اپل با جدیت روی سرویسی کار می‌کند تا با Street View گوگل رقابت کند

با وجود تلاش چندساله اپل برای ارائه سرویسی مشابه Street View گوگل،‌ به نظر می‌رسد اتمام این پروژه هنوز به زمانی بیشتر نیاز دارد.

چندسالی است که اپل خودروهایی را جهت جمع‌آوری داده برای سرویس Maps خود روانه خیابان‌ها کرده و انتظار دارد که در رقابت با سرویس فعلی گوگل امکانات بیشتری را عرضه کند.

MacRumors امروز در خبری کوتاه اعلام کرد که اتوموبیل‌های اپل همچنان به فعالیت مشغولند تا نه تنها سرویس فعلی اپل بهبود یابد،‌ بلکه امکانات دیگری نیز بدان افزوده شود. در این گزارش آمده است که این اتوموبیل‌ها تاکنون بیش از ۴۰ ایالت در آمریکا و نیز ۱۰ کشور مختلف در سطح جهان را جستجو کرده‌اند.

آخرین ایالاتی که اپل از آنها در خاک آمریکا بازدید کرده‌ ایالات مین و آیوا بوده‌اند و این یعنی تاکنون ۴۱ ایالت بازدید شده‌اند. کشورهای بازدید شده نیز فرانسه، ‌سوئد، کراوسی، اسپانیا،‌ اسلوونیا و … هستند.

طبق اعلام اپل، این شرکت قبل از انتشار تصاویر، چهره افراد و پلاک اتوموبیل‌ها را تار می‌کند تا اعتماد عمومی بیشتری را برای این سرویس ایجاد نماید.

با وجود اینکه اتوموبیل‌های نقشه بردار سرویس Maps اپل از سال ۲۰۱۵ مشغول جمع‌آوری اطلاعات هستند،‌ اپل هنوز از ویژگی‌های محصول رقابتی خود با گوگل پرده‌برداری نکرده و این موضوع سبب شایعات بسیاری شده است.

با توجه به اینکه فاز جمع‌آوری داده‌ها هنوز به پایان نرسیده،‌ بعید است که اپل این سرویس را به این زودی ارائه نماید، مگر آنکه تصمیم بگیرد صرفا بخشهای تاکنون تکمیل شده تا این لحظه را عرضه کرده و ادامه کار را به مرور تکمیل کند.

Call Now Button