نسخه ۶٫۱ اینچی iPhone X از صفحه‌نمایش LG G7 ThinQ استفاده خواهد کرد

اپل به دنبال آن است تا نسخه ۶٫۱ اینچی و ارزان‌قیمت iPhone X را به نمایشگر MLCD+ مجهز نماید؛ این گوشی در اواخر تابستان ۹۷ به همراه دو آیفون OLED معرفی خواهد شد.

در بخشی از برنامه امسال اپل برای معرفی آیفون‌های جدید، رونمایی از جانشین آیفون ۱۰ با نمایشگر LCD گنجانده شده است؛ به‌نظر می‌رسد علاوه‌بر معرفی آیفون ۵٫۸ اینچی و ۶٫۵ اینچی که نمایشگر OLED و طراحی مشابه با iPhone X دارند، ساکنان کوپرتینو از یک گوشی دیگر با صفحه‌نمایش ۶٫۱ اینچی رونمایی خواهند کرد که طراحی بدون حاشیه داشته و البته به صفحه‌نمایش ارزان‌قیمت‌تر از نوع MLCD+ مجهز خواهد بود.

خبرگزاری Business Kore و Patenty Apple در گزارشی مجزا اعلام کرده‌اند آیفون آینده اپل از صفحه‌نمایش Super Bright (بسیار روشن) نظیر G7 ThinQ بهره خواهند برد؛ در این فناوری از چهار ساب‌پیکسل به جای سه ساب‌پیکسل استفاده شده است که افزایش روشنایی نمایشگر را ممکن می‌سازد. اگر نگاهی به ساختار نمایشگرهای معمول LCD داشته باشید، حضور سه ساب‌پیکسل قرمز، آبی و سبز در آن‌ها قابل تشخیص خواهد بود اما در نمایشگر از نوع MLCD+، یک ساب‌پیکسل سفید نیز اضافه شده است که روشنایی نمایشگر را افزایش می‌دهد. البته DisplayBlog مدعی شده است این نوع صفحه‌نمایش برای اولین‌بار بدین منظور توسعه یافت تا الجی، بتواند تلویزیون‌های مجهز به نمایشگر LCD با رزولوشن ۴K عرضه نماید.

در صورتی‌که شایعات موجود پیرامون عرضه نسخه ارزان‌قیمت iPhone X با صفحه‌نمایش MLCD+ داشته باشد، این مدل خواهد توانست روشنایی حداکثری ۱۰۰۰ نیت ارائه دهد؛ حتی تعداد LEDها در مقایسه با پنل‌های IPS LCD معمول کاهش خواهد یافت. ضمن اینکه استفاده از چهار ساب‌پیکسل سفید، سبز، قرمز و آبی این موضوع را امکان‌پذیر می‌کند تا مصرف انرژی کاهش پیدا نماید.

علت اینکه اپل نمی‌تواند از پنل‌های IPS LCD معمول استفاده کند، کاملاً مشخص است؛ آیفون ۶٫۱ اینچی طراحی بدون حاشیه خواهد داشت و در صورت استفاده از نمایشگرهای LCD نظیر آنچه در آیفون ۸ به‌کار گرفته شده بود، امکان حذف حاشیه‌های اضافی از اطراف نمایشگر وجود ندارد. پنل‌هایی که در آیفون‌های پیشین به کار گرفته شده است، در لبه‌های خود کانکتور دارند و امکان حذف حاشیه‌های اطراف نمایشگر به دلیل جای‌گیری این اتصالات وجود ندارد.

پیش‌بینی می‌شود آیفون ۶٫۱ اینچی ۲۰۱۸ اپل از طراحی نظیر آیفون ۱۰ برخوردار باشد؛ بدین شکل که در بالای صفحه‌نمایش بریدگی ایجاد می‌شود تا دوربین TrueDepth در پنل جلوی گوشی جای بگیرد. دوربین TrueDepth، عرضه آیفون LCD جدید را با سیستم تشخیص چهره Face ID ممکن می‌سازد. دیگر شایعات منتشر شده پیرامون این مدل، حاکی از آن است که جانشین iPhone 8 Plus فاقد قابلیت ۳D Touch خواهد بود؛ اضافه شدن ویژگی‌های جدید، برخی از قابلیت‌هایی را که کم‌تر به آن احتیاج دارید، قربانی کرده است.

در صورتی‌که اپل از نمایشگر MLCD+ پرچمدار LG G7 ThinQ استفاده کند، هنوز نمی‌دانیم این گوشی در پایین صفحه‌نمایش خود حاشیه خواهد داشت یا ساکنان کوپرتینو خواهند توانست این حاشیه‌ی اضافی را حذف نمایند. در رابطه با آیفون LCD جدید اپل، همچنین گفته می‌شود مدل مذکور فریم فلزی خواهد داشت؛ برخلاف مدل ۵٫۸ اینچی و ۶٫۵ اینچی OLED که فریم آلومینیومی ضدزنگ دارند. ضمن اینکه شایعه شده است قاب پشتی آیفون آینده اپل از جنس شیشه خواهد بود و این گوشی مانند دیگر مدل‌ها از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. پیش‌تر گفته شده بود سرعت شارژ در آیفون‌های جدید اپل ارتقا خواهد یافت؛ به طوری‌که در نیم ساعت، می‌توانید شارژ باتری را به ۵۰ درصد برسانید.

Call Now Button