احتمال تغییر نام پرچم‌داران سری Galaxy S سامسونگ

شایعه شده است که سامسونگ قصد دارد نام گوشی‌های سری Galaxy S خود را از سال آینده با معرفی Galaxy X تغییر دهد. این خبر هنوز از سوی سازنده مورد تأیید قرار نگرفته اما ممکن است جزئیات بیشتری از آن در خلال نمایشگاه MWC 2018 فاش شود.

کمپانی سامسونگ اولین گوشی از سری Galaxy S را در سال ۲۰۱۰ و تحت عنوان Galaxy S رسما معرفی و روانه بازار کرد. از آن زمان تا به حال ۷ سال می‌گذرد و این غول تکنولوژی قصد دارد سری پرچم‌داران مذکور را با معرفی دوگانه تازه S9 و S9 Plus در سال ۲۰۱۸ گسترش دهد. سامسونگ رسما معرفی این گوشی‌ها را در تاریخ ۲۵ فوریه (۶ام اسفند) تأیید کرده است و قصد دارد آن‌ها را به عنوان جایگزین S8 و S8 Plus روانه بازار کند. از طرفی گزارشی روز گذشته توسط یکی از خبرگزاری‌های کره‌ای منتشر شده است و ادعا می‌کند گوشی‌های دوگانه S9 احتمالا آخرین گوشی‌های کمپانی سامسونگ از سری محبوب Galaxy S خواهند بود. این خبرگزاری گفته است سامسونگ قصد دارد برنامه نام گذاری دیگری را برای گوشی‌هایش در نظر بگیرد.

منبع اصلی انتشار این خبر مدعی شده است نسل دهم گوشی‌های Galaxy S که انتظار می‌رود S10 نام‌گذاری و در سال ۲۰۱۹ روانه بازار شوند، احتمالا تحت عنوان Galaxy X معرفی خواهند شد. به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد طرح نام گذاری منطقی‌تری را برای پرچم‌دارانش پیاده کند و از نام‌گذاری نسل‌های آینده تحت عنوان S11 یا S15 دوری کند. این طرح تعویض نام همچنین ممکن است در جهت تقویت برند سامسونگ برای افزایش قدرت در رقابت با اپل که مهم‌ترین رقیب این غول تکنولوژی به شمار می‌رود، مطرح شده باشد. همان‌طور که می‌دانید، اپل هم سال گذشته روند نام گذاری آیفون‌های خود را با معرفی پرچم‌دار آیفون ۱۰ (iPhone X) دستخوش تغییر کرد.

هنوز مشخص نیست که سامسونگ دقیقا چرا قصد دارد روند نام‌گذاری گوشی‌های Galaxy S خود را تغییر دهد؛ اما لازم به ذکر است که این کمپانی همچنان روند رو به رشد و بهبود را در طراحی و توسعه نسل‌های بعدی گوشی‌های این خانواده ادامه خواهد داد. اگر این شایعه تازه صحت داشته باشد، سامسونگ فقط نام گوشی‌های سری Galaxy S را تغییر می‌دهد و روند طراحی و پیشرفت آن‌ها دستخوش تغییر نخواهد شد.

در حال حاضر اطلاعات جامعی در این باره در دسترس نیست و باید حداقل تا ۲۵ فوریه منتظر بمانیم و ببینیم پس از معرفی دوگانه Galaxy S9 و S9 Plus چه پیش می‌آید. سامسونگ ممکن است در خلال معرفی این پرچم‌داران تازه به برنامه‌های آینده‌اش هم اشاره کند.

Call Now Button