مشخصات گوشی میان‌رده Xiaomi Mi 6X فاش شد

شرکت شیائومی، به‌زودی از گوشی میان‌رده Mi 6X رونمایی خواهد کرد و مشخصات سخت‌افزاری این مدل، به‌تازگی فاش شده است. جانشین Mi 5X به چهار گیگابایت رم و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود.

جانشین گوشی Xiaomi Mi 5X از TENAA تأییدیه دریافت کرده است و به‌تازگی نیز، مشخصات سخت‌افزاری مدل میان‌رده Mi 6X به طور کامل حذف شده است. این گوشی میان‌رده به تراشه نسبتاً ضعیف اسنپدراگون ۶۲۶ کوالکام مجهز شده است؛ پردازنده مذکور شامل هشت هسته پردازشی از نوع Cortex A53 است که فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتزی دارند و از واحد پردازشگر گرافیکی Adreno 506 بهره می‌گیرد. تراشه اسنپدراگون ۶۲۶ کوالکام، نسخه ارتقا یافته اسنپدراگون ۶۲۵ به شمار می‌رود؛ گوشی‌های Vivo V9 و Moto Z2 Play موتورولا نیز با تراشه اسنپدراگون ۶۲۶ به بازار عرضه شده‌اند.

گوشی میان‌رده Xiaomi Mi 6X به نمایشگری ۵٫۹۹ اینچی از نوع IPS LCD مجهز خواهد بود که رزولوشن FHD+ دارد؛ رزولوشن صفحه‌نمایش، ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل است. به همین جهت، نسبت ابعاد نمایشگر گوشی جدید شیائومی ۱۸ به ۹ است؛ با توجه به نسبت ابعاد صفحه‌نمایش، انتظار داریم جانشین Xiaomi Mi 5X حاشیه‌های باریکی داشته باشد. عرضه گوشی‌های میان‌رده با صفحه‌نمایش کشیده ۱۸:۹ به یک روند مرسوم تبدیل شده است و قابل پیش‌بینی است که شیائومی نیز از این تِرِند تبعیت کند؛ گوشی‌های Redmi 5 و Redmi 5 Plus که مدتی پیش توسط شیائومی معرفی شده بود، از نمایشگر کشیده با نسبت ابعاد ۱۸:۹ بهره می‌گیرد.

گوشی جدید Xiaomi Mi 6X با چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد؛ در حال‌حاضر، مشخص نیست سایر نسخه‌های این گوشی چه مقدار حافظه رم یا چه مقدار فضای ذخیره‌سازی به همراه دارند.در قاب پشتی گوشی میان‌رده شیائومی از دوربین دوگانه ۲۰ و ۸ مگاپیکسلی استفاده شده است؛ سنسور ۲۰ مگاپیکسلی، دهانه لنزی F2.0 و سنسور ۸ مگاپیکسلی دیافراگم F1.8 دارد. برای عکاسی سلفی نیز شیائومی از سنسور ۲۰ مگاپیکسلی استفاده کرده است که مانند سنسور ۲۰ مگاپیکسلی به‌کار گرفته شده در دوربین اصلی، دهانه لنزی F2.0 دارد.

جدیدترین میان‌رده شیائومی، سیستم‌عامل اندروید اوریو ۸٫۱ گوگل را اجرا می‌کند و احتمالاً به رام MIUI 9.5 مجهز خواهد بود. گوشی Xiaomi Mi A2 که در واقع نسخه جهانی آن محسوب می‌شود، با نسخه خالص سیستم‌عامل اندروید به بازار عرضه خواهد شد. از دیگر مشخصات این گوشی، می‌توان به باتری ۲۹۱۰ میلی‌آمپر ساعت اشاره کرد؛ ضمن اینکه Mi 6X تنها ۷٫۳ میلی‌متر ضخامت خواهد داشت.

Call Now Button