احتمال معرفی گوشی ساده (Nokia E71 (2018 با پشتیبانی از ۴G

در کنار دو گوشی Nokia 6 و Nokia 9 انتظار می‌رود یک گوشی تازه ساده هم از نوکیا با پشتیبانی از شبکه ۴G معرفی شود. این گوشی احتمالا نسخه به روزرسانی شده Nokia E71 و مجهز به صفحه کلید فیزیکی است.

انتظار می‌رود که کمپانی HMD Global قصد داشته باشد سال ۲۰۱۸ را هم قدرتمندانه آغاز کند و در کنفرانس مطبوعاتی مورخ ۱۹ ژانویه (۲۹ام دی) از دو گوشی Nokia 6 (2018) و همچنین پرچم‌دار Nokia 9 پرده بردارد. از طرفی همان‌طور که می‌دانید، این سازنده فنلاندی در سال ۲۰۱۷ در کنار همه گوشی‌های اندرویدی و لمسی تازه‌اش یک نسخه به روزرسانی شده هم از گوشی ساده اما محبوب Nokia 3310 معرفی و عرضه کرد. این گوشی خوش اقبال با استقبال عموم کاربران مواجه شد و به نظر می‌رسد که نوکیا قصد دارد یک گوشی ساده دیگر هم با پشتیبانی از شبکه ارتباطی پیشرفته ۴G به زودی معرفی کند.

یک گوشی مرموز از برند نوکیا چند روز پیش مجوز FCC و همچنین Bluetooth SIG دریافت کرد و برخی مشخصاتش هم توسط پایگاه کمیسیون ارتباطات آمریکا فاش شد. در اسناد و تصاویر شماتیک منسوب به این گوشی مرموز شاهد بودیم که به شبکه ارتباطی ۴G هم مجهز بود. البته مدارک موجود در پایگاه‌های آن‌ها اطلاعات کمی ازجمله ابعاد بدنه این گوشی را نشان می‌داد؛ اما حالا گزارش تازه‌ای توسط خبرگزاری آنلاین چینی MyDrivers منتشر شده است که جزئیات بیشتری را از گوشی ساده بعدی نوکیا به نمایش می‌گذارد.

جزئیات اخیر نشان می‌دهد که گوشی ۴G تازه و نسبتا ساده نوکیا احتمالا یک نسخه به روزرسانی شده از Nokia E71 است که قبلا در سال ۲۰۰۸ میلادی و با صفحه کلید فیزیکی از نوع QWERTY معرفی شده بود. حالا گفته می‌شود که این گوشی تازه احتمالا Nokia E71 (2018) نام گذاری می‌شود و صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی لمسی با وضوح تصویر ۴۸۰ دارد. طبق این گزارش، گوشی مذکور همچنین از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون ۲۰۵ که امکان اتصال به شبکه ارتباطی ۴G LTE را برای گوشی‌های ارزان و ساده فراهم می‌آورد، قدرت می‌گیرد و به ۱ گیگابایت رم هم مجهز می‌شود.

گوشی Nokia E71 (2018) همچنین ۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد که به کمک کارت حافظه جانبی microSD ارتقا می‌یابد. گفته می‌شود دوربین اصلی آن در پنل پشتی یک لنز ۳ مگا پیکسلی خواهد داشت و همچنین بر اساس بازار هدف در دو نسخه با پشتیبانی از یک سیم‌کارت و دو سیم‌کارت آماده به کار عرضه خواهد شد.

انتظار می‌رود سیستم عامل Kai که توسط Reliance JioPhone هم استفاده می‌شود، به صورت پیش فرض روی گوشی ساده اما ۴G بعدی نوکیا نصب شود.

در حال حاضر گزارش‌های متعددی درباره مشخصات فنی و ظاهری این گوشی تازه منتشر شده اما هیچ خبری توسط مقامات رسمی نوکیا به تأیید نرسیده است. شایعه شده که ممکن است سازنده فنلاندی مذکور الا این گوشی را در بازار چین عرضه نکند؛ چراکه Nokia E71 (2018) به همراه همه مشخصات احتمالی ذکر شده احتمالا ۲۰۰۰ یوان قیمت گذاری می‌شود و کاربران چینی اصلا مایل نیستند چنین گوشی ساده‌ای را به این قیمت تهیه کنند. همان‌طور که می‌دانید، کمپانی‌های متعددی در حال حاضر در این بازار بزرگ مشغول هستند و شیائومی، هوآوی و همچنین میزو را می‌توان پیشتازان عرضه موبایل در چین به شمار آورد. این سازندگان همیشه گوشی‌های توانمند را به قیمت کم عرضه می‌کنند و همین موضوع باعث شده است که سهم بازار سایر سازندگان را بربایند. گفته می‌شود که قیمت گوشی‌های مشابه با این محصول تازه نوکیا در بازار چین حدودا ۱۰۰۰ یوان است.

از طرفی ممکن است نوکیا بخش عمده گوشی‌های ساده ۴G خود را در آینده در کشور چیت عرضه کند. این کشور اخیرا میزبان گوشی‌های ارزان مجهز به ۴G بوده است که از فروش جالب توجهی هم برخوردار بوده‌اند.

Call Now Button