میزو نزدیک به ۲۰ میلیون گوشی در سال جاری میلادی عرضه کرده است

براساس اعلام رسمی، میزو موفق شده است تا ۲۰ میلیون واحد از گوشی‌های هوشمند خود را در طی سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه نماید. فروش این شرکت در مقایسه با سال ۲۰۱۶، نزدیک به دو میلیون واحد کاهش یافته است.

میزو به‌تازگی اعلام کرده که نزدیک به ۲۰ میلیون واحد از گوشی‌های هوشمند این شرکت در طی سال ۲۰۱۷، عرضه شده‏ است. با اینکه آمار فروش گوشی‎های هوشمند میزو چندان بد نیست، باید گفت که این سازنده چینی فروش کم‏تری را نسبت به سال گذشته تجربه می‌کند؛ میزو موفق شده بود در سال ۲۰۱۶، حدوداً ۲۲ میلیون واحد از گوشی‏‌های هوشمند خود را به فروش برساند. براساس اعلام رسمی سازنده‏ی چینی، میزو موفق شده است در سال ۲۰۱۷ بالای ۲۰ میلیارد یوآن درآمد داشته باشد. از نظر میزان فروش، میان‌رده‌های این شرکت نظیر Meizu M6 Note فروش بیشتری نسبت به پرچم‌دار Meizu Pro 7 داشته‌اند.

در مقایسه با میزان فروش سازندگان دیگر، میزو به هیچ‌عنوان عملکرد خوبی نداشته است؛ شیائومی در طی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷، نزدیک به ۲۷٫۶ میلیون واحد از گوشی‌‏های هوشمند خود را عرضه کرده است. این موضوع نشان می‎دهد که میزو همچنان برای رقابت با بزرگان بازار نظیر هوآوی، باید تلاش بیشتری انجام دهد.

شرکت شیائومی و هوآوی، پرچم‌داران مختلفی را در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه کرده‌اند؛ هوآوی با رونمایی از Honor V10، Honor Mate 10 و سری «پی ۱۰» و شیائومی با ارائه‎ی Xiaomi Mi 6 و گوشی بدون حاشیه Xiaomi Mi Mix 2، کاربرانی را هدف قرار داده‌اند که به دنبال یک گوشی قدرت‏مند هستند. این در حالی است که شیائومی، تنها گوشی Meizu Pro 7 را به همراه نسخه «پلاس» آن وارد بازار کرده است. این شرکت چینی در صورتی‏که به دنبال بهبود درآمد خود باشد، باید روی سری گوشی‌های پرچمدار خود متمرکز شود؛ برخی ترجیح می‌دهند تا هزینه بیشتری را برای یک گوشی قدرت‌مند بپردازند اما میزو، توجه‌اش را به گوشی‎های اقتصادی معطوف کرده است و همین موضوع باعث شده تا فروش میزو کم‌تر از سازندگان دیگر باشد.

یکی‌دیگر از دلایلی که میزو نتوانسته از نظر میزان فروش عملکرد خوبی داشته باشد، عدم پیروی این شرکت از تِرِند رایج در بازار است؛ محصولات جدید در بازار، حاشیه‌های باریکی دارند و به صفحه‌نمایش کشیده مجهز شده‌اند. شرکت میزو هنوز گوشی را با چنین طراحی عرضه نکرده است؛ با این‎حال، شایعاتی مبنی بر معرفی Meizu M6S به عنوان یک گوشی با طراحی بدون لبه تا پیش از پایان سال ۲۰۱۷ وجود دارد. هرچند، آخرین گزارش‎ها نشان می‌دهد که عرضه این مدل به دلیل وجود مشکل در دوربین آن برای مدتی به تعویق افتاده است.

 گفته می‌شود میزو در عیب‎زدایی از دوربین گوشی جدیدش، با مشکل مواجه شده است و همین موضوع باعث شده تا عرضه Meizu M6S تا ژانویه به تعویق بیافتد. این مدل، اولین گوشی میزو خواهد بود که از صفحه‎نمایش کشیده با نسبت ابعاد ۱۸:۹ به استفاده می‌کند؛ پیش‌بینی‎ها حاکی از آن است که گوشی جدید Meizu M6S با صفحه‌نمایش ۵٫۷ اینچی HD+، نزدیک به ۳۰۲ دلار قیمت خواهد داشت. هرچند، برخی از گمانه‌زنی‌ها به عرضه این مدل با قیمت ۱۰۰۰ یوآن (۱۵۱ دلار) اشاره دارد. البته گفته می‌شود که میزو یک گوشی بدون حاشیه دیگر نیز عرضه خواهد کرد که مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مندتری خواهد داشت؛ این مدل که از تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام استفاده می‎کند، با بهره‌گیری از نمایشگر کشیده و سنسور اثرانشگت در پنل پشتی ارائه می‎شود. ضمن اینکه میزو ۱۵ و میزو ۱۵ پلاس در سال آینده به عنوان پرچمدار این شرکت با طراحی بدون لبه معرفی خواهند شد.

Call Now Button