با بهترین محصولات معرفی شده در نمایشگاه CES 2018 آشنا شوید

از میان هزاران محصول جدیدی که در نمایشگاه CES 2018 به نمایش گذاشته شد، به معرفی بهترین آن‏‌ها می‌پردازیم.

نمایشگاه CES در سال جدید میلادی، میزبان سازندگان مختلفی بوده است که با محصولات خلاقانه‌ی خود، سعی در باز تعریف فناوری داشته‎اند. از میان این محصولات، در ادامه به ۲۱ محصول منتخب نگاهی خواهیم داشت:

  • بهترین لپ‌تاپ: ایسر Swift 7

در حال‌حاضر،۷ Swift عنوان نازک‎ترین لپ‌تاپ بازار را با ضخامت ۹٫۹ میلی‎متری و وزن ۱٫۱ کیلوگرمی در اختیار دارد. بدنه این لپ‏تاپ از جنس آلومینیوم بوده و شرکت سازنده، درنظر دارد تا لپ‎تاپ جدیدش را در بهار امسال با قیمت ۱۶۹۹ دلار، ارائه دهد. ایسر Swift 7 به نمایشگر HD لمسی مجهز شده است؛ پردازنده Core i7 اینتل دارد و از فناوری ارتباطی ۴G LTE استفاده می‏‌کند.

  • بهترین لپتاپ هیبریدی: Dell XPS 15 2-in-1

شرکت Dell در نمایشگاه CES 2018، علاقه‌مندان به رایانه‎های ویندوزی قابل‌حمل را با دو محصول جدیدشگفت‎زده کرد. یکی از لپ‌تاپ‌های جدید این شرکت، Dell XPS 13 است و مدل دیگر آن، Dell XPS 15 بوده که طراحی هیبریدی دارد.

مدل مذکور در بهار سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد و قیمت ساده‌ترین کانفیگ آن، ۱۲۹۹ دلار است. لولای ۳۶۰ درجه برای این لپ‎تاپ درنظر گرفته شده است و می‎‌توانید از نمایشگر آن در حالت‎های مختلف استفاده کنید. آنچه Dell XPS 15 را به انتخاب ما تبدیل ساخته، تنها طراحی دوست‌داشتنی آن نیست؛ صفحه‎کلید جدیدی برای این لپ‌تاپ معرفی شده است که maglev نام دارد. هر کلید در کی‌بورد، روی یک آهن‌ربا قرار گرفته است که در هنگام فشردن آن، بازخورد متفاوتی ارائه می‎دهد. ساده‌ترین مدل از لپ‎تاپ هیبریدی Dell، از تراشه‌ی جدید کبی‌لیک اینتل Core i5-8305G استفاده می‌کند که پردازنده گرافیکی ساخت AMD، رندر محتوای گرافیکی را برعهده دارد.

  • بهترین تبلت ویندوزی: لنوو Miix 630

در هنگام رونمایی از اولین رایانه‌‏های مجهز به پردازنده مبتنی بر معماری ARM، اعلام شد که شرکت لنوو محصولی را با پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام در نمایشگاه CES به نمایش خواهد گذاشت. همان‌طور که انتظار می‌رفت، لنوو از تبلت هیبریدی با سیستم‎عامل ویندوز ۱۰ و تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام رونمایی کرد.

تبلت جدید این شرکت با قیمت پایه ۷۹۹ دلار عرضه خواهد شد؛ ضمن اینکه نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی FHD دارد که روی آن با گوریلا گلس پوشانده شده است. برای اینکه بتوانید از تبلت به عنوان یک لپ‌تاپ استفاده کنید، پایه‌هایی در پشت آن قرار دارد و وزن تبلت با احتساب پایه‌ها، تنها ۳ پوند است. آنچه این تبلت را منحصر به فرد کرده، شارژدهی بالای آن است؛ لنوو Miix 630 با یک‌بار شارژ، حداکثر تا ۲۰ ساعت قابل استفاده خواهد بود و حتی می‎‌توانید با استفاده از سیم‌کارت، به اینترنت پرسرعت LTE دسترسی داشته باشید.

  • بهترین گوشی هوشمند: Honor View 10

برند آنر در جریان نمایشگاه CES 2018، گوشی هوشمند Honor View 10 را به نمایش گذاشت؛ این گوشی پرچم‌دار با وجود بهره‎گیری از مشخصات قدرت‎مند، کم‌تر از ۵۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. پرچم‏دار برند آنر، تقریباً با نصف قیمت برادر بزرگ‌تر خود یعنی میت ۱۰ پرو هوآوی عرضه می‏شود. پردازنده Kirin 970 با هشت هسته پردازشی و بهره‌گیری از واحد پردازش عصبی برای ارائه‌ی قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، قدرت Honor View 10 را تأمین می‎کند؛ ضمن اینکه، نمایشگر ۶ اینچی با حاشیه‎های باریک برای این گوشی درنظر گرفته شده است.

  • بهترین ساعتهوشمند: Misfit Patch

مانند مدل Misfit Phase، این ساعت‎مچی هوشمند برای افرادی طراحی شده است که مچ دست ظریفی دارند. Misfit Patch مانند یک ساعت مکانیکی است اما به ویژگی‎هایی نظیر گام‎شمار، محاسبه کالری سوزانده شده و مسافت‌شمار مجهز خواهد بود؛ ضمن اینکه می‌تواند تماس‎ها و پیام‎های دریافتی را به اطلاع شما برساند. این ساعت‌مچی برای استفاده در استخر و زیر دوش حمام، مقاوم بوده و در بهار امسال با قیمت ۱۵۰ دلار عرضه خواهد شد.

  • بهترین وسیله برای تناسب اندام: Pelaton Tread

Pelaton Tread، یک تردمیل ۴۰۰۰ دلاری است که نمایشگر ۳۲ اینچی HD دارد؛ با ۳۹ دلار هزینه در ماه، می‎توانید به ۱۰ کلاس روزانه و تمرین‌های مختلف دسترسی داشته باشید. عملکرد شما روی نمایشگر تردمیل، نشان داده خواهد شد؛ همچنین می‌توانید با دیگران رقابت کنید.

  • بهترین ماشین: Fisker Emotion

هنریک فیسکر، جدیدترین خودروی خود یعنی Fisker Emotion را در نمایشگاه CES 2018 به نمایش گذاشته است. این خودروی الکتریکی را می‌توان یک سدان اسپرت توصیف نمود و با یک‎بار شارژ تا مسافت ۴۰۰ مایل، قابل استفاده است. فیسکر وعده داده است که در کم‎تر از پنج سال، باتری طراحی خواهد کرد که مسافت قابل استفاده از سدان این شرکت را به ۵۰۰ مایل افزایش می‎دهد؛ لازم به‌ذکر است که برای شارژ باتری، تنها به ۹ دقیقه زمان احتیاج خواهید داشت. این خودرو، قابلیت‎های زیادی را ارائه می‎دهد که یکی از آن‌ها، امکان رانندگی خودران مبتنی بر فناوری LiDAR است؛ درب‎های پروانه‎ای و فناوری دید ۳۶۰ درجه، از دیگر ویژگی‌های Fisker Emotion با برچسب قیمت ۱۲۹ هزار دلار محسوب می‏شود.

  • بهترین وسیله جانبی برای خودرو: Raven

ماشین‌های جدید، هوشمندتر می‌شوند و قابلیت‌های ارتباطی بیشتری را ارائه می‎دهند. با این‎حال، اگر آماده نیستید تا خودروی چندین ساله خود را با یک مدل جدیدتر تعویض کنید، Raven بهترین انتخاب شما برای تجربه‌ی برخی از قابلیت‏های به‌کار گرفته شده در ماشین‌های امروزی است؛ این وسیله ۳۰۰ دلاری، روی داشبورد نصب می‎شود و به قابلیت‏هایی مانند GPS، سیستم امنیتی، وای‎فای هات‎اسپات و سیستم‌ عیب‌یابی مجهز شده است. ضمن اینکه Raven ابعادی در حد و اندازه آینه عقب خودرو دارد و حتی عملکردتان را در هنگام رانندگی، ارزیابی می‏کند.

  • بهترین پهپاد: Tello

کوادکوپتر ۹۹ دلاری Tello، از فناوری ساخت اینتل و DJI بهره می‎گیرد؛ این پهپاد برای افرادی مناسب است که تمایل چندانی به پرداخت هزینه زیاد برای تجربه‌ی پرنده‌های مکانیکی ندارند. همان‌طور که گفته شد، قیمت مهم‌ترین مزیت Tello است و این پهپاد، می‎تواند با رزولوشن ۷۲۰p فیلم‌برداری نماید. ضمن اینکه Tello می‎تواند به عنوان ابزار برای آموزش مورد استفاده قرار گیرد؛ این امکان فراهم شده است تا با استفاده از زبان Scratch دانشگاه MIT، مهارت‌های Tello را برنامه‎‌نویسی کنید.

  • بهترین تثبیت‌کننده فیلم‌برداری و عکاسی برای موبایل: DJI Osmo Mobile 2

Osmo Mobile 2، بهترین محصولی محسوب می‌شود که برای عکاسی با گوشی‌های هوشمند در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته شده است؛ با اینکه هیچ لنز یا سنسوری ندارد. این گیمبال دستی، تنها ۱۲۹ دلار قیمت‏گذاری شده است و با گوشی‌های اندرویدی و مبتنی بر iOS سازگاری دارد. به کمک Osmo Mobile 2 می‌توانید ویدیوهایی بدون لرزش ثبت کنید؛ ضمن اینکه قابلیت‎هایی مانند Time-Lapse یا … از طریق یک برنامه به دوربین گوشی اضافه می‌شود. لازم به‏ذکر است که این گیمبال، قیمت کم‎تری نسبت به نسل قبل دارد و شارژدهی آن به سه برابر یعنی ۱۵ ساعت، افزایش پیدا کرده است.

  • بهترین وسیله خانگی هوشمند: JBL Link View Smart Display

در نمایشگاه CES امسال، محصولات گوناگونی با دستیار صوتی الکسای آمازون یا گوگل اسیستنت ارائه شده است؛ با این‌حال، شرکت JBL برای رقابت با محصولات هوشمند خانگی، تصمیم گرفته است تا Link View را ارائه دهد که به دستیار صوتی گوگل اسیستنت مجهز شده است و صفحه‎نمایش لمسی دارد.

  • بهترین تلویزیون: The Wall شرکت سامسونگ

در حالی‌که به‎نظر می‎رسید اندازه تلویزیون‎های خانگی به بیشتر از ۸۵ اینچ نخواهد رسید، سامسونگ همه را با محصولی شگفت‎انگیز با نام The Wall متعجب کرد. این تلویزیون ۱۴۰ اینچی، از میکرو LED استفاده می‎کند و اندازه‌های پیکسل آن، تنها ۰٫۸ میلی‏متر است؛ خاموش شدن پیکسل‌ها، نور مشکی طبیعی را به نمایش می‏گذارد. به همین جهت، The Wall تجربه‎ای را ارائه خواهد داد که بیشتر به یک تلویزیون شباهت دارد تا یک صفحه‌نمایش برای ارائه‌ی تبلیغات!

  • بهترین وسیله برای سینمای خانگی: ساندبار TCL ALTO

TCL، ساندبار Roku Smart را بر مبنای پلت‎فرم Roku OS در نمایشگاه CES 2018 معرفی کرده است که با تلویزیون‎های هوشمند Roku یا هر محصول دیگری که از این سیستم‌عامل استفاده می‏کند؛ سازگار خواهد بود. این ساندبار، به شما اجازه می‎دهد تا با استفاده از فرامین صوتی، دستیار صوتی Roku را به کنترل درآورید؛ همچنین امکان پخش بی‎سیم موسیقی بدون استفاده از تلویزیون فراهم شده است.

  • بهترین وسیله صوتی: Libraton Track +

کمپانی Libraton به بلندگوهای قدرتمندش شهرت یافته؛ با این‎ وجود، هدفون‎های بی‌نظیری را مانند Adapt Q Lightening ارائه داده است. این شرکت معروف، به‎تازگی فناوری حذف نویز را با یک هدفون بی‌سیم دوست‏داشتنی ادغام کرده است و آن‏را Libraton Track + می‎نامد. برخلاف هدفون‎های دیگر، این محصول کاملاً بدون سیم نیست اما نسبت به پاشش آب مقاومت دارد. هدفون جدید Libraton با قیمت ۱۹۹ دلار عرضه می‌‏شود.

  • بهترین تجهیزات شبکه: Asus Lyra Voice

برای اینکه یک روتر بی‌سیم را بهترین بنامیم، لزومی ندارد که قابلیت‌های آن‌را تنها به ویژگی‌های ارتباطی محدود کنیم؛ ایسوس با Lyra Voice، تعریف متفاوتی از روترهای بی‎سیم ارائه داده است زیرا این محصول به عنوان یک روتر AC2200 سه‎بانده عمل می‏کند و به عنوان یک بلندگو با دستیار صوتی هوشمند می‎توانید از آن استفاده کنید. درون این روتر، از دو بلندگوی هشت واتی استفاده شده است و الکسای آمازون، پاسخ‌ پرسش‌های شما را برعهده خواهد گرفت. از Lyra Voice می‎توانید برای پخش موسیقی، کنترل محصولات هوشمند خانگی و قابلیت‌های دیگر دستیار صوتی اکلسا استفاده کنید. این روتر با دیگر مودم‌های سری Lyra جفت می‎شود و بلندگوها نیز عملکرد خارق‌العاده‌ای دارند؛ البته هنوز برای قضاوت این محصول بسیار زود است اما توانایی ایسوس را برای گنجاندن قابلیت‌های مختلف یک در یک دستگاه کوچک و جمع‎وجور تحسین می‏کنیم.

  • بهترین رایانه گیمینگ: Digital Storm Spark

سیستم‎های گیمینگ زیادی در نمایشگاه CES 2018 به نمایش گذاشته شده است و با وجود عملکرد عالی، Stark را باید بهترین آن‌ها نامید. آنچه محصول فوق را متمایز می‌کند، ابعاد جمع‌وجورش است؛ این رایانه‌ی گیمینگ تنها ۱۲ اینچ طول دارد و عرض آن، ۴ اینچ است. سیستم خنک‌کننده مایع شخصی‌سازی شده به همراه بدنه آلومینیومی مشکی، امکان مشاهده داخل کیس و شخصی‌سازی نورپردازی آن، Stark را به محصولی خلاقانه مبدل می‌سازد. لازم به‎ذکر است که می‌توانید درون این پی‎سی گیمینگ، از کارت گرافیک GeForce GTX 1060 انویدیا استفاده کنید؛ همچنین، امکان استفاده از کارت گرافیک GTX 1080 و پردازنده Core i7-8700K اینتل نیز فراهم شده است.

  • بهترین وسیله جانبی برای گیمینگ: Razer Mamba HyperFlux

ریزر در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2018، از ماوس جدید خود رونمایی کرده است که بدون نیاز به باتری عمل می‎کند. در واقع، ماوس جدید ریزر باتری ندارد و همین موضوع باعث خواهد تا وزن آن به طور محسوسی کم‌تر از رقبا باشد؛ HyperFlux با یک پد عرضه خواهد شد که Firefly نام دارد و می‎تواند ماوس را از طریق یک میدان مغناطیسی شارژ نماید. روی این موس، در مجموع ۹ کلید قابل برنامه‌ریزی وجود دارد و به سوئیچ‎های مکانیکی مجهز شده است. کیت توسعه‏ی کروما نیز در این ماوس استفاده شده و می‎توانید جلوه ماوس‌پد را به واسطه نورپردازی قابل شخصی‌سازی آن، تغییر دهید. این ماوس با وجود طراحی عالی، البته چندان ارزان نیست و برای تجربه‏ی آن باید ۲۴۹ دلار هزینه کنید.

  • بهترین هدست واقعیت مجازی / واقعیت افزوده: Lenovo Mirage Solo

هدست جدید لنوو که در جریان نمایشگاه CES 2018 به نمایش گذاشته شد، پلت‌فرم Daydream گوگل را وارد عصری جدید می‎کند زیرا می‌توانید از این هدست، بدون نیاز به گوشی‌هوشمندتان استفاده کنید؛ در واقع، هدست VR لنوو Mirage Solo به لطف بهره‌گیری از مشخصات سخت‎‌افزاری نظیر نمایشگر ۵٫۵ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۱۲۸۰، پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ VR کوالکام و چهار گیگابایت رم، محصولی کاملاً مستقل محسوب می‎شود. این هدست هیچ سیمی نیز ندارد؛ می‌توانید از Mirage Solo لنوو برای پریدن، دویدن یا راه رفتن در دنیایی مبتنی بر واقعیت مجازی استفاده کنید؛ بدون آنکه نیاز باشد از بابت سیم‌های موجود در اطراف خود نگران باشید!

  • بهترین ربات: Sony Aibo

بهترین ربات خانگی، بازگشته است؛ نسخه جدید و ارتقا یافته Sony Aibo، دوست‌داشتنی‎تر از همیشه است. با حسگرهای پیشرفته، هوش مصنوعی بهبود یافته و طراحی جذاب‌تر، Aibo می‎تواند اعضای خانواده شما را تشخیص دهد؛ پوزه‌اش را به دست شما بکشد و از محیط‎ اطراف خود یاد بگیرد. این سگ رباتیک، عملکرد طبیعی‏تری نسبت به گذشته دارد و حتی می‎تواند استخوان مخصوص خود یعنی Aibone را پیدا کند. در چشمان این سگ، از پنل‎های اولد استفاده شده است و در بینی آن نیز یک دوربین قرار دارد که برای تشخیص محیط اطراف، کاربرد خواهد داشت. شارژدهی این سگ رباتیک به دو ساعت می‌رسد و سه ساعت برای شارژ مجدد آن، زمان نیاز خواهید داشت. نسل جدید سگ رباتیک Aibo سونی، تنها در ژاپن در دسترس قرار دارد و برچسب قیمت ۱۸۰۰ دلاری برای آن درنظر گرفته شده است.

  • بهترین کانسپت: تلویزیون اولد ال‌جی با طراحی رول شونده

نمایشگرهایی به نازکی کاغذ که بتواند آن‌ها را رول کنید، برای مدت‌ها ایده‌ای فانتزی محسوب می‏شد؛ این روند به‎زودی تغییر پیدا نخواهد کرد اما ال‎جی دیسپلی با تلویزیون اولد قابل رول ۶۵ اینچی خود، این رویا را به واقعیت نزدیک‎تر کرده است. این تلویزیون در هنگام لزوم، از سطح خود خارج شده و زمانی‌که نیازی به آن نداشته باشید، در سطح زیرین خود جمع می‌شود. با اندازه ۶۴ اینچ و رزولوشن ۴K، می‌توان گفت که تلویزیون اولد ال‏جی، بزرگ‎ترین نمایشگر قابل رول است که تاکنون معرفی شده.

  • بهترین فناوری جدید: نمایشگر گیمینگ BFGD انویدیا

Big Format Gaming Display مانند یک تلویزیون است اما در واقع، مانیتور ۶۵ اینچی برای گیمرها محسوب می‎شود. این مانیتور به نمایشگر ۴K از نوع LCD مجهز شده است و قابلیت‎هایی نظیری HDR و G-Sync دارد؛ ضمن اینکه، مانیتور جدید انویدیا BFGD، از یک پردازنده Tegra X1 استفاده می‎کند. نرخ‌ تازه‌سازی مانیتور ۱۲۰ هرتز است و گفته می‌شود تأخیر بسیار پایینی در آن وجود خواهد داشت. آن‎طور که پیداست، انویدیا به صورت مستقیم این مانیتور را وارد بازار نخواهد کرد و سازندگان دیگر مانند ایسر، ایسوس و HP می‌توانند با تغییراتی روی طراحی آن، نسخه شخصی‎سازی شده خود را از مانیتور BFGD ارائه دهند.

Call Now Button