احتمال عرضه HTC U12 Life با طراحی مشابه آیفون ۱۰ اپل

شرکت HTC در حال توسعه یک گوشی میان‌رده است که در بالای صفحه‌نمایش خود بریدگی دارد؛ این مدل با نام تجاری U12 Life عرضه خواهد شد.

اگرچه شرکت HTC، گوشی میان‌رده Desire 12 و Desire 12 Plus را با بریدگی در بالای نمایشگر ارائه نداد؛ به‌نظر می‌رسد سازنده تایوانی به دنبال عرضه گوشی‌هوشمندی با روند مرسوم در سال ۲۰۱۸ است.

براساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط یک شایعه‌پرداز معروف، گوشی میان‌رده HTC U12 Life که مدل میان‌رده خواهد بود؛ از بریدگی در بالای صفحه‌نمایش خود برخوردار است. عرضه گوشی‌های هوشمند با بریدگی در بالای صفحه‌نمایش، پس از عرضه آیفون ۱۰ به یک رویه مرسوم در میان گوشی‌های هوشمند تبدیل شده بود؛ هرچند برای نخستین‌بار، گوشی Essential Phone چنین طراحی را ارائه داده بود.

در رابطه با گوشی HTC U12 Life اعلام شده است:

اگر گمان می‌کنید که HTC از رویه مرسوم برای عرضه گوشی‌های هوشمند خود با Notch کناره‌گیری کرده است؛ باید تجدیدنظر کنید! به‌نظر می‌رسد گوشی HTC U12 Life با بریدگی بالای نمایشگر ارائه می‌شود.

شرکت HTC، گوشی U12 Plus را در ماه مه (May) به عنوان تنها پرچم‌دار خود در سال ۲۰۱۸ رونمایی خواهد کرد؛ انتظار داریم گوشی میان‌رده U12 Life در همان بازه زمانی به صورت رسمی توسط این شرکت تایوانی معرفی شود. تغییر طراحی گوشی U12 Life و استفاده از بریدگی در بالای نمایشگر، می‌تواند یک تغییر مثبت برای گوشی‌های ۲۰۱۸ شرکت HTC ارزیابی شود؛ محصولات پیشین این سازنده تایوانی نظیر U11، یو ۱۱ لایف، HTC 10 و HTC 10 Lifestyle طراحی مشابهی را ارائه می‌دهند.

ضمن اینکه انتظار داریم گوشی HTC U12 Plus با طراحی مشابه با گوشی HTC U11 Plus عرضه شود و در این زمینه، چندان از نسل قبل متفاوت عمل نکند؛ به همین جهت، بعید نیست حاشیه‌های بالا و پایین صفحه‌نمایش در پرچم‌دار جدید HTC حفظ شود اما به احتمال زیاد، ضخامت حاشیه‌های اطراف نمایشگر بسیار کم خواهد بود.

شرکت‌های مطرح نظیر هوآوی، محصولاتی را با بریدگی در بالای نمایشگر خود ارائه داده‌اند؛ Huawei P20 و Huawei P20 Pro با Notch معرفی شده است و حتی مدل ارزان‌قیمت‌تر P20 Lite نیز چنین طراحی را ارائه می‌دهد. در مقابل، شرکت شیائومی نیز روی گوشی پرچمدار جدیدش با نام Mi 7 مشغول به کار است که در بالای صفحه‌نمایش خود، بریدگی خواهد داشت. شرکت Vivo و OPPO نیز تعدادی گوشی میان‌رده را با بریدگی در بالای نمایشگر ارائه دادهاند؛ ضمن اینکه LG G7 با بریدگی در بالای صفحه‌نمایش عرضه خواهد شد.

ایجاد بریدگی در بالای صفحه‌نمایش و حذف حاشیه‌ از این قسمت، به افزایش نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه کمک خواهد کرد؛ به عبارت بهتر، فضای بیشتری از پنل جلوی گوشی با صفحه‌نمایش پوشانده خواهد شد.

در حال‌حاضر، مشخص نیست گوشی HTC U12 Life با چه مشخصات سخت‌افزاری ارائه می‌شود. نسل قبل یعنی HTC U11 Lie با صفحه‌نمایش ۵٫۲ اینچی FHD همراه شده بود و از تراشه اسنپدراگون ۶۳۰ کوالکام استفاده می‌کند؛ شرکت HTC، این گوشی را در دو نسخه تحت پروژه اندروید وان و رام اختصاصی HTC Sense ارائه می‌دهد. گوشی میان‌رده HTC در دو مدل با ۳ و چهار گیگابایت رم عرضه می‌شود که بهترین نسخه آن از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است. U11 Life از دوربین اصلی ۱۶ و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و بدنه ضدآب دارد.

Call Now Button