تلاش اپل برای شکستن رکورد فروش آیفون

گزارش شده است که اپل قصد دارد ۲۵۰ تا ۲۷۰ پنل برای آیفون‌های ۲۰۱۸ خود سفارش دهد. این رقم نشان می‌دهد که سازنده مذکور سودای شکستن رکورد فروش آیفون را در سر دارد.

گزارش‌هایی درباره سفارش‌ پنل‌های مخصوص آیفون‌های سال ۲۰۱۸ از سوی زنجیره تأمین اپل منتشر شده است که اگر صحت داشته باشند، قطعا نشان دهنده میزان فروش چشمگیر برای این غول تکنولوژی خواهند بود.

روز گذشته به نقل از DigiTimes گزارش کردیم که گفته می‌شود اپل قصد دارد ۲۵۰ تا ۲۷۰ میلیون پنل نمایش برای آیفون‌های ۲۰۱۸ خود سفارش دهد. این تعداد نشان می‌دهد که سازنده مذکور رقمی بیش از فروش ۲۱۶ میلیونی آیفون‌های سال ۲۰۱۷ را برای سال جاری میلادی پیش بینی کرده است. اپل پیش از این هم رکورد ۲۳۱ میلیون دستگاه آیفون را در سال ۲۰۱۵ ثبت کرده بود و رقم ۲۵۰ تا ۲۷۰ نشان می‌دهد این کمپانی قصد دارد در سال ۲۰۱۸ رکورد قبلی خود را هم بشکند.

DigiTimes در گزارش تازه خود پیش بینی کرده است که ۱۱۰ تا ۱۳۰ میلیون از این تعداد به سفارش پنل‌های OLED دو آیفون سطح بالای امسال با طراحی شبیه آیفون ۱۰ در اندازه‌های ۵٫۸ و ۶٫۵ اینچی تعلق دارد. همچنین گفته شده است که ۶۰ تا ۷۰ میلیون آن سفارش پنل LCD برای آیفون ارزان‌تر ۶٫۱ اینچی است و ۶۰ تا ۷۰ میلیون دیگر هم به تولید آیفون ۸، iPhone SE و آیفون ۷ تخصیص می‌یابد.

از طرفی هنوز هم درباره این گزارش مردد هستیم چراکه DigiTimes تا به حال گزارش‌های اشتباهی هم منتشر کرده است و در حالی که اغلب منابع آن از زنجیره تأمین تقریبا معتبر به شمار می‌روند، باید ارقام واضح‌تری در گزارش‌هایشان ارائه کنند.

از طرفی حتی کمپانی اپل هم به درستی نمی‌داند که ممکن است چند دستگاه آیفون در سه ماهه پیش رو و فصل‌های بعد از آن بفروشد. همان‌طور که می‌دانید، گزارش‌های مختلفی تا به حال منتشر شده‌اند و ادعا کرده‌اند که میزان تولید دستگاه‌های آیفون ۱۰ از تابستان ۲۰۱۸ احتمالا به نصف کاهش می‌یابد.

البته هیچ چیز قطعی نیست و حتی ممکن است فروش این گوشی به یکباره افزایش یابد. موسسه KGI پیش بینی کرده است که کمپانی اپل سه گوشی تازه را برای سال جاری توسعه خواهد داد. نسخه به روزرسانی شده از آیفون ۱۰ ۵٫۸ اینچی، یک آیفون پیشرفته با پنل OLED 6.5 اینچی و آیفون ارزان‌تر ۶٫۱ اینچی LCD این سه گانه احتمالی را تشکیل می‌دهند. نظر شما درباره این پیش بینی چیست؟ آیا اپل می‌تواند رکورد فروش آیفون را در سال ۲۰۱۸ بشکند؟

Call Now Button