ال‌جی از پرچمدار G7 ThinQ رونمایی کرد؛ نمایشگر ۶٫۱ اینچی با پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵

شرکت ال‌جی در نهایت از گوشی پرچمدار ۲۰۱۸ خود با نام تجاری G7 ThinQ رونمایی کرد؛ مدل مذکور از بریدگی در بالای نمایشگر MLCD خود برخوردار است و با شش گیگابایت رم راهی بازار خواهد شد.

شرکت ال‌جی در نهایت با رونمایی از پرچمدار جدید خود، آماده رقابت با دیگر سازندگان در نیمه اول سال ۲۰۱۸ شده است. پرچمدار جدید ال‌جی که G7 نامیده می‌شود، از پسوند ThinQ برخوردار است زیرا شرکت سازنده گمان می‌کند که قابلیت‌های مبتنی بر هوش این گوشی باعث تمایز آن از دیگر محصولات ال‌جی خواهد شد.

در ابتدا بهتر است با طراحی G7 ThinQ شروع کنیم؛ به تبعیت از دیگر برندهای مطرح بازار، جانشین G6 در بالای صفحه‌نمایش خود بریدگی دارد. خبری از پنل اولد نیست و شرکت کره‌ای تصمیم گرفته از فناوری LCD برای نمایشگر پرچم‌دار جدید خود استفاده کند؛ البته ال‌جی پنل نمایشگر گوشی G7 ThinQ را MLCD+ می‌نامد که از ساب‌پیکسل‌های سفید برخوردار است که به بهبود کنتراست کمک می‌کند و دستیابی به حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت را امکان‌پذیر کرده است. گوشی جدید ال‌جی، نمایشگر ۶٫۱ اینچی با نسبت ابعاد ۱۹٫۵ به ۹ و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل دارد؛ این موضوع باعث شده است تا رزولوشن صفحه‌نمایش G7 ThinQ بیشتر از هم‌وطن خود یعنی Galaxy S9 Plus سامسونگ باشد. نمایشگر گوشی جدید ال‌جی از استاندارد HDR10 پشتیبانی می‌کند و پوشش Gorilla Glass 5 از آن محافظت خواهد کرد.

با اینکه ال‌جی گوشی جدیدش را با یک بریدگی در بالای نمایشگر ارائه داده است اما شرکت کره‌ای همچنان اصرار دارد که فضای خالی اطراف نمایشگر را به عنوان «نمایشگر ثانویه» تبلیغ کند. همان‌طور که می‌دانید، سری V زادگاه گوشی‌های هوشمندی با دو نمایشگر بود اما با عرضه V30 با پنل اولد، شرکت ال‌جی در نهایت تصمیم گرفت به ارائه گوشی‌های سری V با نمایشگر ثانویه خاتمه دهد و این قابلیت را کنار بگذارد.

گوشی LG G7 ThinQ به یک دکمه اختصاصی مجهز شده است که دستیار صوتی Google Assistant را فعال می‌کند و خبری از فعال‌شدن دستیار صوتی ال‌جی نیست؛ البته ال‌جی هنوز دستیار صوتی را برای رقابت با Bixby سامسونگ و Siri اپل معرفی نکرده است. جانشین LG G6 همچنین از یک دکمه فیزیکی اختصاصی برای روشن شدن گوشی بهره می‌گیرد و دیگر نیازی به فشردن حسگر اثرانگشت در قاب پشتی به منظور روشن شدن گوشی وجود ندارد. حال که جزئیاتی پیرامون گوشی گفته شد، بد نیست اشاره کنیم که LG G7 ThinQ در قاب پشتی نیز از لایه محافظ Gorilla Glass 5 استفاده می‌کند و گواهی IP68 دارد که مقاومت بدنه را تا عمق ۱٫۵ متری در آب به مدت ۳۰ دقیقه تضمین خواهد نمود. گوشی جدید ال‌جی، همچنین موفق به استاندارد نظامی MIL-STD-810G شده است.

گوشی جدید ال‌جی از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند؛ این گوشی از هر دو استاندارد WPC و PMA برای شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد. شرکت کره‌ای از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است و برخلاف شایعات پیشین، خبری از پشتیبانی گوشی G7 ThinQ از شارژ سریع ۴٫۰ نیست؛ این مدل از QC 3.0 پشتیبانی می‌کند. فناوری Qnovo نیز برای باتری درنظر گرفته شده است که عملکرد باثبات باتری را در طی چندسال تضمین خواهد کرد.

گوشی جدید ال‌جی به تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام مجهز شده است و حداکثر ۶ شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه دارد. فضای ذخیره‌سازی با استفاده از کارت حافظه Micro SD قابل گسترش است. گوشی جدید ال‌جی بلوتوث ۵٫۰ پشتیبانی می‌کند و این قابلیت را برای کاربران فراهم خواهد ساخت تا از دو سیم‌کارت درون آن استفاده نمایید؛ باید اشاره کرد که LG G7 ThinQ از LTE Cat.16 پشتیبانی می‌کند که دستیابی به سرعت دانلود حداکثری ۱ گیگابیت بر ثانیه را ممکن خواهد ساخت.

در قاب پشتی از دو سنسور ۱۶ مگاپیکسلی شده است؛ مانند محصولات پیشین LG، یکی از سنسورهای ۱۶ مگاپیکسلی Super Wide است و زاویه دید ۱۰۷ درجه دارد و دیگری زاویه دید ۷۱ درجه دارد. سنسور اصلی ۱۶ مگاپیکسلی با زاویه دید محدود با F1.6 از لرزش‌گیر اپتیکال برخوردار است و فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری دارد؛ سنسور ثانویه که Super Wide است، دهانه لنزی F1.9 داشته و فوکوس ثابت دارد. ال‌جی، قابلیت AI Cam را به همراه پرچمدار جدیدش ارائه می‌دهد که تشخیص صحنه‌های عکاسی را امکان‌پذیر خواهد کرد. ضمن اینکه در تصاویر به ثبت رسیده در محیط‌های نسبتاً تاریک، پیکسل‌ها با یک‌یگر ادغام می‌شوند تا خروجی دوربین بهتر باشد. برای عکاسی سلفی، ال‌جی از سنسور ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۹۰ درجه و دیافراگم F1.9 استفاده کرده است.

گوشی جدید ال‌جی از بلندگوی استریو Boom Box برخوردار است و با برخورداری از DTS-X تکمیل شده است؛ فناوری دوم، صدای فراگیر ۷٫۱ را شبیه‌سازی می‌کند و برای اولین‌بار است که در یک گوشی هوشمند، از چنین فناوری استفاده می‌شود. ال‌جی با استفاده از میکروفون اضافی، این قابلیت را فراهم کرده است تا صدای کاربران در فاصله پنج متری گوشی نیز شنیده شود؛ بدین شکل، به راحتی می‌توانید با دستیار صوتی گوگل به تعامل بپردازید.

گوشی جدید ال‌جی به سیستم‌عامل اندروید اوریو ۸٫۰ و AI Pack 2.0 مجهز شده است و با انتشار اندروید P، این به‌روزرسانی را دریافت خواهد کرد. پرچم‌دار LG G7 ThinQ به رنگ آبی مراکشی، مشکی، خاکستری و قرمز عرضه خواهد شد. زمان عرضه و قیمت این مدل بعداً اعلام می‌شود.

Call Now Button