کوالکام مشغول به آزمایش خودروهای خودران در کالیفرنیا است

مقامات کالیفرنیا اجازه آزمایش خودرو خودران به شرکت‌های مختلف از جمله انویدیا و کوالکام داده‌اند. کوالکام در این آزمایش، خودرویی مجهز به تراشه ۹۱۵۰ C-V2X را می‌سنجد؛ تراشه‌ای که قادر به برقراری ارتباط با تجهیزات راهنمایی و رانندگی است.

شرکت‌هایی متعددی روی تکنولوژی خودروهای خودران کار می‌کنند. یکی از این شرکت‌ها، کوالکام است که روی تراشه‌هایی با قابلیت مدیریت و هدایت اتومبیل کار می‌کند. با این حال، چالش‌هایی نیز بر سر راه شرکت‌ها وجود دارد.

ساخت خودرو خودران یکی از مراحل محسوب می‌شود و مرحله بعدی، آزمایش آن است. حال مقامات ایالت کالیفرنیا به شرکت‌های سازنده چیپ‌ست اجازه داده، خودروهای خودران را در این ایالات آزمایش کنند.

یکی از شرکت‌هایی که شامل این طرح می‌شود شرکت معروف کوالکام است که به دلیل تولید تراشه‌های اسنپدراگون شناخته می‌شود. به کوالکام اجازه داده شده تا یک خودروی خودران را ۲۱ آذر امتحان کند. انویدیا و شرکت‌های دیگری نیز حق انجام این آزمایش را دارند و می‌توانند در ایالت کالیفرنیا به آزمایش خودروهای خودران بپردازند.

کوالکام به دنبال ساخت خودروی خودران نیست، بلکه تراشه مخصوص این خودروها را ساخته و به شرکت‌های اتومبیل‌سازی می‌فروشد. کوالکام تراشه‌ای نیز چند ماه پیش معرفی کرد که ۹۱۵۰ C-V2X نام دارد. انتظار می‌رود خودروی خودران مدنظر برای آزمایش از این تراشه استفاده کند.

این تراشه قادر به ارائه هوشیاری ۳۶۰ درجه‌ای به خودرو است. علاوه بر آن، خودرو می‌تواند با تجهیزات راهنمایی و رانندگی مانند چراغ‌های راهنمایی یا خودروهای دیگر ارتباط برقرار کند. چنین چیپ‌ستی به سازندگان خودرو اجازه می‌دهد میزان امنیت خودروهایشان را کاهش داده و از بروز تصادفات تا حد فراوانی جلوگیری کنند.

یکی از مدیران ارشد کوالکام در مصاحبه‌ای با CNBC گفت:

انتظار می‌رود کوالکام به یکی از مهره‌های اصلی در دنیای خودروهای خودران تبدیل شود.

البته چنین موضوعی دور از ذهن نیست. کوالکام نشان داده که در ساخت تراشه بسیار توانمند است و ساخت چیپ‌ستی با مشخصات ذکر شده طبیعتا از سوی سازندگان خودرو با استقبال روبه‌رو خواهد شد.

کوالکام در حال حاضر ساخت تراشه‌هایی در زمینه‌های مختلف را برای خودروهای فورد شروع کرده است. این تراشه‌ها در کارخانه‌های واقع در سن دیگو ساخته می‌شود و احتمالا شاهد تست آنها در نقاط مختلف کالیفرنیا خواهیم بود.

این شرکت فعال در ساخت قطعات نیمه‌رسانا قصد دارد خودروهایی برای آزمایش به کشورهای دیگر مانند چین، آلمان، ایتالیا و ژاپن ارسال کند. هدف از این آزمایش‌ها، بررسی عملکرد تراشه در مناطق و موقعیت‌های متفاوت است که بهینه‌تر شدن عملکرد تراشه را تضمین می‌کند.

Call Now Button