آذری جهرمی از عرضه ارز دیجیتالی بومی خبر داد

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از عرضه آزمایشی ارز دیجتالی بومی توسط پست‌بانک خبر داد.

ارزهای دیجیتال را می‌توان به عنوان یکی از تغییرات مهم سال‌های اخیر برشمرد. سرویس‌های مختلف، ارزهای دیجیتالی بومی خود را ارائه داده‌اند و تلگرام نیز به دنبال عرضه پول رمزنگاری شده دیجیتالی خود تحت عنوان «گرام» است. آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان نیز در واکنش به گسترش ارزهای رمزنگاری شده، اعلام کرده است که در ایران نیز پول دیجیتالی مشابهی ارائه خواهد شد.

آذری جهرمی با بیان این موضوع که دنیا در حال تحول است و یکی از این تحولات «ارزهای دیجیتال» هستند؛ مدعی شد رویکرد انفعالی در خصوص فن‌آوری و انتظار دستگاه‌ها از یک‌دیگر، به تبع باعث عقب‌ماندگی و در نهایت انفعال حاکمیت خواهد شد. به همین جهت و با اتکا به ظرفیت‌های موجود ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در عرصه بانکداری و نظام مالی کشور و نیز ظرفیت بالای جوانان کشور، در جلسه‌ای که با هیئت مدیره پست بانک ایران، مقرر شد این بانک با اعلام فراخوان و شناسایی نخبگان کشور در این عرصه، اولین ارز دیجیتال طراحی شده در کشور را به صورت آزمایشگاهی پیادهسازی کند. سپس این مدل برای بررسی و تأیید به نظام بانکی کشور عرضه می‌شود.

همان‌طور که اعلام شد، پست‌بانک مسئولیت عرضه پول رمزنگاری شده بومی را برعهده می‌گیرد؛ ضمن اینکه آذری جهرمی از نخبگان کشور خواسته است در فراخوان پست‌بانک ایران، حضور فعالانه داشته باشند.

Call Now Button