آیفون ۸ بیشتر از آیفون ۱۰ به فروش می‌رسد

اپل امسال ۳ آیفون مختلف معرفی کرد که آیفون ۱۰ سطح بالاترین آن‌ها به شمار می‌رود. در حالی که انتظار می‌رفت آیفون ۱۰ مدرن از فروش بیشتری بهره ببرد، آمار تازه نشان می‌دهد که سهم فروش دوگانه آیفون ۸ از آن بیشتر است.

 

همان‌طور که می‌دانید، اپل سه گوشی آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ را هم‌زمان معرفی کرد اما نسخه مخصوص تولد ۱۰ سالگی این غول تکنولوژی دیرتر از دوگانه آیفون ۸ روانه بازار شد. پیش از عرضه رسمی گوشی آیفون ۱۰ بسیاری از تحلیل‌گران عرصه موبایل پیش بینی کرده بودند که این گوشی می‌تواند بر فروش دوگانه آیفون ۸ و ۸ پلاس تاثیر منفی بگذارد.

حالا به نظر می‌رسد که فروش دو گوشی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس چندان هم تحت تأثیر ورود آیفون ۱۰ قرار نگرفته است. بر اساس داده‌هایی که CIRP گردآوری کرده، در اولین ماه عرضه آیفون ۱۰ فروش گوشی آیفون ۸ از این نسخه پیشرفته بیشتر بوده است. این داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که سهم فروش دوگانه آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس حدودا ۴۰% است در حالی که نسبت فروش آیفون ۱۰ معادل ۳۰% تخمین زده شده است.

به نظر شما آیا اپل باید با توجه به این آمار نگران گوشی پرچم‌دار تازه‌اش باشد؟ پاسخ این سوال را به درستی نمی‌دانیم اما این کمپانی احتمالا پیش از انتشار آمار به صورت عمومی هم متوجه شده بود که میزان فروش آیفون ۱۰ بسیار کمتر از انتظار است.

جاش لویتز، هم بنیان‌گذار CIRP، می‌گوید: « هنوز نمی‌توان به طور قطع اعلام کرد که فروش آیفون ۱۰ کمتر از انتظار این کمپانی بوده است یا خیر؛ چراکه اپل پیش از این هرگز گوشی‌هایش را با این روند معرفی و عرضه نکرده بود».

او همچنین افزود: « با توجه به تبلیغات گسترده و گزارش‌های جهانی متنوع درباره این گوشی پس از مشاهده آمار و سهم فروش پایین آن کمی شگفت زده و ناامید شدیم. آیفون ۱۰ با همه تبلیغاتش نتوانسته است بلافاصله پس از عرضه عمومی حتی یک سوم از سهم فروش گوشی‌های آیفون اپل را در آمریکا از آن خود کند. البته نباید موضوع محدودیت تأمین و تأثیر منفی آن را در ابتدای عرضه این گوشی نادیده گرفت؛ اما به نظر می‌رسد که اپل حالا مشکل تأمین موجودی دستگاه‌های آیفون ۱۰ را به کلی رفع کرده است».

کمپانی CIRP درباره موضوع فروش گوشی‌های آیفون در سال جاری به طور کلی معتقد است که بسیاری از کاربران خرید آیفون‌هایشان را به خاطر شرایط معرفی گوشی‌های تازه تعویق انداختند. پس از آنکه اپل گوشی‌های تازه‌اش را در سپتامبر ۲۰۱۷ رسما معرفی کرد، اغلب علاقه‌مندان به خرید این آیفون‌ها تصمیم خود را برای خرید دستگاه تازه تا زمان عرضه عمومی آیفون ۱۰ به تعویق انداختند. به نظر می‌رسد که همه دوستداران این برند محبوب مایل بودند ابتدا این گوشی هزار دلاری تازه اپل را ببینند اما بعد همان آیفون ۸ ارزان‌تر را تهیه کنند.

نکته جالب توجه اینجاست که همه آمارها تا پیش از معرفی و عرضه آیفون ۱۰ کاملا متفاوت بود. بر اساس داده‌های این موسسه باید بگوییم که گوشی آیفون ۷ در ماه اکتبر ۲۰۱۷ پیشتاز فروش گوشی‌های اپل بود و میزان فروش آن حتی از آیفون ۸ تازه هم بیشتر برآورد شده بود. به نظر می‌رسد که علاقه‌مندان آیفون در آن زمان برای ورود آیفون ۱۰ انتظار می‌کشیدند و به همین خاطر آیفون ۸ از فروش چشمگیری برخوردار نبود.

Call Now Button