اپل در سال ۲۰۱۸ تبدیل به اولین شرکت تریلیون دلاری دنیا می‌شود

تحلیلگران معتقدند که ارزش شرکت اپل در سال ۲۰۱۸ از یک تریلیون دلار می‌گذرد. این در حالی است که ارزش اپل در حال حاضر ۸۲۰ میلیارد دلار است.

تقریبا ۲۰ سالی از زمان بازگشت استیو جابز به اپل گذشته است. در آن زمان، شرکت اپل تا مرز ورشکستگی رفته بود، اما استیو جابز افسانه‌ای توانست اپل را به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا تبدیل کند. پس از استیو جابز، تیم کوک مدیرعاملی اپل را به عهده گرفت و پیشرفت این شرکت تاکنون ادامه دارد.

پس از گذشت دو دهه، اپل توانسته به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا تبدیل شود و حال تحلیلگران مدعی شده‌اند که سال ۲۰۱۸ موفقیت این شرکت همچنان ادامه خواهد داشت. طبق گفته تحلیلگران، اپل در سال ۲۰۱۸ به اولین شرکت با ارزش بیش از یک تریلیون دلار تبدیل می‌شود.

در کنار اپل، شرکت‌های دیگری نیز مانند آلفابت (شرکت مادر گوگل)، فیسبوک و آمازون به‌سرعت در حال رشد هستند و ارزش سهام آنها در حال افزایش است. همین امر تحلیلگران را قانع کرده که سال ۲۰۱۸ شاهد شرکت‌هایی با ارزشی بیش از ۱ تریلیون دلار باشیم.

در حال حاضر ارزش سهام اپل باعث شده تا این شرکت به ارزشی بالغ بر ۸۷۰ میلیارد دلار برسد. ارزش سهام اپل نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد رشد داشت و با افزایش ۱۵ درصدی آن در سال ۲۰۱۸ شاهد اولین شرکت ۱ تریلیون دلاری دنیا خواهیم بود.

شرکت مادر گوگل، آلفابت، در حال حاضر ارزشی برابر با ۷۲۰ میلیارد دلار دارد و بعید نیست که روزی به ارزش ۱ تریلیون دلار برسد، البته برای رسیدن به چنین موفقیتی، ارزش سهام آلفابت می‌بایست دو برابر شود.

Call Now Button