اولین تجربه از کار با Galaxy S9 منتشر شد؛ سخت‌افزار جدید و طراحی تکراری!

به‌نظر می‌رسد فردی توانسته نمونه‌ای از پرچم‌دار جدید سامسونگ را مورد ارزیابی قرار دهد؛ آن‌طور که پیداست، خبری از قابلیت طراحی جدید نیست و مشخصات سخت‌افزاری تا حدودی نسبت به نسل قبل، بهبود پیدا کرده است.

شرکت سامسونگ تا دو هفته دیگر از گوشی پرچم‌دار جدید Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus به صورت رسمی رونمایی خواهد کرد. در حالی‌که هنوز این دو مدل معرفی نشده است، به‌نظر می‌رسد فردی برای مدت کوتاهی توانسته Galaxy S9 را در اختیار داشته باشد؛ وی مدعی است که تنها ۲۰ دقیقه با پرچم‌دار ۲۰۱۸ سامسونگ کار کرده.

براساس اطلاعات ارائه شده، جانشین Galaxy S8 از نظر طراحی به نسل قبل بسیار نزدیک است؛ ضمن اینکه شایعات موجود مبنی بر افزایش حاشیه‌ی لبه‌های نمایشگر صحت ندارد. تنها به جای اینکه فریم گوشی براق باشد، مات است. ضمن اینکه اعلام شده وزن پرچم‌دار جدید سامسونگ به نسل قبل بسیار نزدیک است و تشخیص تفاوت میان‌ آن‌ها چندان ساده نیست. مهم‌ترین تفاوت، مربوط به حسگر اثرانگشت است که اکنون در پایین دوربین اصلی قرار دارد.

مطابق با شایعات گذشته، تأیید شده است که Galaxy S9 به دوربین دوگانه مجهز خواهد شد؛ یکی از بلندگوها با طراحی جدید در لبه‌ی پایین گوشی قرار دارد و بلندگوی دیگر در حاشیه‌ی بالای صفحه‎نمایش به عنوان بلندگوی مخاطب نیز عمل می‎کند. جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا نیز برای اعضای جدید سری Galaxy S درنظر گرفته شده است. ادعا می‌شود کیفیت صدای بلندگوها نسبت به Galaxy S9، به طور چشمگیری ارتقا پیدا کرده است؛ با این‎حال، صدای دالبی چندان دلچسب نیست!

به‌نظر می‎رسد برگ برنده Galaxy S9 جدا از پردازنده سریع‌تر، دوربین بهبود یافته باشد که دریچه دیافراگم سنسورها به صورت دستی قابل تنظیم است. گفته می‌شود در پنل پشتی پرچم‌دار جدید سامسونگ، تنها یک دوربین جای گرفته است و می‌توانید با دوربین اصلی، فیلم‌های صحنه آهسته با نرخ ۴۸۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن ۷۲۰p HD به ثبت برسانید؛ اطلاعات ارائه شده، شایعات گذشته مبنی بر قابلیت فیلم‎برداری اسلوموشن ۹۶۰fps با رزولوشن ۷۲۰p یا ۴۸۰fps با رزولوشن ۱۰۸۰p را نفی می‌کند. منبع انتشار این گزارش، مدعی شده است پرچم‌دار ۲۰۱۸ شرکت کُره‌ای می‌تواند با رزولوشن حداکثری ۴K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند؛ فیلم‌برداری صحنه آهسته نیز با نرخ ۲۴۰fps و رزولوشون ۱۰۸۰p ممکن خواهد بود.

باید توجه داشته باشید که مدل فاش شده، نسخه اسنپدراگون ۸۴۵ پرچم‌دار Galaxy S9 است؛ ضمن اینکه امکان دارد در هنگام معرفی نسخه نهایی، تغییراتی اعمال شود. با این‌حال، بعید است پرچم‌دار جدید سامسونگ بتواند مانند Xperia XZ Premium با نرخ ۹۶۰fps فیلم‌برداری نماید؛ حتی اگر پردازنده اگزینوس ۹۸۱۰ از عهده‌ی پردازش چنین ویدیوهایی برآید، بعید است سامسونگ تفاوتی بین مدل‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون و اگزینوس قائل شود.

با وجود بهبود دوربین، ادعا می‌شود که گوشی Pixel 2 XL عملکرد بهتری در زمینه عکاسی در مقایسه با Galaxy S9 داشته است؛ باید منتظر ماند و دید که در عمل، این ادعا تا چه اندازه صحت دارد. ضمن اینکه DxOMark چه امتیازی را به دوربین پرچم‌دار ۲۰۱۸ سامسونگ اعطاء خواهد کرد.

در رابطه با شکلک‌های سه‌بعدی، نیز باید گفت که این قابلیت کاملاً به انیموجی‌های آیفون ۱۰ اپل شباهت ندارد؛ بلکه می‌توان آن‎را تلفیقی از انیموجی‌ها و اموجی‌ها به شمار آورد؛ شما می‌توانید یک آواتار ایجاد کنید و مانند انیموجی‌ها، اجزای چهره آن‌ها را مطابق با حرکت خود تغییر دهید. همچنین اعلام شده است که دکمه‌ی سخت‌افزاری بیکسبی از لبه‌ی سمت چپ گوشی حذف نخواهد شد و رابط‌کاربری با Galaxy S8 تا حدودی مشابه است.

Call Now Button