مقایسه Mi MIX 2S شیائومی و P20 هوآوی؛ نبرد چینی‌ها

شیائومی و هوآوی ماه گذشته پرچمداران Mi MIX 2S و P20 خود را معرفی کردند. این دو گوشی چینی از نظر مشخصات فنی و قیمت تقریبا مشابه هستند و به همین خاطر تصمیم گرفته‌ایم این دو را با هم مقایسه کنیم.

گوشی‌های Mi MIX 2S شیائومی و سری P20 هوآوی بهترین پرچمداران چینی هستند که در سال ۲۰۱۸ تا کنون معرفی شده‌اند و البته جالب است اشاره کنیم که هر دو در یک تاریخ رسما از سوی سازنده معرفی شدند. هر دو گوشی قرار است طبق معمول استراتژی سازنده‌شان با قیمت مناسبی در اختیار کاربران قرار گیرند و به همین خاطر باید آن‌ها را با توجه به نسبت قیمت به مشخصات‌شان از بهترین گوشی‌های سطح بالای سال جاری بدانیم. حالا که Mi MIX 2S و P20 بهترین پرچمداران ارزان امسال هستند و در یک تاریخ معرفی شده‌اند چرا آن‌ها را با هم مقایسه نکنیم؟

Xiaomi Mi MIX 2S

Huawei P20

ابعاد و وزن

۱۵۰٫۹ × ۷۴٫۹ × ۸٫۱ میلی متر ، ۱۹۱ گرم

۱۴۹٫۱ × ۷۰٫۸ × ۷٫۷ میلی متر، ۱۶۵ گرم

صفحه نمایش

۵٫۹۹ اینچی، ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ فول اچ دی پلاس، تراکم پیکسلی ۴۰۳ppi، نسبت نمایش ۱۸:۹، IPS LCD

۵٫۸ اینچی، ۱۰۸۰ در ۲۲۴۴ فول اچ دی پلاس، تراکم پیکسلی ۴۰۳ ppi، نسبت تصویر ۱۸٫۵:۹، LTPS IPS LCD

پردازنده داخلی

کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۴۵، ۸ هسته‌ای با قدرت فرکانس حداکثر ۲٫۸ گیگاهرتز

HiSilicon Kirin 970، ۸ هسته‌ای با قدرت فرکانس حداکثر ۲٫۴ گیگاهرتز

حافظه

۶ گیگابایت رم / ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی

۶ گیگابایت رم / ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

۸ گیگابایت رم / ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی

۴ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از microSD

سیستم عامل

اندروید ۸٫۰ اوریو و پوسته اختصاصی  MIUI 9.5

اندروید ۸٫۱ اوریو، پوسته EMUI 8.1

امکانات ارتباطی

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، بلوتوث نسخه ۵٫۰، GPS

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، بلوتوث نسخه ۴٫۲، GPS

دوربین

دوگانه ۱۲ و ۱۲ مگا پیکسلی با دیافراگم ۱٫۸ و ۲٫۴

حسگر سلفی ۵ مگا پیکسلی با دیافراگم ۲٫۰

دوگانه ۱۲ و ۲۰ مگا پیکسلی با دیافراگم ۱٫۸ و ۱٫۶

دوربین سلفی ۲۴ مگا پیکسلی با دیافراگم ۲٫۰

باتری

۳۴۰۰ میلی آمپر ساعت، شارژ سریع ۲۰ واتی، تکنولوژی شارژ سریع نسخه ۳٫۰

۳۴۰۰ میلی آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع

سایر ویژگی‌ها

استاندارد Qi در شارژ بی سیم

درگاه سیمکارت هیبریدی

هوآوی با معرفی گوشی‌های تازه خود از سری P20 سعی کرد طراحی بریدگی حاشیه را از آیفون ۱۰ اپل تقلید کند اما شیائومی تصمیم گرفت همچنان روند طراحی بدون حاشیه از سه طرف را دنبال کند و Mi MIX 2S را مانند نسخه اصلی با بریدگی باریک پایین صفحه طراحی کند. پنل پشتی این پرچمدار تازه شیائومی از جنس سرامیک طراحی شده اما پنل پشتی P20 شیشه‌ای است. از طرفی هرچند درP20 سعی شده است با طراحی بریدگی حاشیه از میزان حاشیه کلی کم کرد، گوشی Mi MIX 2S همچنان نسبت نمایش بیشتری دارد. البته لازم به ذکر است که حسگر اثرانگشت در پنل جلوی P20 تعبیه شده است و همین موضوع باعث افزایش رضایت کاربران می‌شود.

پیش از آنکه به صفحه نمایش بپردازیم باید بگوییم که Mi MIX 2S به لطف بهره گرفتن از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۴۵ و همچنین ۶ گیگابایت رم قطعا عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. هنوز موفق نشده‌ایم نمونه تصاویر دوربین‌های این دو گوشی را با هم مقایسه کنیم اما با توجه به مشخصات تأیید شده آن‌ها و همچنین نتایج بنچمارک DxOMark پیش بینی می‌شود که دوربین P20 قوی‌تر و باکیفیت‌تر باشد.

Mi MIX 2S موفق شده است در ابزار مذکور امتیاز ۹۷ (۱۰۱ برای تصاویر و ۸۸ برای ویدیو) را با توجه به فوکوس خودکار سریع و دقیق و همچنین کیفیت بالای دوربینش کسب کند و P20 هم با امتیاز ۱۰۲ در رتبه دوم DXoMark قرار گرفته است. P20 به دوربین ۲۴ مگا پیکسلی سلفی مجهز شده است در حالی که رقیب آن دوربین سلفی ۵ مگا پیکسلی دارد. هر دوی این پرچمداران باتری ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعتی با ظرفیت مشابه دارند اما تنها Mi MIX 2S از شارژ بی سیم Qi پشتیبانی می‌کند.

پرچمدار P20 هوآوی به قیمت ۸۰۵ دلار معرفی شده در حالی که Mi MIX 2S قرار است به قیمت ۵۳۰ دلار روانه بازار چین شود. همچنان انتخاب برنده از میان دو گوشی مذکور دشوار به نظر می‌رسد اما اگر معیار اصلی شما قیمت است، احتمالا باید Mi MIX 2S را انتخاب کنید.

در نتیجه این مقایسه باید بگوییم که Mi MIX 2S از نظر عملکرد کلی و باتری قدرتمندتر به نظر می‌رسد و P20 هوآوی احتمالا از نظر کیفیت دوربین، صفحه نمایش و بلندگوهای اصلی برتر است.

Xiaomi Mi MIX 2S

مزایا

  • صفحه نمایش بزرگ‌تر
  • عملکرد بهتر
  • شارژ بی سیم
  • قیمت کمتر

معایب

  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه microSD

Huawei P20

مزایا

  • دوربین فوق العاده
  • عملکرد خیلی خوب
  • قیمت مناسب
  • طراحی کامپکت

معایب

  • احتمالا قیمت
Call Now Button