آی‌اواس ۱۱٫۲٫۵ عرضه شد؛ نگاهی به ویژگی‌های جدید و تغییرات

اپل شب گذشته نسخه جدید تمام سیستم عامل‌های خود را منتشر کرد. در ادامه مطلب نگاهی به تغییرات صورت گرفته در آپدیت جدید آی‌اواس خواهیم داشت.

شب گذشته اپل سرانجام بعد از عرضه هفت نسخه بتا، نسخه نهایی آی‌اواس ۱۱.۲.۵ را منتشر کرد. در این نسخه شاهد اضافه شده امکانات بخصوصی نیستیم و بیشتر هدف از انتشار آن، آماده شدن دستگاه‌های مبتنی بر iOS برای سازگاری با اسپیکر هوشمند هوم پاد و همچنین برطرف شدن مشکلات امنیتی نسخه‌های قبل است.

یکی از مشکلات امنیتی نسخه‌های قبلی که با نام ChaiOS شناخته می‌شود، باعث می‌شد تا دستگاه هنگام دریافت لینک مخرب در برنامه‌های پیام‌رسان و باز کردن آن کرش کند. درواقع این حفره امنیتی باعث افزایش بیش از حد لود پردازنده می‌شد و به کاربر فرصت بستن لینک را نمی‌داد. خوشبختانه این مشکل در iOS 11.2.5 برطرف شده و اپل توصیه می‌کند همه کاربران این به‌روزرسانی را دریافت کنند.

اما قابلیت جالبی نیز در این نسخه به سیری اضافه شده است. در آی‌اواس ۱۱.۲.۵ می‌توانید از سیری بخواهید تا خلاصه‌ای از اخبار روز را برایتان بخواند. بدین‌ترتیب با ارسال فرمان play the news، سیری شروع به خواندن پادکست‌های کوتاه از منابع مختلف خبری مانند CNN, NPR, Washington Post و … می‌کند. اما در حال حاضر این قابلیت تنها روی دستگاه‌هایی که ریجن آنها روی کشورهای امریکا، بریتانیا و استرلیا تنظیم شده باشد کار می‌کند.

غیر از موارد مذکور، نکته قابل ذکر دیگری درباره این آپدیت به چشم نمی‌خورد. در عدد بنچمارک‌ها در این نسخه روی دستگاه‌های جدید تغییری دیده نمی‌شود و در مورد مصرف باتری نیز با گذشت چند روز می‌توان اظهار نظر کرد.

پیش از این اپل قول داده بود در آپدیت جدید آی‌اواس امکان غیرفعال کردن مدیریت توان را برای جلوگیری از کند شدن دستگاه‌های قدیمی ارائه کند اما حداقل در این نسخه خبری از ویژگی مذکور نیست. احتمالا باید در ورژن‌های بعدی منتظر این امکان باشیم.

برای به‌روزرسانی دستگاه خود کافیست مسیر Settings > General > Software Update را طی کنید. برای اطمینان بیشتر بهتر است قبل از آپدیت یک نسخه پشتیبان از اطلاعات دستگاه خود با کمک آیتونز تهیه کنید.

Call Now Button