اسم‌رمز Galaxy S10 مشخص شد؛ حسگر اثرانگشت با نمایشگر ادغام می‌شود

اطلاعات ارائه شده توسط The Bell، نشان می‌دهد پرچمدار جدید سامسونگ با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر ارائه خواهد شد و اسم‎رمز Beyond برای توسعه آن درنظر گرفته شده است.

طرفداران سامسونگ برای ارائه جزئیات بیشتر پیرامون پرچمدار بعدی این سازنده لحظه‌شماری می‌کنند؛ شرکت مذکور در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ از فبلت Galaxy Note 9 رونمایی خواهد کرد و اوایل سال آینده نیز پرچم‌داران جدید سری Galaxy S را راهی بازار می‌کند. هنوز نام تجاری جانشین Galaxy S9 مشخص نشده است اما فعلاً آن‌‌را با نام تجاری Galaxy S10 می‌شناسیم. جدیدترین گزارش به‌دست آمده پیرامون پرچم‌دار ۲۰۱۹ سامسونگ، جزئیاتی را پیرامون این مدل ارائه می‌دهد که احتمالاً شما را برای عرضه Galaxy S10 هیجان‌زده خواهد کرد.

Galaxy S8 را می‌توان یک محصول جدید در سری Galaxy S به شمار آورد تا روند تکراری طراحی پرچمداران Galaxy S را تغییر دهد؛ سامسونگ این گوشی را با اسم‌رمز Dream توسعه داده است. Galaxy S9 که در نمایشگاه MWC 2018 از آن‌ رونمایی شده است، با اسم‌رمز Star از نسل قبل متمایز می‌شود. همین موضوع باعث شده است تا پرسش‌هایی پیرامون نام تجاری پرچم‌دار ۲۰۱۹ سامسونگ یعنی Galaxy S10 وجود داشته باشد؛ شرکت کره‌ای این گوشی را با چه اسم‌رمزی توسعه می‌دهد؟ اگر گزارش The Bell صحت داشته باشد، سامسونگ نام Beyond را برای توسعه داخلی جانشین Galaxy S9 درنظر گرفته است.

با توجه به اسم‌رمزی که توسط سامسونگ برای پرچم‌دار جدیدش درنظر گرفته شده است، به‌نظر می‌رسد این شرکت اهداف نسبت متفاوتی از توسعه Galaxy S10 در سر دارد؛ همان‌طور که می‌دانید، سال آینده دهمین گوشی از سری Galaxy S توسط این سازنده معرفی می‌شود. در حال‌حاضر، مشخص نیست Galaxy S10 و Galaxy S10 Plus تا چه اندازه نسبت به نسل قبل متفاوت خواهند بود؛ آیا از نظر طراحی، این دو مدل از Galaxy S9 متمایز شده‌اند یا مشخصات سخت‌افزاری باعث شده است تا سامسونگ نسبت به فروش پرچم‌داران ۲۰۱۹ خود امیدوار باشد؟

با استناد به آنچه که پیرامون Galaxy S10 و Galaxy S10 Plus در شایعات گذشته به‌دست آمده است، بعید می‌دانیم از نظر طراحی، این دو گوشی از نسل قبل متمایز شوند؛ احتمالاً طراحی هر دو مدل مانند Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus خواهد بود. گفته می‌شود پرچم‌داران جدید سامسونگ، نمایشگر ۵٫۸ اینچی و ۶٫۳ اینچی خواهند داشت؛ لازم به‌ذکر است که در Galaxy S9 از صفحه‌نمایش ۵٫۸ اینچی و در مدل Plus آن نیز از نمایشگر ۶٫۱ اینچی استفاده شده است.

دیگر قابلیت فاش شده پیرامون پرچم‌دار جدید سامسونگ، حاکی از آن است که هر دو مدل به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر مجهز خواهد بود؛ ادغام سنسور اثرانگشت با صفحه‌نمایش در آینده نزدیک به یک تِرِند در میان سازندگان گوشی‌های هوشمند تبدیل خواهد شد و بعید نیست که سامسونگ نیز از این موضوع تعبیت کند. البته کاملاً مطمئن نیستیم Galaxy S10 اولین گوشی سامسونگ با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر باشد؛ همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، شایعاتی مبنی بر عرضه Galaxy Note 9 با حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش وجود دارد و ممکن است این مدل در ابتدا به سنسور اثرانگشت در زیر نمایشگر خود مجهز می‌شود. شرکت سامسونگ برای توسعه این فناوری با سه شرکت Synaptics، کوالکام و  Ezestek همکاری می‌کند اما تولیدکننده نهایی مشخص نشده است.

دوربین سه‌بعدی نیز دیگر قابلیتی است که احتمالاً در Galaxy S10 به کار گرفته خواهد شد؛ در صورت تجهیز جانشین Galaxy S9 به این قابلیت، می‌توان انتظار داشت که پرچم‌دار ۲۰۱۹ سامسونگ مانند آیفون ۱۰ از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی بهره بگیرد و قابلیت AR Emoji نیز به طور چشمگیری بهبود خواهد یافت. البته خبرگزاری The Bell هنوز مطمئن نیست این گوشی به دوربین سه‌بعدی مجهز می‌شود یا خیر.

Call Now Button