پرچمدار Huawei P11 به فناوری مشابه با Face ID آیفون ۱۰ مجهز خواهد شد

براساس یک گزارش، به‌نظر می‌رسد در بریدگی بالای صفحه‌نمایش گوشی پرچمدار Huawei P11، سیستم تشخیص چهره به همراه دوربین سلفی جای خواهد گرفت. پرچمدار جدید شرکت چینی، سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد.

سال ۲۰۱۷ به‌زودی به پایان خواهد رسید؛ به همین جهت، رسانه‌های مختلف که در حوزه فناوری کار می‌کنند، توجه خود را به دو نمایشگاه CES در اوایل ژانویه و MWC در ماه فوریه (و مارس) معطوف خواهند کرد زیرا براساس شایعات، محصولات زیادی در طی سه ماهه اول ۲۰۱۸ معرفی می‏شود. شرکت چینی هوآوی که امسال با عرضه Mate 10 و Mate 10 Pro سطح انتظارات علاقه‌مندان را افزایش داده است، از گوشی پرچمدار Huawei P11 در نمایشگاه MWC رونمایی خواهد کرد.

آن‌طور که شایعات نشان می‎دهد، گوشی پرچمدار ۲۰۱۸ هوآوی از نظر طراحی، نسبت به دیگر محصولات سری P متمایز خواهد بود؛ گفته شده است که در بالای نمایشگر آن، بریدگی مانند بریدگی بالای صفحه‌نمایش آیفون ۱۰ وجود دارد. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که شباهت‌های میان گوشی پرچمدار Huawei P11 و گوشی بدون حاشیه iPhone X اپل بیشتر از یک بریدگی، خواهد بود و این سازنده چینی، به دنبال ارائه محصولی با فناوری است که می‌تواند با Face ID رقابت کند.

نویسنده یک وب‌سایت فناوری ایتالیایی، اعلام کرده است که درون بریدگی بالای صفحه‌نمایش Huawei P11، چیزی بیشتر از یک دوربین سلفی قرار خواهد داشت؛ در واقع، برگ برنده پرچمدار جدید چینی‌ها در بریدگی بالای نمایشگر جای می‎گیرد. اگر به خاطر داشته باشید، در هنگام رونمایی از نسخه جهانی Honor V10 و Honor 7X، هوآوی دوربین سه‎بعدی جدیدی را معرفی کرد که Point Cloud Depth Camera نامیده می‎شود. این دوربین با نقشه‌برداری سه‌بعدی از چهره، می‌تواند هویت کاربران را احراز کند.

دوربین Point Cloud Depth از چندین سنسور شکل گفته است؛ یک دوربین ماون قرمز، دوربین RGB و پروژکتور درون Point Cloud Depth وجود دارد و پروژکتور با تاباندن دسته‌ای از اشعه‌های نور فروسرخ به چهره‌ی کاربر و ارزیابی تغییر مسیر آن‌ها، می‌‏تواند شکل صورت را تشخیص دهد. البته دوربین معرفی شده توسط هوآوی از طریق پورت USB Type-C به گوشی متصل می‎شود؛ با این‌حال، انتظار داریم در Huawei P11 نمونه‌ای از این دوربین درون فریم گوشی جای بگیرد. به همین جهت، بریدگی بالای نمایشگر فضای مناسبی خواهد بود تا هوآوی بتواند دوربین Point Cloud Depth را درون پرچمدار جدیدش قرار دهد.

هوآوی مدعی است که سیستم تشخیص چهره این شرکت، عملکردی به مراتب بهتر از Face ID آیفون ۱۰ دارد؛ دقیق‎تر است و ایمنی بیشتری خواهد داشت. سیستم تشخیص چهره توسعه یافته توسط هوآوی می‌تواند برای تأیید پرداخت‌های موبایلی نیز مورد استفاده قرار بگیرد و در طی ۴۰۰ میلی‌ثانیه، هویت کاربران احراز خواهد شد. علاوه‌بر احراز هویت، چینی‌ها از دوربین Point Cloud Depth برای جان بخشیدن به ایموجی‌ها استفاده خواهند کرد؛ مشابه با آنچه که در انیموجی‌های آیفون ۱۰ دیده‌ایم. در این رابطه، هوآوی موفق شده است تا حرکات چهره را دقیق‌تر از رقیب آمریکایی خود بازسازی نماید.

مدتی پیش، Roland Quandt به نقل از کارمندان هوآوی در آلمان اعلام کرده بود که این شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸، محصولاتی را با تمرکز بر هوش مصنوعی و عکاسی ارائه می‎دهد. گمان می‌رود یکی از «محصولات هیجان‌انگیز جدید» هوآوی در سال ۲۰۱۸، گوشی پرچمدار Huawei P11 باشد که احتمالاً به همراه برادر بزرگ‌تر خود یعنی Huawei P11 Plus عرضه می‏‌شود. توجه داشته باشید که این شایعه به صورت رسمی تأیید نشده است.

Call Now Button