سیستم عامل iOS 13 اپل با تمرکز بر آیپد طراحی می‌شود

در حالی که هنوز iOS 12 منتشر نشده، شایعه شده است که اپل قصد دارد iOS 13 را با ویژگی‌های تلفیقی با macOS توسعه دهد. بدین ترتیب که اغلب تغییرات این نسخه در طراحی نرم افزاری آیپدها اتفاق افتد.

سیستم عامل iOS 12 هنوز رسما منتشر نشده اما ظاهرا انتشار شایعه‌ها درباره نسخه بعد از آن یعنی iOS 13 آغاز شده است. مارک گورمن از خبرگزاری بلومبرگ اخیرا در حساب شخصی خود در توییتر اعلام کرد که انتظار می‌رود نسخه iOS 13 از سیستم عامل اختصاصی اپل بیش از هر چیز با تمرکز روی ویژگی‌های مخصوص آیپد معرفی شود. او در این باره به احتمال بازطراحی دکمه خانه هم اشاره کرده است.

دکمه خانه در آیپد در حال حاضر شبیه نسخه بزرگ‌تری از دکمه خانه در آیفون به نظر می‌رسد. این طراحی فعلا مناسب به نظر می‌رسد اما فضای موردنیاز برای بازطراحی و بهبود آن موجود است و احتمالا اپل تصمیم گرفته است از این فرصت مناسب بهره ببرد. مارک گورمن ادعا کرده است که اپلیکیشن Files هم در این نسخه به روزرسانی می‌شود و همچنین برخی ویژگی‌های شبیه macOS ازجمله ایجاد تب در اپلیکیشن‌ها هم ممکن است در iOS 13 دیده شود.

این خبر باتوجه به گزارش‌های قبلی جالب‌تر هم می‌شود. چندی پیش جان گروبر از Daring Fireball به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که اپل به دنبال توسعه نوعی پلتفرم تلفیقی و سازگار با iOS و macOS است و قصد دارد آن را سال ۲۰۱۹ منتشر کند. اگر آیپد واقعا قرار باشد از نظر طراحی به برخی ویژگی‌های شبیه macOS مجهز شود، احتمال توسعه و انتشار پلتفرم مذکور هم منطقی به نظر می‌رسد.

اپل پیش از این هم گفته بود که ایده تلفیق iOS و macOS را در سر دارد اما پس از آن ادعا کرده بود که کاربران موافق نیستند. از طرفی ایده ایجاد اپلیکیشن‌های تلفیقی و با سازگاری دوگانه اصلا بد به نظر نمی‌رسد. گوگل هم پیش از این چنین اقدامی کرده و برخی موارد را از Android با Chrome OS سازگار کرده است. به هر حال این گزارش‌ها فعلا در حد شایعه هستند و شایان ذکر است که باید تا سال ۲۰۱۹ منتظر بمانیم و ببینیم برنامه واقعی اپل در این باره چگونه خواهد بود. اما اگر گزارش‌ها و شایعه‌های اخیر در این باره صحت داشته باشند، باید آن‌ها را خبرهای خوشی برای دارندگان آیپد اپل قلمداد کرد.

Call Now Button