آغاز همکاری ZTE با شرکت یاس در ایران

واحد خبر mobile.ir : شرکت تولیدکننده گوشی‌های موبایل ZTE روز سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ در طی مراسمی در هتل اسپیناس تهران به صورت رسمی از همکاری خود با شرکت یاس پرده برداشت. در این مراسم که با حضور مدیران بلندپایه هر دو شرکت ZTE و یاس و جمعی از خبرنگاران رسانه‌های آنلاین و نوشتاری برگزار شد جزئیات این همکاری، ‌چگونگی ورود گوشی‌های ZTE به بازار ایران و جزئیات متعدد دیگری مورد بررسی قرار گرفتند.

در ابتدای این مراسم شاهین محمدی مدیر ارشد فروش ZTE در ایران تاریخچه مختصری از برند ZTE و جایگاه آن در سطح جهانی و منظقه‌ای ارائه کرد؛ برند ZTE در سال ۱۹۸۵ توسط وزارت هوافضای چین تاسیس شد. ZTE نزدیک به ۷۰ هزار پرسنل در اختیار دارد که از این میزان ۲۰ هزار نفر در داخل کشور چین مشغول به فعالیت هستند. یکی از نقاط تمرکز اصلی این برند محصولات مرتبط با مخابرات است که در سال ۲۰۰۹ از لحاظ تجهیزات پایه‌ای با قرار گرفتن در ردیف ۳ برند اصلی جهان تامین‌کننده ۲۰ درصد تجهیرات مخابراتی بوده است. به گفته محمدی ZTE یکی از ۵ برند اصلی موبایل چینی و یکی از ۱۰ برند موبایل جهان است.

ZTE in Iran

نخستین حضور ZTE در بازارهای داخلی در سال ۲۰۰۹ با همکاری با شرکت سامتل شکل گرفت و اینک پس از لغو تحریم‌های ایران این برند مجددا در همکاری با شرکت یاس قصد ورود به این بازار و حضوری فعال در این عرصه را دارد. از نگاه این مدیر ارشد ZTE، ایران یکی از ۳ بازار پر فروش این برند در خاورمیانه و آفریقا محسوب شده و از این لحاظ از اهمیت بالایی همراه خواهد بود.

کانتری منیجر (مدیر کشوری) ZTE، آقای ژولیانگ سخنران بعدی این جلسه بودند که در ابتدای سخنان خود به محصول کلیدی جدید این برند موسوم به Blade V6 اشاره کرده و با برشمردن برخی مشخصات مهم این اسمارت‌فون اندرویدی از جمله ضخامت ۶٫۸ میلیمتری، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در بخش پشتی و دوربین ۵ مگاپیکسلی سلفی از تمایل این شرکت برای تبدیل کردن این گوشی به محصول برتر بازار سخن گفت. به گفته ژولیانگ، Blade V6 توسط تیم آمریکایی این برند طراحی شده و در طی ۶ ماه گذشته در بازار آمریکا با فروش مناسبی روبرو بوده است. ژولیانگ تصمیمات ZTE برای رسیدن به هدف‌های فروش این شرکت را تمرکز بر بحث تبلیغات و مارکتینگ، افزایش فعالیت‌های PR و تبلیغاتی تلویزیونی برشمرد و ضمن معرفی شرکت یاس به عنوان شریک تجاری جدید ZTE‌ در ایران نسبت به دستیابی به اهداف اشاره شده ZTE در کنار شرکت یاس ابراز امیدواری کرد.

ZTE in Iran

ژولیانگ ضمن اشاره به ارتقا قریب‌الوقوع بازار ایران به دلیل رفع تحریم‌ها از دیدار رئیس‌جمهور چین از ایران به عنوان اولین رئیس دولت یک کشور خارجی دیدارکننده از ایران پس از رفع تحریم‌ها به عنوان نشانه‌ مهمی از اهمیت بازار ایران برای کشور چین یاد کرد. ژولیانگ در پایان سخنان خود بازار ایران را کاملا رو به رشد توصیف کرده و آرزوی خود را مشاهده موبایل ZTE در سرتاسر ایران عنوان کرد.

سخنران بعدی این جلسه خبری، محمد ریش‌پور مدیر فروش و قائم‌مقام شرکت یاس بود که در ابتدای سخنان خود توضیحاتی را در مورد فعالیت‌های شرکت یاس ارائه کرد. از نگاه ریش‌پور، شرکت یاس با سابقه ۱۲ سال فعالیت در ایران همواره بر واردات و حضور کالا به صورت کاملا قانونی متمرکز شده و با ارائه خدمات شایسته، رسیدگی به شکایات و سرلوحه قرار دادن رضایتمندی مشتریان موفق به کسب استانداردهای ایزو ۹۰۰۱، ۱۰۰۰۱ و ۱۰۰۰۴ از موسسه DQS شده است. به گفته این مدیر شرکت یاس، درخواست برند ZTE برای همکاری با این شرکت نزدیک به ۳ ماه پیش اعلام وصول گردیده و پس از برگزاری جلسات مختلف در مباحث فروش، تبلیغات و خدمات و حصول توافق نهایی، در نهایت محصولاتی برای ارائه به بازار ایران براساس فضای خالی درون بازار از سبد کالای گسترده ZTE‌ انتخاب شدند. این مدیر شرکت یاس ضمن اشاره به طیف وسیع کالای موبایل وارده شده به بازار از مبادی غیر قانونی،‌ مبحث رجیستر شدن گوشی‌های موبایل را راه‌حلی برای ایجاد یکنواختی در بازار عنوان کرد.

ZTE in Iran

محمود صفار مدیرعامل شرکت یاس آخرین سخنران این جلسه بود که از شرکت یاس به عنوان قدیمی‌ترین شرکت در این رده با حضور مستمر در بازار یاد کرد. صفار در ابتدای سخنان خود هزینه‌های بالای واردات را به عنوان یکی از مشکلات اصلی پیش روی شرکت برشمرد. از دیدگاه صفار با وجودی که تعرفه واردات در ابتدا ۷ درصد عنوان می‌شود اما در نهایت این رقم به نزدیک به ۳۴ درصد افزایش پیدا می‌کند که از جمله این هزینه‌ها باید به تعرفه واردات کالا به کشور، تعرفه ثبت سفارش و هزینه‌های بانکی، هزینه ترخیص از ورودی‌های کشور و در نهایت ۹ درصد مالیات ارزش افزوده اشاره کرد. این هزینه‌ها از نگاه مدیرعامل شرکت یاس به ایجاد تفاوت‌ قیمت مشهود نسبت به کالای غیر قانونی منجر خواهد شد. وی در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح موضوع در کمیسیون ماده ۱ و تشکیل انجمنی در اتاق بازرگانی، ابزار امیدواری کرد که در آینده موانع اشاره شده برطرف شود.

ZTE in Iran

محمود صفار با اشاره به همکاری شرکت یاس با برند ZTE از تمایل مجموعه مطبوع خود برای ورود کالا با قیمتی بسیار رقابتی به بازار سخن گفت و مجموعه یاس را نماینده‌ای در طرف مصرف کننده داخلی برای انجام چانه‌زنی‌های مستمر با شرکت مادر معرفی کرد. مدیرعامل شرکت یاس در مورد خدمات پس از فروش کالای ZTE به شرایط تعیین شده از سوی سازمان حمایت از مصرف کننده اشاره کرد و دوره پوشش این خدمات را ۱۸ ماه عنوان کرد. کالای ZTE تحت پوشش گارانتی یاس از ۱ ماه گارانتی تعویض نیز بهره می‌برند. زمان پاسخگویی به مشکلات کاربران در مجموعه یاس به گفته مدیرعامل این مجموعه از ۲ تا ۲۴ ساعت است و برای تداوم این روند مکانیزم‌های تشویقی و تنبیهی مختلفی در نظر گرفته شده است. صفار همچنین شرکت یاس را تنها شرکت موبایل دارای استانداردهای ایزو ۹۰۰۱، ۱۰۰۰۱ و ۱۰۰۰۴ در بازارهای داخلی برشمرد. مدیرعامل یاس در پایان سخنان خود نسبت به اجرایی شدن بحث رجیستری کالای موبایل تا پایان بهمن ماه جاری ابراز امیدواری کرد.

در پایان برنامه، حاضران در جلسه پرسش و پاسخ شرکت کردند.

ZTE in Iran

ژولیانگ مدیر کشوری ZTE در پاسخ به یکی از سوالات خبرنگاران به اختصاص ۳ میلیون دلار بودجه تبلیغاتی این شرکت اشاره کرد و ضمن اشاره کردن به تعداد ۱۲ میلیونی کالای موبایل وارد شده به بازار ایران طبق آمار GFK، پیش‌بینی کرد که این ظرفیت می‌تواند در آینده به ۱۴ تا ۱۵ میلیون عدد نیز افزایش پیدا کند. پیش‌بینی ZTE در جهت سهم بازار این برند در ایران از نگاه این مدیر ZTE در ابتدا ۱ درصد است که امید آن می‌رود که در آینده به ۲ درصد نیز افزایش پیدا کند.

ژولیانگ در پاسخ به سوالی دیگر به بحث باندل گوشی موبایل با اپراتور ایرانسل اشاره کرد که به گفته این مدیر ZTE این فرایند تا نوروز امسال با گارانتی و پشتیبانی یاس صورت می‌گیرد.

بحث برند شاپ‌ها یا فروشگاه‌های اصلی شرکت یکی دیگر از سوالات حضار بود که مدیران ZTE‌ در پاسخ به آن به ۲ برند شاپ فعلی حاضر در بازار موبایل ایران و علاءالدین در تهران و ۱ فروشگاه در بازار رشت اشاره کرده و نسبت به راه‌آندازی دیگر فروشگاه‌های برند در مراکز اصلی استان‌ها ابراز امیدواری کردند.

محصولات فعلی ارائه شده توسط شرکت یاس از سبد تولیدات ZTE شامل مدل‌های ساده (فیچر فون) ZTE R528 ،ZTE S519 وZTE R621J و اسمارت‌فون‌های ZTE Blade C310 ،ZTE Blade A452 ،ZTE Blade L2 ،ZTE Blade L3 و در نهایت گوشی ZTE Blade V6 می‌شود که همگی رده پایین و میانی بازار را هدف گرفته‌اند.

ZTE in Iran

ZTE in Iran

ZTE in Iran

ZTE in Iran

mobile.ir News – اخبار موبایل

Call Now Button