اپل احتمالا اپلیکیشن های iOS و مک را تا سال ۲۰۱۸ با یکدیگر ادغام می‌کند

گزارشی منتشر شده است مبنی بر اینکه از سال آینده توسعه‌دهندگان دیگر نیازی به ساخت نسخه‌های متفاوت اپلیکیشن‌ها برای iOS و macOS ندارند.

در صورتی که از کاربران iOS یا macOS باشید حتما با این موضوع آشنا هستید که برنامه‌های هریک از این سیستم‌عامل‌ها مستقل است. درواقع امکان استفاده از اپلیکیشن‌های iOS در macOS وجود ندارد.

حال گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه احتمالا این روند تغییر می‌یابد. گویا اپل قصد دارد به توسعه‌دهندگان اجازه ساخت اپلیکیشن‌هایی را بدهد که امکان اجرا روی هردو سیستم‌عامل اپل را داشته باشند.

چنین اقدامی به کاربران اجازه می‌دهد از اپلیکیشنی یکسان در آیفون، آیپد و مک استفاده کنند. گویا این اقدام از سال آینده میلادی رخ می‌دهد. با این حساب توسعه‌دهندگان تنها نیاز به طراحی یک اپلیکیشن دارند؛ اپلیکیشنی که این بار در سیستم‌عامل‌های مختلف اپل قابل اجرا است و به طراحی نسخه دیگری نیاز نیست.

هدف اپل از چنین اقدامی، گسترش دادن به اپلیکیشن‌های موجود برای macOS است. در حال حاضر توسعه‌دهندگان مجبورند برای هر iOS و macOS اپلیکیشن‌های جداگانه طراحی کنند. با ایده جدید اپل، نه‌تنها کار برای توسعه‌دهندگان کم هزینه‌تر و ساده‌تر می‌شود، بلکه کاربران macOS اپلیکیشن‌های بیشتری دریافت می‌کنند.

در حال حاضر اکثر توسعه‌دهندگان به iOS توجه بیشتری دارند. همین امر باعث شده که این سیستم‌عامل نسبت به macOS اپلیکیشن‌های بیشتری داشته باشد. ایده جدید اپل به رونق گرفتن macOS کمک فراوانی می‌کند؛ برای مثال می‌توان به اپلیکیشن رسمی توییتر اشاره کرد. نسخه iOS اپلیکیشن توییتر نسبت به نسخه macOS زودتر آپدیت‌ها را دریافت می‌کند و این در حالی است که عرضه آپدیت جدید برای نسخه macOS ماه‌ها زمان می‌برد.

اگر اپلیکیشن‌های macOS و iOS با یکدیگر ادغام شده و توسعه‌دهندگان به ساخت نسخه‌های متفاوت نیاز نداشته باشند، کاربران مک دسترسی سریع‌تری به آپدیت‌های جدید خواهند داشت.

در گزارش ذکر شده که اپل این برنامه را از پاییز سال آینده اجرا می‌کند. به احتمال زیاد اپل در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان از این برنامه رونمایی می‌کند. متاسفانه هنوز خبری مبنی بر تایید این گزارش از سوی اپل منتشر نشده است.

Call Now Button