گلکسی S9 با اسنپدراگون ۸۴۵ از نسخه +۴ شارژ سریع کوآلکام پشتیبانی خواهد کرد

اخیرا کوالکام فناوری شارژ سریع جدیدش را در معرض دید عموم نهاده و گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که تفاوت‌های چشم‌گیری با نسل گذشته دارد. در ادامه با بعضی از مهم‌ترین تغییرات آشنا خواهید شد.

هفته گذشته، کوآلکام از پردازنده احتمالی گلکسی S9 سامسونگ برای بازار ایالات متحده و محصولات دیگر کمپانی‌ها یعنی اسنپ‌دراگون ۸۴۵ پرده‌ برداشت.

اخیرا سامسونگ هم از پردازنده انحصاری جدیدش با نام اگزینوس ۹۸۱۰ اطلاعاتی منتشر کرد و احتمالا طبق معمول نسخه‌جهانی آن دارای این پردازشگر است. جدای از این بحث‌ها، چیزی که مارا مجذوب اسنپ‌دراگون ۸۴۵ می‌کند شارژ سریع بهبود یافته آن‌است که +Quick Charge 4 نام دارد.

تکنولوژی انحصاری سامسونگ در پمپاژ سریع الکترون‌ها به سوی باطری هم Adaptive Fast Charge نام‌ دارد که انتظار داریم در S9 استفاده‌ شود؛ حتی شایعات استفاده از آن در نسخه مخصوص ایالات متحده هم به گوش می‌رسد. شاید علت عدم همکاری سامسونگ و کوآلکام در S9 برای شارژ سریع این‌ باشد که کوالکام برای این قابلیت مبلغی از شرکت مورد نظر دریافت می‌کند. البته اگر واقعا شارژ سریع ۴ پلاس فوق‌العاده باشد، سامسونگ باید تحول عظیمی در Adaptive Fast Charge ایجاد کند و قابلیت‌های دیگری نیز به آن بیافزاید.

کوآلکام نیز خاطر نشان کرده که برای بهره‌مندی از کوییک‌ شارژ ۴ پلاس می‌بایست محصولات از پردازنده‌های اسنپ‌دراگون استفاده‌ کنند؛ پس تا حدی قابل‌ تصور است که در آینده کدام پرچم‌داران از این قاعده مستثنی نخواهند بود. علاوه بر شارژ سریع‌تر تفاوت‌های دیگری هم با سری‌های گذشته وجود دارد که در ادامه آن‌ها را خواهید دید. البته طبق معمول برای استفاده این ویژگی هم شارژر مخصوص نیاز است.

شارژ کردن بسیار سریع: این امکان در ورژن‌های گذشته هم وجود داشت اما هم‌اکنون بسیار بر قدرتش افزوده شده‌ است. به این‌صورت که از دو IC برای مدیریت نیرو استفاده می‌کند و Dual Charge نام می‌گیرد. این نوآوری با تقسیم انرژی، علاوه بر شارژ سریع‌تر انرژی کم‌تری تلف می‌کند و در نتیجه دستگاه‌ کم‌تر داغ می‌شود.

متعادل‌سازی حرارت به‌صورت هوشمند: این قابلیت دما را به صورت خودکار تا حد امکان پایین می‌آورد و شاهد گرم شدن دستگاه نخواهیم بود. این‌کار فقط از طریق بهینه‌سازی و برطرف کردن نقاطی که داغ می‌شوند صورت می‌پذیرد.

قابلیت‌های ایمنی پیشرفته: شارژ سریع ۴ پلاس حاوی پروتکل‌ ایمنی پیچیده‌ای است که قدمی بلند در جهت افزایش ایمینی مصرف‌ کننده محسوب می‌شود و علاوه‌ بر نمایش دمای دستگاه، قادر به نمایش دمای شارژ نیز است؛ پس در جلوگیری از اتصالی‌ کابل‌ها، افزایش محسوس دما و از کار افتادن کانکتور USB-C به کاربر کمک می‌کند.

در ادامه، در کنار هم قرار گرفتن این گزینه‌ها به کارآمدی +Quick Charge 4 کمک کرده‌ و آن‌را عملا بی‌رقیب و بهتر از گذشته می‌کند؛ حتی کوآلکام ادعا کرده که تا ۳۰‎٪ در کارایی آن بهبود بخشیده‌ که حاصل آن ۱۵‎٪ افزایش سرعت شارژ نیز بوده است. اولین دستگاهی که تاکنون تاییدیه کوآلکام برای شارژ سریع ۴ پلاس را دریافت کرده توسط ZTE چینی تولید می‌شود و Nubia Z17 دارد. نکته قابل تأمل این است که Z17 پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۳۵ را به خدمت‌ گرفته؛ پس بهره‌مندی از اخرین نسل اسنپ‌دراگون یا همان ۸۴۵ از لازمه‌های این فناوری نخواهد بود.

در آخر، لازم به ذکر است که موبایل‌های مجهز به اسنپ‌دراگون ۸۴۵ که پرچم‌داران سال آینده‌ میلادی خواهند بود دو حسن دارند که آن‌هم سریع‌تر شارژ شدن و دیگری خنک ماندن طی آن عملیات است. در حال‌حاضر، مدت زمان کامل شدن شارژ پرچم‌داران اندرویدی بین ۱.۵ تا ۲ است و با این تفاسیر ممکن است بزرگان این کارزار تا سال آینده این عدد را هر چه بیشتر به ۱ ساعت و حتی کم‌تر نزدیک کنند؛ یا حتی ممکن‌ است همین مدت زمان صرف شود، ولی باطری بزرگ‌تری شارژ شود. اگر می‌خواهید به‌طور دقیق‌تر از عملکرد موبایل‌ها در شارژ شدن خبردار شوید، تصاویر بنچ‌مارک آن‌ها را در ادامه ببینید.

 

Call Now Button