Galaxy S10 سامسونگ با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر عرضه خواهد شد

براساس شایعات، سامسونگ احتمالاً گوشی پرچمدار جدیدش یعنی Galaxy S10 را با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر عرضه خواهد کرد.

شرکت سامسونگ، اخیراً گوشی‌های پرچم‌دار Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus را وارد بازار کرده است؛ ویژگی که این سری را از نسل قبل متمایز می‌کند، تجهیز آن‌ها به یک دوربین (مدل ۵٫۸ اینچی) یا دوربین دوگانه (مدل ۶٫۲ اینچی) با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است که دهانه لنزی متغیر دارد. با وجود رونمایی از پرچم‌داران Galaxy S9 سامسونگ در ماه اسفند و عرضه آن‌ها به بازار، شایعه‌پردازان اطلاعات جدیدی را از جانشین این دو گوشی منتشر کرده‌اند؛ انتظار داریم در سال ۲۰۱۸، شرکت کُره‌ای از گوشی Galaxy S10 رونمایی کند که حسگر اثرانگشت درون نمایشگر خواهد داشت.

توجه داشته باشید که نام تجاری گوشی جدید سامسونگ، هنوز مشخص نشده است؛ این احتمال وجود دارد که شرکت آسیایی، رویه‌ای مشابه با اپل را اتخاذ کند و دهمین نسل از گوشی‌های سری Galaxy S را با نام تجاری متفاوتی معرفی نماید.

انتظار می‌رفت حسگر اثرانگشت درون نمایشگر به همراه فبلت پرچم‌دار Galaxy Note 9 معرفی شود اما مینگ‌چی کو نسبت به این موضوع چندان امیدوار نیست؛ وی ادعا می‌کند سامسونگ از حسگر اثرانگشت در قاب پشتی استفاده خواهد کرد زیرا فناوری لازم برای تعبیه حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش، هنوز با انتظارات سامسونگ فاصله زیادی دارد! ضمن اینکه استفاده از حسگر اثرانگشت درون نمایشگر، مشکلات متعددی را به همراه دارد؛ از جمله اینکه دقت حسگر اثرانگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش، بالا نیست و سرعت آن‌ها نسبت به سنسورهای اثرانگشت معمول که در قاب پشتی یا پایین نمایشگر مورد استفاده قرار می‌گیرند، پایین‌تر است.

به دلیل وجود چالش‌های فنی، سامسونگ ناچار شده است تا به عرضه گوشی پرچم‌دار Galaxy S10 با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر فکر کند؛ ظاهراً شرکت کُره‌ای در حال رفع مشکلات حسگر اثرانگشت درون نمایشگر، است و احتمالاً پرچم‌دار بعدی‌اش از سری Galaxy S، چنین قابلیتی را ارائه خواهد داد. عرضه Galaxy S10 با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر، همچنین باعث خواهد شد تا این مدل از نسل قبل متمایز شود.

Galaxy S10 همچنین اولین گوشی سامسونگ خواهد بود که با سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی ارائه می‌شود؛ ظاهراً کار روی ماژول‌های دوربین سه‌بعدی، هم‌اکنون آغاز شده است تا پرچم‌دار ۲۰۱۹ سامسونگ با سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی مانند آیفون ۱۰ اپل عرضه شود.

جدا از این شایعات، همچنین شایعاتی مبنی بر عرضه Galaxy S10 با پشتیبانی از نسل پنجم ارتباطات وجود دارد؛ این گوشی با تراشه‌ای مبتنی بر فرآیند ساخت ۷ نانومتری عرضه خواهد شد. سامسونگ، احتمالاً گوشی جدیدش را با تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام ارائه می‌دهد.

Call Now Button