مشخصات نهایی و قیمت P20 و P20 Pro هوآوی

تنها یک هفته دیگر تا رونمایی از تازه‌ترین پرچمداران سری P20 هوآوی باقی مانده است. پس از فاش شدن اغلب مشخصات و تصاویر آن‌ها، حالا مشخصات فنی، کانفیگ اصلی و قیمت نسخه‌های اروپایی P20 و P20 Pro منتشر شده است.

هوآوی می‌خواهد هفته آینده از سری تازه گوشی‌های خود تحت عنوان P20 پرده بردارد. این سری از دو پرچمدار P20 و P20 Pro و یک میان رده به نام P20 Lite تشکیل شده است. البته گوشی P20 Lite چند روزیست که پیش از معرفی رسمی در برخی بازارهای اروپایی به قیمت ۳۲۶ تا ۴۲۳ یورو به فروش می‌رسد. حالا مشخصات فنی و قیمت احتمالی دو پرچمدار P20 و P20 Pro هم مشخص شده است.

ایوان بلس، افشاگر مشهور، در این باره ادعا کرده است که P20 با صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی و کانفیگ ۴ گیگابایت با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت قرار است به قیمت ۶۷۹ یورو روانه بازار اروپا شود. از طرف دیگر P20 Pro با صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی، ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت به قیمت ۸۹۹ یورو در این بازار به فروش خواهد رسید. ایوان بلس همچنین گفته است که این گوشی‌ها تنها در کانفیگ ذکر شده وارد بازار اروپا می‌شوند و سایر کانفیگ‌ها برای کشورهای دیگری برنامه ریزی شده‌اند.

رولاند کوانت، افشاگر معتبر، در ادامه ادعای ایوان بلس را در حساب کاربری شخصی‌اش در توییتر تأیید کرده و گفته است P20 و P20 Pro تنها در یک نسخه با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت روانه بازار اروپا می‌شوند اما حافظه رم در آن‌ها به ترتیب ۴ و ۶ گیگابایت خواهد بود.

به نظر می‌رسد که سایر بازارهای جهانی به جز کشورهای اروپایی میزبان نسخه‌های متفاوتی از P20 و P20 Pro با حافظه داخلی متنوع باشند. برای مثال، کشور چین احتمالا میزبان نسخه ۲۵۶ گیگابایتی هم خواهد بود؛ چراکه چندی پیش شاهد انتشار مجوز TENAA برای P20 بودیم و در آن نسخه‌های متفاوتی ذکر شده بود. در فهرست منتشر شده توسط TENAA علاوه بر نسخه‌های مخصوص اروپا به نسخه‌هایی با کانفیگ رم و حافظه داخلی ۴ + ۲۵۶، ۶ + ۶۴ و همچنین ۶ + ۲۵۶ اشاره شده بود.

رولاند کوانت علاوه بر ذکر مشخصات گوشی‌های مخصوص اروپا همچنین تصویر تازه رسمی منتسب به P20 را هم در توییت خود منتشر کرده است که هر دو گوشی P20 و P20 Pro را در کنار هم به نمایش می‌گذارد. همان‌طور که می‌بینید، هر دو گوشی به حسگر اثرانگشت در پنل نمایش مجهز شده‌اند اما در سایر مشخصات و ویژگی‌ها مانند نوع صفحه نمایش، دوربین‌ها و ظرفیت باتری تفاوت دارند. پرچمدار P20 هوآوی صفحه نمایش ۵٫۸۴ اینچی IPS LCD با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۲۸۰ دارد و از پردازنده Kirin 659 قدرت می‌گیرد. سیستم عامل اندروید ۸٫۰ اوریو و پوسته اختصاصی EMUI 8.0 به صورت پیش فرض روی این گوشی نصب می‌شوند و ظرفیت باتری لیتیوم پلیمری آن هم احتمالا ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت است. دوربین سه گانه P20 به سه لنز ۱۶، ۲۰ و ۲ مگا پیکسلی مجهز شده است و از فوکوس خودکار لیزری، دیافراگم ۱٫۷، فوکوس خودکار تشخیص فاز و بزرگنمایی ۲ برابر پشتیبانی می‌کند. از طرف دیگر P20 Pro صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۲۸۰ دارد و از پردازنده Kirin 970 قدرت می‌گیرد. سیستم عامل اندروید ۸٫۰ اوریو هم به صورت پیش فرض روی این فبلت پرچمدار نصب می‌شود و باتری‌اش احتمالا ۳۳۲۰ تا ۳۴۰۰ میلی آمپری است. کیفیت لنزهای سه گانه دوربین اصلی در P20 Pro معادل ۴۰ مگا پیکسل تخمین زده شده است و قادر است اغلب ویژگی‌های سطح بالای کیفی را در ثبت تصاویر و ویدیوها ارائه کند.

Call Now Button