مشخصات گوشی‌های ۲۰۱۸ بلک‌ بری فاش شد

به‌تازگی، جزئیات جدیدی از گوشی‌های بلک‌بری برای سال ۲۰۱۸ فاش شده است که عرضه جانشین BlackBerry KeyONE را تأیید می‌کند.

اخیراً اعلام شده بود که TCL با همکاری بلک‌بری در حال توسعه یک گوشی‎هوشمند جدید است اما به‌نظر می‎رسد که این شرکت، خود را تنها به یک گوشی‌هوشمند با برند «بلک‌بری» در سال جدید میلادی محدود نخواهد کرد. مدل دوم، اخیراً در پایگاه داده اتحادیه اقتصادی یوروآسیا فاش شده است و با شماره مدل BBE100-1 شناخته می‎شود؛ مدل دیگر نیز یعنی BBF100-1 مورد ارزیابی قرار گرفته است. باید اشاره کرد که هر دو گوشی، توسط شرکت TCL در حال توسعه است؛ این شرکت چینی، گوشی‌های جدید بلک‌بری را توسعه می‎دهد و بلک‌بری در زمینه بهبود ایمنی جنبه‌های نرم‌افزاری سیستم‌عامل اندروید گوگل با TCL همکاری می‏‌کند.

مدل دوم؛ BBE100-1

پس از اینکه گوشی با شماره مدل BBD100-1 در سال گذشته عرضه شد، جزئیات دیگری از مدل BBF100-1 به‎دست آمد. در ابتدا، به‎نظر می‌رسید که شرکت بلک‎بری از عرضه BBE100-1 صرف‎نظر کرده است اما اخیراً مشخصات شده است که این موضوع صحت ندارد. در حال‌حاضر، جزئیات چندانی پیرامون گوشی جدید بلک‌بری با شماره مدل BBE100-1 وجود ندارد. به همین جهت، تنها می‌دانیم که بلک‎بری در حال توسعه دو گوشی‎هومشند جدید است.

باید اشاره کرد که بلک‌بری Motion آخرین گوشی هوشمندی محسوب می‌شود که با برند «بلک‎بری» و شماره مدل BBD100-1 در سال گذشته عرضه شده است. دو مدل دیگر یعنی BBE100-1 و BBF100-1 گوشی‎های جدید بلک‌بری برای سال ۲۰۱۸ محسوب می‌‏شوند.

BBF100-1

گوشی جدید بلک‌بری که با شماره مدل BBF100-1 در حال توسعه است، از صفحه‌کلید فیزیکی QWERTY استفاده می‏‌کند و به نمایشگری با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۶۲۰ پیکسل مجهز شده است. برای مقایسه، باید اشاره کرد نمایشگر ۴٫۵ اینچی بلک‌بری KeyONE (این مدل در سال گذشته عرضه شده بود) رزولوشن مشابهی دارد.

شرکت TCL از پردازنده اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام برای گوشی جدیدش استفاده کرده است؛ این تراشه، پردازنده هشت هسته‎ای Kryo 260 دارد که روی فرکانس حداکثری ۲٫۲ گیگاهرتز عمل می‌‏کند. با توجه به اینکه گوشی بلک‌بری با شماره مدل BBF100-1 از صفحه‌کلید QWERTY و نمایشگری با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۶۲۰ پیکسل استفاده می‎کند، به‌‏نظر می‌رسد این مدل جایگزین بلک‌بری KeyONE خواهد شد.

در حال‎‌حاضر، جزئیات بیشتری پیرامون نام‎ تجاری احتمالی گوشی‌های جدید شرکت TCL با برند «بلک‌بری» وجود ندارد. احتمالاْ در هفته‎های آتی، جزئیات بیشتری پیرامون آن‎ها ارائه خواهد شد. سال گذشته، بلک‌بری KeyONE در نمایشگاه MWC بارسلون به نمایش گذاشته شد و احتمال می‌رود TCL و بلک‌بری با پیروی از روند مشابه، گوشی‌‏های جدید خود را از جمله جانشین بلک‌بری KeyONE در اواخر ماه فوریه و در کنگره جهانی موبایل ارائه دهند.

Call Now Button