها نسخه مجهز به اسنپدراگون ۸۴۵ عرضه خواهد شد و سامسونگ، مدل‌های دیگر را با تراشه اگزینوس ۹۸۱۰ ارائه می‌دهد. آن‌طور که پیداست، گلکسی اس ۹ به یک دوربین و گلکسی اس ۹ پلاس مانند فبلت پرچمدار گلکسی نوت ۸، به دوربین دوگانه مجهز خواهد شد.

براساس گمانه‌زنی‌ها، گلکسی اس ۹ به همراه رنگ‌های مرسوم در یک رنگ جدید نیز عرضه خواهد شد؛ رنگ بنفش، احتمالاً تنوع رنگ‌بندی پرچمدار جدید سامسونگ را افزایش می‌دهد. البته صحت این گزارش به صورت دقیق منتشر نشده است زیرا گمانه‌زنی‌های مشابهی برای گلکسی اس ۸ نیز وجود داشت که به واقعیت مبدل نشد.

Call Now Button