Galaxy Note 9 سامسونگ به دوربین دوگانه قدرت‌مندی مجهز خواهد شد

با اینکه Galaxy Note 9 از نظر طراحی، تفاوت چشمگیری با نسل قبل نخواهد داشت؛ این مدل احتمالاً به دوربین قدرت‌مندتری در مقایسه با Galaxy Note 8 مجهز خواهد شد تا سامسونگ، کاربران را به خرید پرچمدار جدیدش مجاب نماید.

انتظار می‌رود که فبلت جدید سامسونگ از سری Galaxy Note، امسال زودتر از نسل قبل معرفی شود؛ شایعات حاکی از آن است که Galaxy Note 9 در مراسم Unpacked سامسونگ در تاریخ ۹ اوت به نمایش گذاشته خواهد شد. در مقایسه با نسل قبل، پرچمدار نیمه دوم ۲۰۱۸ سامسونگ نزدیک به دو هفته زودتر معرفی خواهد شد و انتظار می‌رود که جانشین Galaxy Note 8 تا اواخر ماه اوت به بازار عرضه شود.

با توجه به اطلاعاتی که از پرچمدار جدید سامسونگ در اختیار داریم، Galaxy Note 9 از نظر طراحی تفاوت چشمگیری با نسل قبل نخواهد داشت؛ همین موضوع می‌تواند معرفی زودهنگام جانشین Galaxy Note 8 را توجیه نماید. تاکنون، تصاویر مربوط به محافظ صفحه‌نمایش فبلت Galaxy Note 9 سامسونگ منتشر شده است و در مجموع، تفاوت چشمگیری بین این مدل و نسل قبل وجود ندارد؛ البته به‌نظر می‌رسد ضخامت حاشیه‌های اطراف نمایشگر باریک‌تر شده است و بدین شکل، نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به بدنه افزایش خواهد یافت. به احتمال زیاد، سامسونگ طراحی کاملاً جدیدی را برای پرچمداران سال آینده خود درنظر گرفته است که براساس شایعات، کاملاً بدون حاشیه خواهند بود و به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر مجهز می‌شوند؛ سال آینده، شرکت کره‌ای از Galaxy S10 رونمایی خواهد کرد و انتظار می‌رود در نیمه دوم سال ۲۰۱۹، فبلت جدید سامسونگ از سری Galaxy Note  معرفی شود.

با این‌حال، شرکت کره‌ای به دنبال راهی است تا خریداران را نسبت به انتخاب Galaxy Note 9 مجاب نماید و خبرگزاری بلومبرگ گزارش می‌دهد که اتکای سامسونگ، به بهبود دوربین است. این سازنده برای اولین‌بار، Galaxy Note 8 را با دوربین دوگانه معرفی کرد؛ در قاب پشتی این گوشی از ترکیب دو سنسور واید و تله‌فوتو استفاده شده است و Galaxy Note 8 می‌تواند بزرگ‌نمایی اپتیکال ۲ برابری ارائه دهد. Galaxy Note 9 که امسال معرفی خواهد شد، احتمالاً چنین ترکیبی را حفظ خواهد کرد؛ هرچند، دوربین با پیشرفت‌هایی همراه خواهد بود تا این مدل را به رقیب قدرت‌مندی برای پرچمداران نیمه دوم سال ۲۰۱۸ تبدیل نماید.

انتظار می‌رود ترکیب لنز واید و تله‌فوتو در دوربین Galaxy Note 9 حفظ شود؛ ضمن اینکه بعید نیست شرکت کره‌ای از یک لنز با دیافراگم متغیر در پرچمدار جدیدش استفاده نماید. لازم به‌ذکر است که Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus با دوربین مجهز به لنزی با دیافراگم متغیر عرضه شده‌اند؛ البته مدل Plus از دو سنسور استفاده می‌کند و در دوربین نسخه ۵٫۸ اینچی نیز شاهد جای‌گیری یک سنسور هستیم. قابلیت فیلم‌برداری صحنه‌ آهسته نیز از دیگر مشخصات احتمالی بود که جانشن Galaxy Note 9 ارائه خواهد داد؛ همچنین بعید نیست که قابلیت عکس‌برداری پرتره در دوربین پرچمدار نیمه دوم ۲۰۱۸ سامسونگ ارائه شود.

جای‌گیری دوربین و حسگر اثرانگشت، از جمله تغییرات احتمالی است که در قاب پشتی Galaxy Note 9 اعمال می‌شود؛ حتی در صورتی‌که دوربین دوگانه با چینش افقی در پنل پشتی جای بگیرد، سامسونگ احتمالاً حسگر اثرانگشت را به پایین دوربین اصلی منتقل خواهد کرد تا دسترسی به آن ساده‌تر شود. جای‌گیری حسگر اثرانگشت در پرچمداران ۲۰۱۷ سامسونگ موردانتقاد کاربران بوده است اما بعید می‌دانیم که شرکت کره‌ای به این موضوع بی‌توجه باشد؛ در Galaxy S9 حسگر اثرانگشت به پایین دوربین اصلی منتقل شده است.

در رابطه با دیگر مشخصات احتمالی که Galaxy Note 9 از آن‌ها بهره می‌گیرد، می‌توان به پردازنده اگزینوس ۹۸۱۰ یا اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام اشاره کرد؛ تراشه‌ای که در گوشی Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus سامسونگ به کار گرفته شده است. ضمن اینکه بعید نیست قابلیت Bxiby Vision در پرچمدار جدید خانواده Galaxy Note بهبود پیدا کند؛ این ویژگی برای تشخیص اشیاء و … کاربرد دارد.

شما جی‌اس‌امی‌ها چه انتظاری از عضو جدید خانواده Galaxy Note سامسونگ دارید؟ در صورت عرضه این مدل با دوربین بهبود یافته و حفظ طراحی نسل قبل، آیا همچنان مایل به خریداری Galaxy Note 9 خواهید بود؟

Call Now Button