CES 2018: نگاهی کوتاه به میان رده‌های تازه آلکاتل

آلکاتل یکی از سازندگان گوشی‌های هوشمند است که قصد دارد مدل‌های مختلفی از گوشی‌های میان رده تازه‌اش را در سال جاری روانه بازار کند. این سازنده با نمایش مختصر این گوشی‌ها به نمایشگاه CES 2018 آمده و اعلام کرده است تا ماه آینده مشخصات بیشتری درباره آن‌ها منتشر می‌کند.

کمپانی آلکاتل یکی از سازندگان گوشی‌های هوشمند است که محصولاتش متاسفانه به صورت جهانی عرضه نمی‌شوند اما گاهی گوشی‌های توانمندی معرفی می‌کند که نمی‌توان از آن‌ها چشم پوشی کرد.

پیش از این هم شاهد انتشار تصاویر و برخی مشخصات درباره گوشی‌های بعدی آلکاتل بودیم. این سازنده حالا به نمایشگاه جهانی CES 2018 آمده است تا برخی از محصولات تازه‌اش را در خلال آن به نمایش عمومی بگذارد. البته کمپانی مذکور جزئیات چندانی درباره برنامه‌اش برای گوشی‌های تازه سال ۲۰۱۸ اعلام نکرده است. این سازنده تنها به صورت جزئی سه دسته بندی مختلف از گوشی‌های هوشمندش را که با قیمتی کمتر از ۳۰۰ دلار وارد بازار می‌شوند به نمایش گذاشته است.

هر سه مدل قرار است در برخی مشخصات مشابه باشند. برای مثال، همگی از نسبت تصویر ۱۸:۹ پشتیبانی می‌کنند؛ حسگر اثرانگشت آن‌ها در پنل پشتی تعبیه می‌شود و به ویژگی‌های تشخیص چهره هم مجهز می‌شوند. در این گوشی‌ها قادر خواهید بود اثرانگشت متفاوتی برای باز کردن قفل و اجرای اپلکیشن‌ها به صورت هم زمان تنظیم کنید.

درباره ویژگی تشخیص چهره هم لازم است بگوییم که این قابلیت در گوشی‌های میان رده تازه آلکاتل مانند سیستم نه چندان کامل و بی نقص Galaxy S8 سامسونگ خواهد بود و به پای Face ID در آیفون نمی‌رسد.

تفاوت‌های آلکاتل ۵، ۳، ۱

سری گوشی‌های آلکاتل ۵ حدودا ۳۰۰ دلار قیمت‌گذاری می‌شوند. این گوشی‌ها همچنین قرار است نسبت به سایر سری‌ها از ویژگی‌های فنی سطح بالاتر و طراحی ظاهری ویژه‌تری بهره ببرند. برای مثال گوشی آلکاتل ۵ که در خلال نمایشگاه CES 2018 در غرفه آلکاتل به نمایش درآمد، از پنل پشتی با طراحی فلزی براق با کیفیت بهره می‌برد.

گوشی‌های مختلف سری آلکاتل ۳ هم احتمالا ۲۰۰ دلار و کمتر قیمت گذاری می‌شوند. یکی از گوشی‌های به نمایش درآمده تازه در این سری علاوه بر نسبت نمایش ۱۸:۹، از دوربین اصلی با لنز دوگانه و پنل پشتی خمیده برخوردار است.

در آخر گوشی‌های سری آلکاتل ۱ در بازه قیمت ۱۰۰ دلار و کمتر قرار دارند. گوشی پروتوتایپی که آلکاتل از این سری در نمایشگاه CES 2018 به نمایش گذاشت، فعال و روشن نبود و نتوانستیم درباره کیفیت صفحه نمایش آن به اطلاعات خوبی دست پیدا کنیم. البته درباره طراحی ظاهری‌اش باید بگوییم که ابعاد آن نسبت به سایر مدل‌ها کوچک‌تر است و پنل پشتی‌اش هم با طراحی خاصی ساخته شده که از لیز خوردن آن جلوگیری می‌کند. گوشی‌های هوشمند لمسی و توانمند در بازه قیمت ۱۰۰ دلار در بازار بسیار محدود هستند و از توانایی‌های فوق العاده یا طراحی منحر به فرد هم برخوردار نیستند. دیدن چنین گوشی‌های ارزانی با طراحی‌های مدرن و مناسب خرید توسط کاربران تازه‌کار، همیشه خوشحال کننده هستند.

به خاطر داشته باشید که آلکاتل قصد دارد نسخه‌های مختلفی را از سری‌های آلکاتل ۵، ۳ و ۱ خود معرفی و روانه بازار کند. شاید بپرسید هدف این سازنده از تولید این نسخه‌ها چیست؟ آلکاتل درواقع قصد دارد در عرضه گوشی‌های میان رده سال ۲۰۱۸ خود با اپراتورهای مختلف در مناطق جغرافیایی متعددی همکاری کند. به همین خاطر ممکن است نسخه‌های مختلف در بازارهای متفاوتی عرضه شوند و همه این مدل‌ها به صورت جهانی به فروش نرسند. برای مثال شاید در کشورهای اروپایی شاهد عرضه یکی از گوشی‌های سری ۵ با دوربین دوگانه باشیم اما همان مدل در یک بازار دیگر با دوربین تک لنز به فروش برسد.

Call Now Button