در گلکسی نوت ۹ هم خبری از حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش نیست

کمپانی سامسونگ در تلاش است حسگر اثرانگشت اختصاصی خودش را برای تعبیه زیر صفحه نمایش گوشی توسعه دهد. شایعه شده بود که Galaxy Note 9 امسال این سازنده احتمالا اولین گوشی سامسونگ خواهد بود که به تکنولوژی نوین حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش مجهز می‌شود؛ اما تازه‌ترین گزارش حاکی از آن است که این غول تکنولوژی هنوز نتوانسته است از عهده پیچیدگی‌های این حسگر برآید.

شایعه شده بود که سامسونگ قصد دارد فبلت بعدی خود را به نام Galaxy Note 9 به عنوان اولین گوشی این سازنده که به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش مجهز می‌شود، در سال ۲۰۱۸ معرفی کند. همچنین چندی پیش شاهد انتشار اسناد یک طرح ثبت شده توسط سامسونگ بودیم که نشان می‌داد این سازنده به طور جدی طراحی این نوع حسگر لمسی را در دست توسعه دارد. از طرفی سال گذشته شایعه شده بود که Galaxy Note 8 قرار است اولین گوشی سامسونگ با بهره از حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش باشد؛ اما سامسونگ به خاطر مشکلات فنی و پیچیدگی‌های طراحی مربوط به این نوع تکنولوژی تازه نتوانست حسگر اختصاصی خود را تا زمان معرفی Note 8 آماده کند و بدین ترتیب گوشی مذکور همچنان به حسگر اثرانگشت در پنل پشتی مجهز شد. حالا پس از همه شایعه‌ها و خبرهای فاش شده یک خبرگزاری آنلاین در کره جنوبی گزارش کرده است که Galaxy Note 9 هم به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش مجهز نخواهد شد.

در این گزارش مشخصا اشاره شده که کمپانی سامسونگ پروژه حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش را برای Galaxy Note 9 متوقف کرده است. این خبرگزاری کره‌ای ادعا کرده است که سازندگان مختلفی در خلال دو سال گذشته حسگرهای ضروری را برای تکمیل این تکنولوژی در اختیار سامسونگ گذاشته‌اند اما این کمپانی عمدتا به خاطر مشکلات فنی که با آن‌ها مواجه شده است، همچنان قادر نیست حسگر اثرانگشت اختصاصی خود را به مرحله نهایی برساند. به همین خاطر اغلب کارشناسان و منابع آگاه معتقدند که فبلت Galaxy Note 9 همچنان به حسگر اثرانگشت در پنل پشتی مجهز خواهد شد.

سیستم تشخیص اثرانگشت که حسگرهای بیومتریک را هم در بر دارد، زیر دکمه‌های لمسی صفحه نمایش تعبیه می‌شود و قادر است اطلاعات مربوط به اثرانگشت کاربر را به درستی گردآوری و ثبت کند. از طرفی اگر این سیستم زیر صفحه نمایش تعبیه شود، میزان صحت اطلاعات گردآوری شده آن کاهش می‌یابد. کمپانی سامسونگ مدت طولانیست با بزرگان ساخت حسگر ازجمله LSI، Qualcomm، EJS Tech، Beyond Eyes و Synaptics همکاری می‌کند اما به نظر می‌رسد که تکنولوژی حسگرش در حال حاضر به اندازه کافی دقیق نیست که بتواند آن را با Galaxy Note 9 خود معرفی کند. ممکن است گوشی Galaxy X یا Galaxy Note سال آینده به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش مجهز شوند.

گفته می‌شود که تولید انبوه دستگاه‌های Galaxy Note 9 از ماه ژوئن امسال آغاز خواهد شد. در این باره همچنین گزارش شده است که سامسونگ روند تولید انبوه گوشی مذکور را با تعویق شروع می‌کند چرا که این سازنده ۴ ماه مداوم تلاش کرد بتواند حسگر اثرانگشت را زیر صفحه نمایش آن تعبیه کند. انتظار می‌رود که فبلت Galaxy Note 9 هم مانند دوگانه Galaxy S9 و S9 Plus از صفحه نمایش اینفینیتی بهره ببرد. در حال حاضر اطلاعات چندانی درباره این گوشی در دست نیست و تنها چند تصویر رندر شده و مفهومی منسوب به آن در فضای وب منتشر شده‌اند. با این وجود حدس می‌زنیم که مانند نسل قبلی از دوربین اصلی با لنزهای دوگانه بهره ببرد اما کیفیت نرم افزاری آن بهبود یابد. همچنین پیش بینی می‌شود که این پرچم‌دار از پردازنده ۶۴ بیتی کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۴۵ با ۸ هسته پردازشی قدرت بگیرد و در دو نسخه با حافظه رم ۶ و ۸ گیگابایت معرفی شود. در ماه‌های آینده و پس از رونمایی رسمی از دوگانه Galaxy S9 احتمالا بیشتر شاهد انتشار خبرها و گزارش‌های مختلف درباره فبلت Galaxy Note 9 سامسونگ خواهیم بود.

Call Now Button