پرچم‌داران Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus سامسونگ در یک قدمی عرضه

سامسونگ Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus را در ایالات متحده با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ ارائه می‌دهد و به‌تازگی موفق شده است برای عرضه‌ی آن‌ها از FCC، تأییدیه دریافت کند.

گوشی‌های پرچم‎دار جدید سامسونگ، در FCC ایالات متحده فهرست شده‎اند؛ لیست شدن آن‌ها، توسعه‌ی Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus را از سوی سامسونگ تأیید می‌کند و نشان می‎دهد که زمان عرضه هر دو مدل نزدیک است. کهکشانی‌های جدید سامسونگ با شماره مدل SM-G960U، SM-G960U1، SM-G960W و SM-G960XU لیست شده‎اند. اولین مدل، مربوط به نسخه آنلاک Galaxy S9 است که با پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۴۵ در ایالات متحده عرضه خواهد شد.

شماره مدل دومین نسخه یعنی SM-G960U1 حاکی از آن است که این گوشی در کانادا ارائه می‎‌شود؛ آخرین مدل نیز، مربوط به نسخه‌ی آزمایشی Galaxy S9 خواهد بود. پشتیبانی جانشین Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus از باندهای LTE مختلف نیز، اعلام شده است؛ امسال، فقط یک مدل یعنی SM-G 960XU ارائه خواهد شد که با تمامی باندهای مختلف نظیر GSM، LTE، CDMA و UMTS سازگاری دارد. در حال‎حاضر، فعلاً جزئیات بیشتری از پرچم‏داران سامسونگ برای سال جدید میلادی به‌دست نیامده و اطلاعات‌مان به شماره مدل و قابلیت‌های ارتباطی محدود باقی مانده است.

براساس شایعات، Galaxy S9 به نمایشگر ۵٫۸ اینچی مجهز خواهد شد؛ نسخه Plus نیز با صفحه‌نمایش ۶٫۲ اینچی در دسترس قرار می‎گیرد. رزولوشن صفحه‌نمایش در هر دو مدل، QHD+ خواهد بود و نوع پنل نمایشگر آن‌ها، Super AMOLED است. تراشه اگزینوس ۹۸۱۰ به نسخه‎هایی که در خارج از ایالات متحده و چین عرضه خواهند شد؛ قدرت می‌دهد. سامسونگ از پردازنده‌ی موبایلی پرچم‌دار خود برای گوشی‎های هوشمند، به‌تازگی رونمایی کرده است که شامل چهار هسته شخصی‌سازی شده Exynos M3 و چهار هسته Cortex A55 خواهد بود. اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام نیز مانند نسل قبل، از فرآیند ساخت ۱۰ نانومتری استفاده می‌کند و هشت هسته پردازشی دارد؛ هسته‏‌های پردازشی این پردازنده، روی فرکانس بالاتری نسبت به هسته‌های پردازشی اسنپدراگون ۸۳۵ عمل می‌کنند و واحد پردازشگر گرافیکی نیز ارتقا یافته است.

 آن‌طور که پیداست، نسخه استاندارد Galaxy S9 فاقد دوربین دوگانه خواهد بود؛ مدل Plus با دوربین دوگانه عرضه می‎شود. لیست مشخصات فاش شده از پرچم‎داران سامسونگ، تأیید می‌کند که گلکسی اس ۹ با دوربین تکی ۱۲ مگاپیکسلی ارائه خواهد شد؛ دوربین این مدل، لنزی با F1.5 دارد و از لرزش‌گیر اپتیکال برخوردار است. Galaxy S9 Plus نیز از دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با F1.5 و F2.4 استفاده خواهد کرد که هر دو سنسور، لرزش‌گیر اپتیکال دارند.

ظرفیت باتری نسبت به نسل قبل، تغییر چندانی پیدا نخواهد کرد؛ گفته می‌شود نسل جدید گوشی‌های Galaxy S سامسونگ با باتری ۳۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت و ۳۶۰۰ میلی‎آمپر ساعت عرضه خواهند شد. پشتیبانی از دستیار صوتی بیکسبی، بخش دیگری از قابلیت‌های احتمالی است که پرچم‌داران Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus ارائه خواهند داد. نسخه «پلاس» با مدل ۵٫۸ اینچی در میزان حافظه‎ی رم نیز متفاوت است؛ گفته می‌شود جانشین Galaxy S8 Plus با شش گیگابایت رم عرضه خواهد شد و نسخه کوچک‌تر نیز، تنها از چهار گیگابایت حافظه رم استفاده می‏کند.

دی‌جی کوه، رئیس بخش موبایل سامسونگ اخیراً تأیید کرده است که هر دو پرچم‌دار این شرکت در جریان نمایشگاه MWC 2018 معرفی خواهند شد. در این نمایشگاه، هوآوی نیز از پرچم‌داران سری P20 رونمایی خواهد کرد؛ البته ال‌جی، گوشی LG G7 را با کمی تأخیر در نیمه ماه مارس ارائه می‌دهد.

Call Now Button