الگوریتم جدیدی که از گوشی شما در مقابل کودکان محافظت می‌کند!

یکی از نگرانی‌های جدید افراد بزرگسال و به ویژه والدین این است که گوشی‌های هوشمند آن‌ها از دست کودکان در امان نیست و یا کودکانی که تبلت و گوشی اختصاصی خود را دارند، ممکن است به طور مناسب از آن استفاده نکند.

این روزها کودکان زیادی را مشاهده می‌کنیم که با گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها مشغول‌اند و همچنین خانواده‌هایی که برای ساکت نمودن فرزندان خود سعی دارند آن‌ها را با این دستگاه‌ها سرگرم نمایند. بحث بر سر خوب یا بد بودن این پدیده همچنان در جریان است، اما نمی‌توان این موضوع را نفی کرد که کودکان می‌توانند مشکلات زیادی را برای صاحبان این گوشی‌ها ایجاد نمایند.

دانلودهای ناخواسته، تغییر تنظیمات و خریدهای ناخواسته تنها بعضی از این مشکلات است. محققان دانشگاه‌ کارولینای شمالی و دانشگاه ژجیانگ چین الگوریتمی را توسعه داده‌اند که می‌تواند نزدیک شدن بچه‌ها به گوشی را تشخیص دهد و دستگاه را قفل کند، یا از انجام کارهای مخصوصی مانند باز کردن برخی اپ‌ها و یا وب‌سایت‌هایی که محتوای مغایر با سن آن‌ها دارد، جلوگیری می‌نماید.

اما این الگوریتم چگونه تشخیص می‌دهد که چه کسی به سراغ گوشی هوشمند آمده است؟ در واقع این الگوریتم روش‌ کار و عادات کاربر را تشخیص می‌دهد. با توجه به این که دست کودکان و سر انگشت آن‌ها کوچک تر است، بنابراین مساحت کمتری از نمایش‌گر را لمس می‌کنند و همچنین مسیری که انگشت خود را روی صفحه می‌کشند نیز کوتاه‌تر است.

با در نظر گرفتن این تفاوت‌ها در لمس و کشیدن انگشت، الگوریتم قادر به تشخیص این امر خواهد بود که آیا کاربر بالغ در حال کار با گوشی است یا یک کودک و متناسب با آن واکنش نشان خواهد داد. در حال حاضر این الگوریتم در گوشی خاصی به کار گرفته نشده است ولی با توجه به کارکرد آن، می‌توان از این فناوری برای کاربردهای دیگر نیز استفاده کرد؛ مانند تشخیص این که آیا شخصی که در حال کار با گوشی است همان کاربری مالک گوشی است یا غریبه است و قصد سو استفاده از دستگاه را دارد.

Call Now Button