موتو ایکس ۵ با طراحی مانند آیفون ۱۰ عرضه خواهد شد

به‌نظر می‌رسد Moto X5 کلید لنوو برای رقابت با گوشی‌های جدید بازار باشد. تصویر به‌دست آمده از این مدل، گوشی جدید موتورولا را با حاشیه‌های باریک و بریدگی در بالای نمایشگر فاش می‌کند.

شرکت موتورولا گوشی‌های هوشمند مختلفی را در رده‌های قیمتی متفاوت به فروش می‌رساند و سال گذشته میلادی، گوشی‌های موتو ایکس را با یک مدل جدید به‎روزرسانی کرد. به همین جهت، انتظار می‌رود مدل جدیدی از سری «موتو ایکس» در سال ۲۰۱۸ ارائه شود.

به‌تازگی تصاویر تبلیغاتی از گوشی‌های موتورولا فاش شده است که موتو ایکس ۵ را به همراه بخشی از قابلیت‌های آن به نمایش می‎گذارد. طراحی نسل جدید گوشی‎های موتو ایکس، ویژگی برجسته آن خواهد بود؛ شرکت موتورولا به تبعیت از تِرِند رایج در بازار، حاشیه‌های اضافی اطراف نمایشگر را کاهش داده است. اگر به تصویر منتشر شده دقیق شوید، بریدگی در بالای صفحه‌نمایش قابل مشاهده است که بلندگو و دوربین‌های سلفی را فاش می‏کند؛ ضمن اینکه Status Bar، در اطراف بریدگی بالای صفحه‌‏نمایش ارائه شده است. لبه‌های صفحه‌نمایش نیز انحنا دارد تا با طراحی کلی گوشی، هماهنگ شود.

شرکت موتورولا برای شبیه‎سازی هرچه بیشتر قابلیت‌های «آیفون ۱۰» تصمیم گرفته است تا دکمه‎های ناوبری را از پرچم‌دار جدید خود حذف کند. خبری از دکمه‌های ناوبری نیست؛ با وجود اینکه حاشیه‌ی کمی در پایین صفحه‌نمایش وجود دارد. به‌نظر می‎رسد یک نوار به رنگ خاکستری، همواره در پایین صفحه‌نمایش داده می‌شود که با استفاده از آن، می‌توانید بین برنامه‌های در حال اجرا جابه‎جا شوید یا به صفحه اصلی بازگردید.

در موتو ایکس ۵ خبری از جای‌گیری حسگر اثرانگشت در پنل جلوی گوشی نیست؛ احتمال دارد مانند موتو ای ۵ که اخیراً فاش شده است، گوشی جدید موتورولا به حسگر اثرانگشت در پنل پشتی مجهز شده باشد. به احتمال زیاد، حسگر اثرانگشت با لوگوی شرکت موتورولا ادغام شده است. در پنل پشتی طراحی مانند موتو ایکس ۴ تداعی می‎شود؛ جنس فریم گوشی از آلومینیوم است و از شیشه برای قاب پشتی استفاده شده است.

در لیست مشخصات موتو ایکس ۵ به طراحی بدون حاشیه، چهار دوربین (دوربین اصلی دوتایی، دوربین سلفی دوگانه) و قابلیت Smart AI اشاره می‎شود. هنوز مشخص نیست Moto XP یا Moto Smart AI چه قابلیت‌هایی را ارائه می‎دهد اما به‌‏نظر می‎رسد گوشی جدید موتورولا از مزایای هوش مصنوعی برخوردار خواهد بود. وب‌سایت Droid Life مدعی است که این گوشی به نمایشگر ۵٫۹ اینچی با رزولوشن FHD+ و نسبت ابعاد مجهز خواهد شد.

برای مقایسه با نسل قبل، باید اشاره کرد که موتو ایکس ۴ به دوربین دوگانه ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است اما از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی استفاده می‎کند. ضمن اینکه آخرین گوشی معرفی شده از سری «موتو ایکس» از نمایشگر ۵٫۲ اینچی با رزولوشن FHD و نسبت ابعاد استاندارد ۱۶ به ۹ استفاده می‏‎کند. برخلاف نسل جدید، موتو ایکس ۴ از حسگر اثرانگشت در پایین صفحه‎نمایش استفاده می‎کند و همین موضوع باعث شده است تا حاشیه‌های زیادی در اطراف نمایشگر وجود داشته باشد. از دیگر مشخصات این گوشی، می‎توان به سه یا چهار گیگابایت حافظه رم اشاره کرد؛ ضمن اینکه موتو ایکس ۴ از تراشه اسنپدراگون ۶۳۰ کوالکام با هشت هسته پردازشی استفاده می‎کند و در دو مدل با ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی در دسترس قرار گرفته است.

Call Now Button