آیفون ۸ پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در ماه اکتبر

طبق تحلیل‌های منتشر شده از میزان فروش گوشی هوشمند در ماه نوامبر، پرچم‌داران اپل، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس، سهم فراوانی از بازار فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

شاید در ابتدا نبرد بازار گوشی هوشمند را میان سیستم‌عامل استفاده شده در این محصولات بدانیم، اما موضوع فراتر از رقابت میان گوشی‌های اندرویدی با آیفون‌های مبتنی بر آی‌اواس است. درواقع رقابت اصلی میان شرکت‌های سازنده تلفن هوشمند قرار دارد و هدف هر یک نیز به دست آوردن سهم بیشتری از این بازار پرسود است. با این حال نمودارها و تحلیل‌های منتشر شده، برتری اپل را در بازار گوشی هوشمند نشان می‌دهند.

در آخرین گزارشی که توسط موسسه تحقیقاتی Counterpoint منتشر شده است، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس پرفروش‌ترین محصولات ماه اکتبر بودند. این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که با عرضه آیفون ۱۰ به بازار فاصله داشتیم. با این حال عرضه دیرهنگام آیفون ۱۰ به فروش محصولات اپل لطمه‌ای نزده است و شاهد برتری آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس در بازار هستیم.

آمار منتشر شده برتری هردو محصول جدید اپل، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس، را نشان می‌دهد. دو گوشی هوشمند جدید اپل توانسته‌اند فروشی دو برابر بیشتر نسبت به گلکسی اس ۸ پلاس و گلکسی نوت ۸ داشته باشند. این در حالی است که بسیاری از کاربران منتظر عرضه آیفون ۱۰ بودند. با این وجود اپل توانست با فروش خوب آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس به سود فراوانی دست یابد.

نکته جالبی که در نمودار فروش گوشی هوشمند در ماه اکتبر به چشم می‌خورد حضور آیفون ۶ و آیفون ۷ است که از پرچم‌داران نسل قبلی اپل محسوب می‌شوند.

این موضوع به ما ثابت می‌کند که اپل سهم فراوانی از بازار گوشی هوشمند بالارده با قیمتی فراتر از ۴۰۰ دلار را به خود اختصاص داده است. در این بین شاهد یکه‌تازی شرکت‌های چینی نظیر ویوو و اوپو در بازار محصولات میان‌رده هستیم. بی‌شک علت برتری شرکت‌های چینی در بازار گوشی هوشمند نیز بازار نوظهور و پرسود چین است که به فروش محصولات میان‌رده و بالارده این شرکت‌ها کمک فراوانی می‌کند.

درنهایت آنچه اهمیت فراوانی دارد رشد بازار تلفن هوشمند بالارده یا پریمیوم است؛ به نحوی که هر روز به جمع کاربران محصولات بالارده اضافه می‌شود. اپل نیز از این موضوع آگاه است و برای بالاتر بردن سهم خود از بازار گوشی هوشمند پریمیوم تلاش می‌کند.

اپل به موفقیت آیفون ۱۰ چشم دوخته است. به همین علت باید تا انتشار آمار جهانی فروش گوشی هوشمند در ماه نوامبر و دسامبر صبر کنیم. نظر شما چیست؟ آیا آیفون ۱۰ نیز مانند آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس فروش خوبی را تجربه می‌کند؟

Call Now Button