OnePlus 6 در ماه ژوئن معرفی خواهد شد

رئیس وان‌پلاس، اعلام کرده است که گوشی پرچم‌دار OnePlus 6 در اوایل تابستان به صورت رسمی معرفی خواهد شد؛ ضمن اینکه این گوشی به تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ مجهز می‌شود.

شرکت وان‎پلاس، اواخر سال گذشته از گوشی پرچم‌دار OnePlus 5T رونمایی کرده بود و اکنون، آماده می‎شود تا پرچم‌دار خود را برای سال ۲۰۱۸ ارائه دهد. در مصاحبه با وب‎سایت CNET، رئیس وان‏‌پلاس به صورت رسمی زمان عرضه پرچم‌دار OnePlus 6 را تأیید کرد. پیت لاو اعلام کرده است که در پایان سه ماهه دوم سال جدید میلادی، پرچم‎دار این شرکت معرفی خواهد شد؛ به همین جهت، می‌توان انتظار داشت که OnePlus 6 در ماه ژوئن ارائه شود. زمان معرفی، چندان غافل‌گیرکننده نبود زیرا OnePlus 5 در ۲۰ ژوئن ۲۰۱۷ معرفی شده است و OnePlus 3 در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۶ ارائه شد.

ماه گذشته، لیست محصولات مجهز به اسنپدراگون ۸۴۵ در شبکه‌ی اجتماعی Weibo فاش شد که لیست پرچم‌داران ۲۰۱۸ را با تراشه رده‌بالای کوالکام نشان می‎دهد. همچنین به زمان رونمایی احتمالی آن‎ها نیز اشاره شده است. در این لیست، اعلام شده که OnePlus 6 در ماه ژوئن معرفی خواهد شد و نسخه ارتقا یافته در ماه دسامبر وارد بازار می‎شود. لازم به‎ذکر است که OnePlus 5T در ۱۶ نوامبر سال گذشته، معرفی شده بود.

پیت لاو به وب‌سایت CNET اعلام کرده است که OnePlus 6 با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ عرضه خواهد شد زیرا این شرکت «انتخاب دیگری ندارد». اسنپدراگون ۸۴۵، جدیدترین پردازنده پرچم‎دار کوالکام است که مصرف انرژی کم‎تری دارد و کارآیی آن ارتقا پیدا کرده است؛ ضمن اینکه عملکرد آن در موارد مرتبط با دوربین، امنیت و پردازش محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی بهبود یافته است.

با وجود اعلام زمان معرفی OnePlus 6، پیت لاو مطمئن نیست که آیا نسخه‌ی ارتقا یافته این گوشی عرضه خواهد شد یا خیر؛ شرکت چینی، نسخه‌ی T پرچم‌داران خود را در طی دو سال گذشته عرضه کرده است که پردازنده قدرت‌مندتری دارد. البته OnePlus 5T از نظر سخت‌افزاری با OnePlus 5 تا حدودی مشابه است؛ این مدل به تبعیت از رویه‌ی رایج در بازار، حاشیه‌های باریکی دارد و به نمایشگر کشیده مجهز شده است.

رئیس وان‌پلاس در ادامه، اعلام کرده است که شرکت متبوع‌اش با اپراتورهای مطرح ایالات متحده وارد مذاکره می‎شود؛ البته مشخص نیست چه زمانی پرچم‌داران این شرکت از طریق اپراتورهای عمده مخابراتی در ایالات متحده به فروش خواهد رسید. شرکت وان‌پلاس در صورتی‎که تمایل دارد در ایالات متحده به محبوبیت دست پیدا کند، باید پرچم‎داران خود را از طریق اپراتورها ارائه دهد زیرا اغلب مردم ترجیح می‌دهند گوشی‌های هوشمند مورد نیاز خود را از طریق اپراتورها خریداری نمایند.

OnePlus 6 احتمالاً حاشیه‎های باریکی خواهد داشت؛ نسل قبل یعنی OnePlus 5T به نمایشگر آمولد مجهز شده بود و ضمن اینکه نزدیک به ۸۰٫۵ درصد از پنل جلوی گوشی، به صفحه‌‏نمایش اختصاص یافته است. هرچند، حاشیه‌هایی همچنان در چهار طرف نمایشگر وجود دارد؛ به همین جهت، ممکن است OnePlus 6 با حذف حاشیه‌های دو طرف نمایشگر و حاشیه‌های بسیار باریک در بالا و پایین صفحه‎نمایش راهی بازار شود.

شرکت وان‌پلاس، هنوز محصولی را با بدنه ضدآب عرضه نکرده است؛ به همین جهت، مشخص نیست آیا OnePlus 6 نسبت به آب و گردوغبار مقاومت خواهد داشت یا شرکت سازنده، روی ضعف پرچم‌دارانش در این مورد پافشاری خواهد کرد. یکی‎دیگر از قابلیت‌های احتمالی برای OnePlus 6، تجهیز آن به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر است؛ به احتمال زیاد، این گوشی از حسگر اثرانگشت جدید سیناپتیکس استفاده خواهد کرد.

Call Now Button