Huawei P11 پرچم‌دار ۲۰۱۸ هوآوی خواهد بود

آن‌طور که پیداست اطلاعات منتشر شده پیرامون عرضه Huawei P20 به عنوان نام تجاری احتمالی پرچم‌داران نیمه اول ۲۰۱۸ هوآوی صحت ندارد و Huawei P11 در سه ماهه اول امسال معرفی خواهد شد.

روند نام‌گذاری گوشی‎های هوشمند ممکن است پیچیده باشد؛ شرکت سامسونگ فبلت گلکسی نوت ۶ را به بازار عرضه نکرد و پرچم‌دار جدید از سری «گلکسی نوت» با نام گلکسی نوت ۷ در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. HMD Global نیز ارزان‌قیمت‌ترین گوشی خود را نوکیا ۲ می‌نامد؛ هنوز نوکیا وان معرفی نشده است. اپل نیز در سال ۲۰۱۷، تصمیم گرفت تا از سری «آیفون ۹» عبور کند و پرچم‌دار جدیدش را با نام آیفون ۱۰ (iPhone X) معرفی کرد. اگر گمان می‌‏کنید که هوآوی روند مشابهی را در پیش بگیرد و براساس شایعات، پرچم‌دار Huawei P20 را در سال جدید میلادی معرفی کند؛ احتمالاً اشتباه خواهید کرد.

در نسخه آزمایشی وب‎سایت هوآوی، شرکت چینی گوشی Huawei P11 را لیست کرده است که احتمالاً به عنوان پرچم‏‌دار ۲۰۱۸ این سازنده عرضه خواهد شد. همچنین نام Huawei P12 نیز در این لیست جلب‌توجه می‌کند.

لازم به‌ ذکر است که هوآوی دو نسل از سری P را در یک سال معرفی نمی‌کند؛ به همین جهت، Huawei P12 در سال ۲۰۱۸ معرفی نخواهد شد. هرچند، ممکن است مدل‌های Pro و Plus پرچم‌دار Huawei P20 عرضه شود. آنچه در وب‎سایت هوآوی ذکر شده، تنها نام اولیه پرچم‌داران این سازنده چینی است؛ به همین جهت، امکان دارد پرچم‎داران Huawei P11 در سال جدید میلادی با نام تجاری متفاوتی ارائه شوند.

هوآوی در سال ۲۰۱۵ سری Huawei P8 را عرضه کرده و این روند با عرضه Huawei P9 و Huawei P10 در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ ادامه یافته است. پیش از آنکه برند Ascend از نام تجاری محصولات هوآوی کنار گذاشته شود، Huawei Ascend P7 در سال ۲۰۱۴ ارائه شده بود. به همین جهت، منطقی است که این روند با معرفی Huawei P11 در سال جدید میلادی، ادامه پیدا کند.

گفته می‌شود اعضای جدید سری Huawei P، نمایشگری کشیده با نسبت ابعاد ۲ به ۱ خواهند داشت؛ ضمن اینکه تراشه Kirin 970 با هشت هسته پردازشی، قدرت پرچم‌داران نیمه اول ۲۰۱۸ هوآوی را تأمین خواهد کرد. شرکت چینی از این پردازنده در فبلت Mate 10 و Mate 10 Pro استفاده کرده است.

تصویر مفهومی از پرچم‌داران جدید سری P هوآوی

ایوان بلس، نیز مدعی شده است که پرچم‌داران بعدی هوآوی با نام تجاری Huawei P20 عرضه نخواهد شد. وی مدتی پیش، تصویری را از مشخصات احتمالی آن‌ها منتشر کرده بود و با توجه به اطلاعات فاش شده، به‌نظر می‌رسد Huawei P11 و نسخه «پلاس» آن به دوربین سه‌تایی باشد؛ هرچند، گفته می‌شود مدل دیگری با پسوند Pro عرضه خواهد شد که مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مندتری دارد و احتمالاً با طراحی بدون لبه مانند آیفون ۱۰ عرضه خواهد شد. اطلاعات به‌دست آمده، نشان می‏‌دهد که در بالای صفحه‎نمایش مدل «پرو» بریدگی وجود دارد و حاشیه‌های اطراف نمایشگر آن، بسیار باریک است. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که پرچم‌دار جدید هوآوی در تاریخ ۷ اسفند به صورت رسمی معرفی خواهد شد.

یکی از سوال‎هایی که ذهن علاقه‌مندان را در ایالات متحده به خود مشغول کرده، این است که آیا هوآوی برنامه‌ای برای فروش Huawei P11 و Huawei P11 Plus در ایالات متحده دارد یا خیر؛ پاسخ احتمالاً «مثبت» خواهد بود. هرچند، به‎نظر می‌رسد این گوشی از طریق اپراتورها و تحت قرارداد بلند مدت با آن‌ها به دست مشتریان نمی‎رسد. به دلیل فشارهای سیاسی قانون‌گذاران آمریکا، اپراتور AT&T ناچار شد به برنامه‌ی خود برای فروش پرچم‎دار Huawei Mate 10 Pro خاتمه دهد.

Call Now Button