گوشی پرچمدار Huawei P11 نمایشگر کشیده ۱۸:۹ نخواهد داشت

براساس اطلاعات به‌دست آمده از یک گوشی جدید هوآوی با شماره مدل EM-L09، پرچم‌دار جدید این شرکت به نمایشگری با رزولوشن Full HD و نسبت ابعاد ۱۶:۹ مجهز خواهد شد.

انتظار می‌رود گوشی پرچمدار Huawei P11 به صورت رسمی در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شود؛ به همین جهت در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸، ممکن است چینی‌ها از پرچم‌دار جدید خود رونمایی کنند. به‎تازگی، گوشی پرچم‌دار ۲۰۱۸ هوآوی با اسم‎رمز EMILY در اسناد UAProf فاش شده است که به عرضه آن با نمایشگر Full HD اشاره می‎کند. براساس اطلاعات به‎دست آمده، پرچم‌دار جدید هوآوی نمایشگری با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل خواهد داشت؛ به همین جهت، Huawei P11 فاقد صفحه‌نمایش کشیده با نسبت ابعاد ۱۸:۹ خواهد بود زیرا رزولوشن آن مانند میت ۱۰ پرو، ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل نیست.

در حالی‌که اسناد UAProf به عرضه Huawei P11 با نمایشگر FHD اشاره می‎کند، پیش‏تر اطلاعاتی مربوط به یکی از پرچم‌داران ۲۰۱۸ هوآوی در فایل‌های فرم‌ور رسمی فاش شده بود که به عرضه این مدل با نمایشگر ۶٫۰۱ اینچی FHD+ اشاره می‎کند. همچنین با احتساب بریدگی احتمالی که در بالای نمایشگر ایجاد شده است، رزولوشن نمایشگر پرچم‏دار جدید هوآوی به ۱۰۸۰ در ۲۲۴۴ پیکسل می‌رسد؛ گفته شده است که مانند آیفون ۱۰، بالای نمایشگر بریدگی ایجاد خواهد داشت که محل جای‌گیری حسگرهای ضروری به همراه بلندگوی مخاطب است.

توجه داشته باشید که ممکن است پرچم‏دار ۲۰۱۸ هوآوی در نهایت با صفحه‎نمایش کشیده عرضه شود و نمونه‎ فاش شده، نهایی نباشد. براساس اطلاعات به‎دست آمده پیرامون پرچم‌دار جدید هوآوی از سری P، شایعات مختلفی وجود دارد؛ آخرین گمانه‌زنی‌ها، حاکی از آن است که چینی‌ها گوشی Huawei P20 و Huawei P20 Plus را در نمایشگاه MWC 2018 معرفی خواهند کرد و پرچم‎‌دار جدید هوآوی با نام Huawei P11 عرضه نخواهد شد.

با صرف‌نظر از اینکه Huawei P20 یا Huawei P11 به نمایشگر کشیده مجهز خواهد شد یا خیر؛ احتمالاً  این گوشی حاشیه‌های باریک‎تری نسبت به Huawei P10 داشته باشد. هوآوی در فبلت Mate 10 نیز از صفحه‌نمایش کشیده با نسبت ابعاد ۱۸:۹ استفاده نکرده است اما پرچم‌دار ۶ اینچی هوآوی، حاشیه‌های بسیار باریکی دارد.

 هوآوی از همان تراشه Kirin 970 روی گوشی پرچم‌دار Huawei P11 استفاده خواهد کرد؛ این پردازنده به فبلت Mate 10 و Mate 10 Pro قدرت می‌دهد. همچنین نسخه «لوکس» فبلت میت ۱۰ با نام Mate 10 Porsche Design از تراشه Kirin 970 استفاده می‌کند. تراشه Kirin 970 به لطف استفاده از یک واحد پردازش عصبی که به اختصار NPU نامیده می‏‌شود، میت ۱۰ را به یک گوشی قدرت‌مند مبدل ساخته است که از پردازش محتوای مربوط به هوش مصنوعی پشتیبانی می‏‌کند. پیش‌تر، ایوان بلس گفته بود که Huawei P11 و Huawei P11 Plus در اوایل سال ۲۰۱۸ با تمرکز روی هوش مصنوعی و عکاسی معرفی خواهند شد.

براساس تصاویر تبلیغاتی که از Huawei P11 به‌دست آمده است، این گوشی احتمالاً دوربین اصلی سه‌تایی خواهد داشت که با رزولوشن ۴۰ مگاپیکسل عکاسی می‌کند؛ ضمن اینکه دوربین سلفی به کاربران اجازه می‌دهد تا عکس‌هایی با رزولوشن ۲۴ مگاپیکسل به ثبت برسانند.

Call Now Button