گوشی‌های هوشمند ۲۰۱۹ به مودم اسنپ‌دراگون X50 مجهز می‌شوند

کوالکام قصد دارد اینترنت پرسرعت ۵G را از سال آینده با مودم‌های اسنپ‌دراگون X50 در اختیار کاربران بگذارد. این سازنده قطعات اعلام کرده که اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به این مودم از سال ۲۰۱۹ معرفی می‌شوند.

کمپانی کوالکام که قطعات داخلی مانند پردازنده و مودم تولید می‌کند، چند روز پیش تأیید کرد حداقل ۱۹ سازنده موافقت کرده‌اند که از مودم اسنپ‌دراگون X50 این سازنده ور گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۹ خود بهره ببرند. این خبر تازه از سوی کوالکام به جزئیات یا مشخصات بیشتری نپرداخته است و هنوز نمی‌دانیم دقیقا کدام دستگاه‌ها قرار است به مودم مذکور مجهز شوند. بدین ترتیب پیش بینی می‌شود که خبرهای تکمیلی در این زمینه تا سال آینده به تدریج توسط سازندگان متعدد منتشر شود.

البته کوالکام فهرستی را از سازندگانی که موافقت کرده‌اند از مودم ۵G NR X50 کوالکام در دستگاه‌هایشان استفاده کنند، منتشر کرده است و در آن شاهد اسامی آشنایی مانند ASUS، HMD (Nokia)، HTC، OPPO، LG، Sony، Vivo، Xiaomi و ZTE هستیم. این کمپانی‌ها تنها بخشی از فهرست کامل سازندگان موافق هستند و ممکن است بسیاری از این سازندگان مایل باشند اسرار و مشخصات گوشی‌های آینده‌شان را فعلا مسکوت نگه دارند و در این خبرهای عمومی ظاهر نشوند. بدین ترتیب می‌توان ادعا کرد این فهرست شامل کمترین تعداد سازندگانی است که موافقت کرده‌اند از مودم اسنپ‌دراگون X20 کوالکام در حداقل یکی از گوشی‌های هوشمندشان در سال ۲۰۱۹ میلادی بهره ببرند. علاوه بر این، دستگاه‌های همراه بیشتری از سال آینده به کمک مودم‌های ۵G دائما به شبکه اینترنت متصل می‌شوند و به همین خاطر نباید تصور کنیم که سازندگان مذکور قرار است تنها گوشی‌های هوشمند مجهز به اسنپ‌دراگون X50 عرضه کنند بلکه انتظار می‌رود که شاهد لپتاپ‌های بیشتری با این مودم ۵G باشیم.

از طرف دیگر، این خبر تازه تنها بخشی از خبرهای مرتبط با بهره گرفتن از مودم کوالکام X50 را پوشش می‌دهد؛ چراکه کوالکام همچنین اعلام کرده بسیاری از اپراتورهای جهانی موبایل قرار است تا پایان سال ۲۰۱۸ از مودم‌های X50 به صورت آزمایشی استفاده کنند. این دو خبر در کنار هم اهمیت پیشرفت سرعت اینترنت را بیش از پیش برجسته نشان می‌دهند و گویای تلاش کمپانی کوالکام برای عرضه اولین نسل مودم‌ها و اینترنت پرسرعت ۵G هستند. انتظار می‌رود که سرعت دانلود در این موج تازه به شدت افزایش و تأخیر آن در انتقال داده‌ها هم کاهش یابد.

Call Now Button