تماشا کنید: ویدیوی مفهومی از پرچم‌دار Nokia 8 Sirocco

کمپانی HMD ظاهرا قصد دارد اولین پرچمدار امسال خود را تحت عنوان Nokia 8 Sirocco و در خلال نمایشگاه MWC 2018 معرفی کند. ویدیوی مفهومی تازه‌ای از طراحی ظاهری این گوشی منتشر شده است که آن را بدون حاشیه و مجهز به دوربین سلفی دوگانه نشان می‌دهد.

شایعه شده است که کمپانی HMD Global قصد دارد پرچم‌دار تازه ۲۰۱۸ خود را چند روز دیگر در نمایشگاه بین المللی MWC 2018 اسپانیا رسما معرفی کند. این گوشی احتمالا Nokia 8 Sirocco نام گذاری می‌شود و پیش از این شاهد انتشار برخی خبرها و تصاویر رندر شده آن تحت عنوان Nokia 9 بودیم. کانال Concept Creator در شبکه اجتماعی یوتیوب که در زمینه تکنولوژی فعالیت می‌کند، ویدیوی مفهومی این گوشی طراحی کرده و در همین پلتفرم منتشر کرده است. همان‌طور که گفتیم، Nokia 8 Sirocco یک گوشی پرچم‌دار و سطح بالا است اما منبع انتشار این ویدیو به مشخصات فنی احتمالی این گوشی اشاره‌ای نکرده است. ویدیویی که در ادامه مشاهده می‌کنید، تنها طراحی ظاهری پرچم‌دار مذکور را به نمایش می‌گذارد و در ساخت آن ظاهرا از شایعه‌های قبلی الهام گرفته شده است.

در این ویدیو شاهد هستیم که گوشی Nokia 8 Sirocco مانند اغلب پرچم‌داران مدرن از جنس شیشه و فلز طراحی شده و حسگر اثرانگشتش هم در پنل پشتی آن تعبیه شده است. این گوشی همچنین به دوربین اصلی با لنزهای دوگانه و چینش عمودی مجهز شده و لوگوی نوکیا هم به صورت عمودی زیر این لنزها نقش بسته است. زیر دو لنز اصلی در پنل پشتی هم فلش LED دوگانه دیده می‌شود و جالب است بدانید دوربین سلفی‌اش هم از نوع دوگانه پیش بینی شده است. همچنین باید بگوییم که ماژول دوربین اصلی در پنل پشتی کمی بیرون زده است و همه دکمه‌های فیزیکی گوشی در کناره سمت راست بدنه تعبیه شده‌اند. جک هدفون ۳٫۵ میلی متری در لبه بالای بدنه Nokia 8 Sirocco تعبیه شده است و درگاه سیم کارت هم سمت راست آن دیده می‌شود. بلندگوهای اصلی گوشی در لبه پایین طراحی شده‌اند و پورت ارتباطی USB Type-C هم در همین موقعیت قرار گرفته است. منبع انتشار این ویدیو گوشی Nokia 8 Sirocco را در سه رنگ مختلف به نمایش گذاشته است. اولی کاملا مشکی طراحی شده است و دو نسخه دیگر در رنگ‌های مشکی نارنجی و آبی دیده می‌شوند.

این گوشی همچنین حاشیه‌های بسیار باریکی در کناره‌های صفحه نمایش جلو دارد و حاشیه‌های بالا و پایین صفحه‌اش هم چندان ضخیم نیستند. به نظر می‌رسد که طراحی خمیده گوشه‌های صفحه نمایش تازه‌ترین ترند در طراحی پنل جلو باشد. این ترند در طراحی Nokia 8 Sirocco تخیلی هم به کار رفته است و حاشیه‌های پنل نمایش آن کاملا خمیده دیده می‌شوند.

درباره سایر مشخصات این گوشی پرچم‌دار بر اساس شایعه‌های قبلی باید بگوییم Nokia 8 Sirocco صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی کواد اچ دی از نوع OLED با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۸۸۰ و نسبت نمایش ۱۸:۹ دارد و از پردازنده ۶۴ بیتی کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۳۵ با ۸ هسته پردازشی قدرت می‌گیرد. گفته می‌شود که این گوشی در دو نسخه با کانفیگ مختلف ۶ و ۸ گیگابایت رم معرفی می‌شود و حافظه داخلی هر دو نسخه آن ۱۲۸ گیگابایت است. همچنین انتظار می‌رود که دوربین اصلی آن به لنزهای ۱۲ و ۱۳ مگا پیکسلی زایس مجهز شوند و دوربین سلفی‌اش هم ۵ مگا پیکسلی باشد.پیش بینی شده است که پرچم‌دار تازه نوکیا به باتری غیرقابل تعویض با ظرفیت ۳۲۵۰ میلی آمپر ساعت مجهز شود و با دریافت مجوز IP67 در مقابل نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم باشد.

حدس می‌زنیم که این گوشی در روزهای آینده در نمایشگاه MWC 2018 اسپانیا رسما معرفی و به قیمت ۶۰۰ دلار روانه بازار شود. کمپانی HMD Global هنوز هیچ‌کدام از این خبرها را مورد تأیید قرار نداده است و فعلا باید منتظر باشیم و ببینیم در نمایشگاه چه پیش می‌آید.

 

Call Now Button