احتمال معرفی مدل جدید آیپد پرو با قابلیت Face ID در خرداد سال آینده

اپل ممکن است کنفرانس توسعه دهندگان خود را تا سه ماه آینده در ژوئن برگزار کند. تحلیل گران معتقدند که آیپد پروهای تازه هم مجهز به ویژگی Face ID و در خلال همین رویداد معرفی خواهند شد.

جون ژانگ، تحلیل گر مؤسسه Rosenblatt Securities، معتقد است که آیپد پرو بعدی کمپانی اپل با ویژگی نوین Face ID احتمالا در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شود.

اگر این ادعا صحت داشته باشد، با توجه به بازه زمانی احتمالی آن پیش بینی می‌شود که اپل تازه‌ترین مدل‌های آیپد پرو تازه‌اش را در خلال کنفرانس جهانی توسعه دهندگان که به صورت سالانه برگزار می‌کند، رونمایی کند. تاریخ و مکان برگزاری WWDC 2018 هنوز رسما اعلام نشده است اما حدس می‌زنیم که ۴ تا ۸ ژوئن (۱۴ تا ۱۸ خرداد) در مرکز اجتماعات McEnery سن خوزه کالیفرنیا برگزار شود. کمپانی اپل سال گذشته هم سری تبلت‌های آیپد پرو خود را در خلال رویداد WWDC معرفی کرد.

جو ژانگ همچنین گفته است که انتظار می‌رود حاشیه‌های صفحه نمایش در این آیپد پروها باریک‌تر طراحی شوند و دکمه خانه هم از طراحی‌شان حذف شود تا بیشتر شبیه آیفون ۱۰ به نظر برسند. در یادداشت این تحلیل گر به تفاوتی میان طراحی آیپد پروهای ۱۰٫۵ و ۱۲٫۹ اینچی اشاره نشده است و به همین خاطر پیش بینی می‌شود که هر دو مدل از طراحی ظاهری مشابهی بهره ببرند.

مینگ چی کو، تحلیل گر مؤسسه KGI Securities، اولین کارشناسی بود که درباره قصد اپل مبنی بر معرفی و تولید یک آیپد پرو تازه مجهز به Face ID صحبت و ادعا کرد که تبلت مذکور احتمالا در سال ۲۰۱۸ رونمایی خواهد شد. پس از آن مارک گرمن از بلومبرگ مدعی شد که رونمایی از آیپدپروهای سال ۲۰۱۸ با ویژگی Face ID احتمالا بیش از یک سال پس از معرفی آیپدپروهای موجود رخ می‌دهد.

آیپد پرو ۱۰٫۵ اینچی و نسل دوم آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی در ژوئن سال ۲۰۱۷ معرفی شدند. هنوز به درستی مشخص نیست که بازه زمانی “بیش از یک سال” دقیقا به ماه ژوئن ۲۰۱۸ و کنفرانس توسعه دهندگان اپل اشاره می‌کند یا منظور از آن رویداد سالانه این غول تکنولوژی در ماه سپتامبر است که معمولا آیفون‌های تازه در خلال آن معرفی می‌شوند.

کمپانی اپل ممکن است امسال هم آیپد پروهای تازه را به جای OLED به خاطر مشکلات هزینه، تأمین و محدودیت‌های توسعه فناوری به پنل‌های نمایش LCD مجهز کند. در حال حاضر مشخص نیست که حاشیه تبلت‌های تازه اپل قرار است به خاطر ویژگی TrueDepth به شکل بریدگی طراحی شود یا از هر چهار طرف تقریبا به یک میزان کاهش می‌یابد.

چندی پیش گزارشی از زنجیره تأمین اپل در چین منتشر شد که ادعا می‌کرد آیپد پروهای تازه این غول تکنولوژی از سرعت عملکرد بیشتری بهره می‌برند. در این گزارش گفته شده بود که این مدل‌ها به پردازنده A11X Bionic با ۸ هسته پردازشی مجهز می‌شوند که سه هسته پرسرعتش Mansoon نام دارند و ۵ هسته Mistral آن هم در مصرف انرژی بهینه عمل می‌کنند.

آیپدپروهای ۱۰٫۵ و ۱۲٫۹ اینچی امسال به قیمت ۶۴۹ و ۷۹۹ دلار به فروش می‌رسند و در حالی که هنوز اطلاعاتی درباره قیمت آیپد پروهای تازه در دسترس نیست، پیش بینی می‌شود که کمی گران‌تر قیمت‌گذاری شوند. از طرفی اگر پنل نمایش این مدل‌های تازه همچنان از نوع LCD باقی بماند، اختلاف قیمتشان نسبت به نسل قبلی احتمالا چندان زیاد نخواهد بود. همچنین شایعه شده است که کمپانی اپل قصد دارد یک آیپد تازه ۹٫۷ اینچی در ماه جاری (مارس) به قیمت ۲۵۹ دلار عرضه کند اما هنوز هم از آیپد مینی خبری نیست.

ژانگ معتقد است که کمپانی اپل احتمالا یک آیفون قرمز رنگ را هم در آینده نزدیک معرفی می‌کند. با توجه به این موضوع که سال گذشته شاهد رونمایی از آیفون ۷ و ۷ پلاس به رنگ قرمز بودیم، این آیفون‌ یا آیفون‌های قرمز تازه ممکن است آیفون ۸ و ۸ پلاس باشند. البته هنوز هیچ خبر قطعی در این باره منتشر نشده و اصلا ممکن است آیفون ۱۰ به رنگ قرمز روانه بازار شود.

Call Now Button