هرآنچه که باید درباره همگام‌سازی پیام‌ها در iCloud بدانید

بعد ازمدت‌ها انتظار، امکان استفاده از فضای ابری در iMessages فراهم شد. این ویژگی، که در iOS و مک قابل دسترسی است، علاوه بر صرفه‌جویی در حافظه دستگاه مزیت‌های دیگری نیز دارد که در ادامه این مطلب به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

این ویژگی چه خدمتی ارائه می‌دهد؟

به طور خلاصه، این اپلیکیشن در iCloud دقیقا همان کاری را انجام می‌دهد که از آن انتظار داریم، یعنی  پیام‌ها، مکالمات و پیوست‌ها در فضای ابری ذخیره‌ می‌کند و به این ترتیب باعث صرفه‌جویی در حافظه دستگاهتان می‌شود و  خدمت ارزشمندی را ارائه می‌دهد، به خصوص حالا که اپل مدل‌های پایه آیفون را با حداقل فضای ذخیره‌سازی به فروش می‌رساند.

با ذخیره تمام پیام‌ها در فضای ابری، کنترل شما روی دستگاه‌های مختلفتان بیشتر از پیش می‌شود. اگر در یکی ازدستگاه‌ها پیامی را حذف کنید، از سایر دستگاه‌ها نیز حذف خواهد شد.

از همه مهمتر اینکه، هر زمان دستگاه جدیدی راه‌اندازی شود، تمام پیام‌های پیشین در آن موجود خواهند بود. پیش از این، برای دسترسی به پیام‌های قبلی نیاز به گرفتن نسخه پشتیبان و انتقال آن به دستگاه جدید بود.

نحوه فعالسازی

فعال کردن Messages در iCloud ساده است، البته روش فعال کردنش روی مک با iOS متفاوت است.

فعالسازی در iOS:

  1. به قسمت تنظیمات اپلیکیشن بروید.
  2. روی حساب iCloud خود ضربه بزنید.
  3. روی iCloud ضربه بزنید.
  4. سوئیچ گزینه Messages را روی حالت On قرار دهید.

فعالسازی در مک:

  1. اپلیکیشن Messages را باز کنید.
  2. از نوار منو Preferences را انتخاب کنید.
  3. به برگه Accounts بروید.
  4. گزینه Enable Messages in iCloud را انتخاب کنید.

آیا محدودیتی وجود دارد؟

قطعا محدودیت‌هایی در این بروزرسانی وجود دارد؛ بزرگترینش میزان فضای ذخیره سازی در iCloud است. هر چند بسیاری از کاربران به استفاده از نسخه رایگان این برنامه که فقط ۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد ادامه می‌دهند، حجم این فضا قطعا کافی نیست، به ویژه اگر iCloud Photos فعال باشد.

اپل نیاز به اقدامی جدی برای افزایش فضای ذخیره‌سازی در این اپلیکیشن دارد و هرچند با کاهش هزینه سرویس‌های پولیش گام کوچکی در این زمینه برداشت، نمی‌توان زیاد به آن امیدوار بود زیرا احتمالا پس از کنفرانس WWDC این قیمت‌ها افزایش خواهند یافت.

علاوه بر این، ساعت اپل هنوز از این اپلیکشن در iCloud پشتیبانی نمی‌کند. هنگامی که پیام یا مکالمه‌ای را در ساعتتان حذف می‌کنید، در سایر دستگاه‌ها هنوز موجود است و برعکس.

پیام‌های متنی سنتی نیز پشتیبانی نمی‌شوند. هر متن استانداردی که با رنگ سبز در این اپلیکیشن مشخص می‌شود شامل ویژگی همگام‌سازی در فضای ابری نخواهد شد اما، همچنان بین تمام دستگاه‌هایی که اپل آیدی یکسانی دارند به اشتراک گذاشته می‌شود. بنابراین، اگر آن را در یکی از این دستگاه‌ها حذف کنید، به طور خودکار روی سایر دستگاه‌ها حذف نخواهد شد.

ابتدا قرار بود پشتیبانی iCloud از اپلیکیشن Messages همزمان با انتشار iOS 11 صورت بگیرد و البته همراه با AirPlay 2 در نسخه‌ بتای iOS 11 حضور داشت اما، خیلی زود حذف شد و ارائه مجدد آن نیز با تعویقی طولانی مواجه شد، سرانجام با گذشت تقریبا ۹ ماه از زمان وعده داده شده و در حالیکه فقط چند روز تا کنفرانس WWDC امسال فاصله بود، این بروزرسانی انجام گرفت.

پس از امتحان این اپلیکیشن در iCloud به این نتیجه رسیدیم که این ویژگی جدید، همانطور که در تبلیغات ادعا می‌شد، پلتفرم پیام ‌رسان اپل را به طور قابل توجهی بهبود بخشیده است.

Call Now Button