سامسونگ به دنبال ساخت یک گوشی هوشمند با بریدگی حاشیه!

سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین سازندگان گوشی‌های هوشمند است و به همین خاطر سالانه پتنت‌های مختلفی در همین باب به ثبت می‌رساند. تازه‌ترین پتنت ثبت شده توسط این سازنده به احتمال معرفی یک گوشی هوشمند سامسونگ با طراحی مشابه آیفون ۱۰ اشاره می‌کند.

از سال گذشته تا کنون بارها شاهد معرفی و رونمایی از گوشی‌های هوشمند تازه با طراحی بدون حاشیه بوده‌ایم و جالب است که این نوع طراحی محبوب معمولا به ۴ شکل  مختلف طراحی می‌شود. در نوع اول، حاشیه بسیار باریکی بالای صفحه نمایش طراحی می‌شود و پنل نمایش در حالت کلی مانند پرچمدار Galaxy S9 سامسونگ پهن‌تر به نظر می‌رسد. در حالت دوم، شاهد حاشیه باریک در قسمت پایین صفحه نمایش هستیم و Mi MIX 2S شیائومی بهترین نمونه آن شناخته می‌شود. در حالت سوم، ترند بریدگی حاشیه مانند آنچه در آیفون ۱۰ اپل به کار رفته است، دیده می‌شود و ظاهرا این مورد حالا به الگویی برای سایر سازندگان گوشی‌های اندرویدی مانند هوآوی، آنر و ایسوس تبدیل شده است. در حالت چهارم هم شاهد یک نقطه حاشیه‌ای کوچک بالای صفحه نمایش هستیم که اسنشال فون و Sharp S2 بهترین نمونه‌های زنده آن هستند.

کمپانی سامسونگ از زمان معرفی پرچمدار Galaxy S8 تا Galaxy S9 و همچنین چند میان رده سطح بالایی که در این میان معرفی شدند را اغلب بر مبنای طراحی اول یعنی حاشیه باریک بالای صفحه توسعه داده است. از طرفی حالا اسناد تازه‌ای منتشر شده‌اند که نشان می‌دهند سامسونگ احتمالا قصد دارد یک گوشی هوشمند تازه را با بریدگی حاشیه بالای صفحه مانند آیفون ۱۰ اپل توسعه دهد. این غول تکنولوژی طراحی چنین گوشی مرموزی را چندی پیش در کشور چین رسما به ثبت رسانده است.

در تصاویر طراحی ابتدایی این گوشی علاوه بر بریدگی حاشیه بالای پنل نمایش همچنین شاهد هستیم که نسبت نمایش آن بسیار بیشتر از سایر گوشی‌های مشابه به نظر می‌رسد چراکه اغلب گوشی‌های هوشمند موجود در بازار که به تقلید از آیفون ۱۰ اپل به بریدگی حاشیه مجهز شده‌اند، کمی حاشیه در قسمت پایین صفحه نمایش‌شان هم در نظر گرفته شده است اما در تصویر پیش رو تنها حاشیه صفحه نمایش همان بریدگی بالای صفحه است.

در نمای پشتی این گوشی مرموز هم دوربین اصلی شبیه دوربین اصلی گوشی آیفون ۱۰ به نظر می‌رسد. البته لازم به ذکر است که در این تصویر شاهد طراحی‌های مختلفی از پنل پشتی گوشی تازه سامسونگ هستیم و هرکدام از آنها ممکن است به واقعیت بپیوندند.

ثبت طرح به صور رسمی الزاما بدین معنی نیست که سازنده حتما قصد دارد آن را به تولید انبوه برساند و به همین خاطر هنوز نمی‌توان درباره احتمال ورود این گوشی به بازار نظر قطعی صادر کرد. از طرفی از آنجا که سامسونگ قادر است هر گونه صفحه نمایشی را خودش به راحتی تولید کند و در گوشی‌های هوشمند برند خود به کار ببرد، ممکن است در آینده شاهد معرفی چنین گوشی نوینی از سوی سامسونگ باشیم. به بیان دیگر سامسونگ ممکن است یکی از گوشی‌های آینده خود را با چنین طراحی ظاهری معرفی کند و میزان مقبولیت و محبوبیت آن را توسط بازار بسنجد.

Call Now Button