آیا سرانجام Galaxy Note 9 را با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر می‌بینیم؟

اخیراً اعلام شده است که بررسی آزمایشی Galaxy Note 9 سامسونگ آغاز شده و شرکت سازنده، همچنان به دنبال راهی است تا حسگر اثرانگشت را با صفحه‌نمایش ادغام کند!

با رونمایی از گوشی پرچمدار Galaxy S9 در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸، طرفداران سامسونگ اکنون برای عرضه پرچمدار بعدی سامسونگ یعنی Galaxy Note 9 لحظه‌شماری می‌کنند. تاکنون شایعات مختلفی پیرامون این فبلت منتشر شده است و در جدیدترین گزارش، اعلام شده که توسعه پرچمدار نیمه دوم ۲۰۱۸ سامسونگ آغاز شده است.

شایعه‌پرداز معروف که پیرامون محصولات سامسونگ گمانه‌زنی می‌کند، مدعی شده است Galaxy Note 9 دوره آزمایشی را به صورت کوتاه می‌گذارند؛ شماره مدل آن نیز، N960USQE0ARA2 اعلام شده است. در ادامه نیز به احتمال عرضه فبلت جدید سامسونگ با حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش اشاره می‌شود؛ در حالی‌که برخی مدعی شده‌ بودند گلکسی نوت ۹ فاقد حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش است و از سنسور معمولی در پنل پشتی استفاده خواهد کرد، به‌تازگی اعلام شده که حسگر اثرانگشت اپتیکال درون نمایشگر همچنان برای فبلت جدید سامسونگ در حال آزمایش است. به همین جهت، احتمال دارد سامسونگ در نهایت بر مشکلات موجود پیرامون ادغام حسگر اثرانگشت با صفحه‌نمایش، فائق آید؛ بدین شکل، ممکن است Galaxy Note 9 به عنوان اولین گوشی سامسونگ با سنسور اثرانگشت درون صفحه‌نمایش به بازار عرضه شود.

در حال‌حاضر، جزئیات بیشتری پیرامون فبلت Galaxy Note 9 ارائه نشده است؛ هرچند، احتمال دارد بخشی از مشخصات خود را از Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus به ارث گرفته باشد. از جمله قابلیت‌های احتمالی که این فبلت می‌تواند ارائه دهد، می‌توان به دوربین جدیدی با امکان تغییر دهانه لنزی اشاره کرد؛ Galaxy S9 فاقد دوربین دوگانه است اما می‌توانید اندازه دهانه دیافراگم را بین F1.5 یا F2.4 برای عکاسی تغییر دهید. قابلیت احتمالی دیگر نیز AR Emoji است که چهره شما را به اموجی تبدیل می‌کند؛ تنها کافی است صورت خود را به گوشی نشان دهید تا اموجی از چهره شما ساخته شود. این اموجی‌ها در برنامه‌های مختلف قابل استفاده خواهند بود و حتی می‌توانید آن‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مدتی پیش نیز دی‌جی کوه، رئیس موبایل سامسونگ از آغاز فرآیند بررسی نسخه آزمایشی Bixby 2.0 سخن گفته بود و ابراز امیدواری کرد که نسخه جدید بیکسبی به همراه Galaxy Note 9 در نیمه دوم سال معرفی شود. رئیس موبایل سامسونگ مدعی است که توجه بیش از حد شرکت متبوع‌اش در نسخه اول بیکسبی به عرضه سریع آن در بازارهای مختلف، باعث شده بود تا امکان گسترش قابلیت‌های بیکسبی وجود نداشته باشد؛ امری که برای نسخه دوم تکرار نخواهد شد و Bixby 2.0 با قابلیت‌های تازه‌ای همراه خواهد بود.

به‌نظر می‌رسد نسخه جدید بیکسبی، می‌تواند صدای کاربران مختلف را تشخیص دهد؛ بدین شکل، دستوراتی را متناسب با هر شخص به انجام برساند. در نتیجه، بیکسبی دیگر یک دستیار صوتی تک‌بعدی نخواهد بود و افراد مختلفی می‌توانند از آن استفاده کنند. ضمن اینکه در نسخه دوم بیکسبی، مکالمه با این دستیار صوتی راحت‌تر شده است و کاربران برای استفاده از آن، نیازی به تکرار جمله Hi,Bixby ندارند!

صرف‌نظر از مشخصات احتمالی، Galaxy Note 9 تا نیمه دوم سال ۲۰۱۸ معرفی نخواهد شد؛ این فبلت رده‌بالا در حال‌حاضر با اسم‌رمز Crown شناخته می‌شود.

Call Now Button