تصویر زنده پرچمدار Mi MIX 2S از حسگر اثرانگشت زیر صفحه خبر می‌دهد

شیائومی قصد دارد اولین پرچمدار امسال خود را ۷ فروردین تحت عنوان Mi MIX 2S روانه بازار کند. این گوشی از پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۴۵ قدرت می‌گیرد و احتمالا به حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش مجهز می‌شود.

گوشی Mi MIX 2S شیائومی احتمالا اولین پرچمدار این سازنده چینی در سال ۲۰۱۸ خواهد بود. این گوشی نسخه تازه‌ای از Mi MIX 2 است که سازنده مذکور سال گذشته روانه بازار کرد و در خلال هفته‌های اخیر هم بارها در مرکز شایعه‌ها قرار گرفت. تصاویر رندر شده و زنده تازه‌ای منسوب به این گوشی در فضای وب منتشر شده است که نمای کلی آن را به نمایش می‌گذارد. البته تفاوت‌های جزئی مخصوصا در موقعیت حسگر اثرانگشت این نمونه‌ها دیده می‌شود. در تصویر زنده منسوب به Mi MIX 2S شاهد یک گوشی با طراحی بدون حاشیه و مدرن هستیم که از حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش بهره می‌برد و پنل جلوی آن هم کمی خمیده طراحی شده است. حاشیه‌های کناری و بالای صفحه در این تصویر به قدری باریک شده‌اند که می‌توان ادعا کرد به کلی حذف شده‌اند اما همچنان حاشیه باریکی در پایین پنل نمایش دیده می‌شود. البته تصویر پس زمینه این گوشی در قسمت پایین بسیار تیره و تاریک به نظر می‌رسد و ممکن است آن را با حاشیه پایین صفحه اشتباه گرفته باشیم. بدین ترتیب هنوز هم اطلاعات دقیقی درباره حاشیه بالا و پایین صفحه در دسترس نیست و نمی‌دانیم طراحی نهایی پنل جلو در پرچمدار بعدی شیائومی چگونه خواهد بود.

اما نکته جالب توجه در این تصویر تعبیه حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش است در حالی که پیش از این اغلب گزارش‌ها حاکی از آن بودند که Mi 7 قرار است اولین گوشی شیائومی مجهز به تکنولوژی مذکور باشد. اگر شیائومی واقعا قصد داشته باشد Mi MIX 2S را به حسگر مذکور مجهز کند، احتمالا از همان حسگر Synaptics که Vivo در X20 Plus UD خود به کار برده بود، بهره می‌برد. Synaptics چند ماه پیش در سال ۲۰۱۷ این حسگر هوشمند را رسما معرفی و اعلام کرد که قرار است با چند سازنده نامی در این زمینه همکاری کند. این حسگر در حال حاضر تنها قطعه موجود در بازار برای تعبیه تکنولوژی زیر صفحه نمایش به شمار می‌رود. بدین ترتیب Mi MIX 2S هم باید به پنل OLED مجهز شود چراکه حسگر Clear ID تنها با این نوع پنل نمایش سازگار است. لی جون، مدیرعامل شیائومی، چندی پیش رسما تأیید کرد که Mi MIX 2S یا همان Polaris به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۴۵ مجهز و ۲۷ مارس یعنی کمتر از یک ماه دیگر در فروردین سال آینده معرفی می‌شود.

فرم ور فاش شده منسوب به این گوشی همچنین نشان می‌دهد که Mi MIX 2S با باتری ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعتی، اندروید ۸٫۰ اوریو و پوسته اختصاصی MIUI 9 معرفی می‌شود و از صفحه نمایش فول اچ دی پلاس ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می‌کند. همچنین انتظار می‌رود که این گوشی به دوربین اصلی دوگانه در پنل پشتی مجهز شود ولی هنوز اطلاعات دقیقی درباره نوع و موقعیت حسگر سلفی آن در دسترس نیست چراکه نمای ظاهری آن در تصاویر متعدد فاش شده اخیر کاملا متفاوت به تصویر کشیده شده است.

پیش از این تصور می‌شود که حسگر سلفی و بلندگوی مکالمه در Mi MIX 2S مانند آیفون ۱۰ اپل در بریدگی حاشیه بالای صفحه نمایش تعبیه شوند اما تصاویر فاش شده اخیر از احتمال طراحی این دوربین در گوشه سمت راست حاشیه بالا خبر می‌دهند. از طرفی تازه‌ترین تصاویر رندر منتشر شده منسوب به این گوشی حسگر اثرانگشت را در پنل پشتی و زیر ماژول دوربین اصلی به تصویر کشیده‌اند و هنوز به درستی نمی‌دانیم که کدام طراحی نمای نهایی پرچمدار شیائومی را به نمایش می‌گذارد. در خلال هفته‌های آینده احتمالا شاهد انتشار خبرهای بیشتری درباره Mi MIX 2S خواهیم بود.

Call Now Button