سامسونگ به دنبال دور کردن شیائومی از بازار هند

سامسونگ بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی گوشی هوشمند در جهان است که سعی دارد بیشترین سهم این بازار را هم در اختیار بگیرد. برای رسیدن به این هدف، کره‌ای‌ها به بازار چین و هند به عنوان دو بازار پر مصرف گوشی هوشمند در دنیا چشم دوخته‌اند، اما به مدتی است شرکت‌های چینی شرایط را برای تولید کنندگان قدیمی سخت کرده‌اند.

پس از انتشار میزان فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سه ماهه‌ی نخست سال جاری میلادی، این شرکت بیان کرد که قصد دارد رقبای خود را در بزرگ‌ترین بازار رو به رشد خود، هندوستان، از میدان به در کند.

اخیرا کمپانی کره‌ای در بازار هند با رقیبی سر سخت به نام شیائومی مواجه شده است که گهگاهی رتبه‌ی اول سامسونگ در بازار هند را از آن خود می‌کند. با توجه به این موضوع؛ مدیر کل سامسونگ هندوستان، موهاندیپ سینگ، گفت که شرکتش استراتژی‌های سلطه طلبانه‌ای در نقشه‌ی راه خود در نظر گرفته است که به تضمین موفقیت در این بازار کمک می‌کند.

در حال حاضر، سامسونگ بازار پرچم‌داران  در هند را در دست گرفته‌است، اما حریف نو ظهوری به نام وان پلاس، اخیرا با عرضه‌ی وان پلاس ۵T توانست عنوان پرفروش‌ترین پرچم‌دار در این کشور را از نمایندگان سامسونگ برباید. در بخش گوشی‌های میان‌رده و رده پایین، رقبایی مانند شیائومی و اوپو به تدریج نقش سامسونگ را کم‌رنگ‌تر می‌کنند؛ همان‌طور که پیش از این در بازار چین موفق به این کار شدند. با این اوصاف، این شرکت با سابقه قصد دارد تا محصولات بیشتری از سری گلکسی J و گلکسی A راهی بازار نماید تا از رقابت با این شرکت‌ها و بازار رقابتی‌ای که بر سر قیمت به راه انداخته‌اند، دور بماند تا بار دیگر خاطره‌ی تلخ بازار چین را تجربه نکند.

به عنوان بخشی از همین نقشه‌ی راه، سامسونگ صفحه نمایش بی‌حاشیه‌ی خود، موسوم به Infinity Display را به عنوان یک ویژگی اصلی به همه‌ی گوشی‌های هوشمند خود می‌آورد. به علاوه، دوربین دوگانه و بعضی مشخصات پرچم‌داران را به میان رده‌های خود آورده است؛ یکی از نمونه‌های موفق این تصمیم کره‌ای‌ها، گلکسی ای ۶ و ای ۶ پلاس است که بازار گوشی‌های اقتصادی را هدف گرفته است. همچنین برای کاهش قسمت نهایی محصولات، قصد دارد تا اکثر قطعات مورد نیاز را در خاک هند تولید کند تا از پرداخت مالیات اضافی نیز معاف شود.

Call Now Button