اپل الگوریتم Face ID را در آیفون‌‌های ۲۰۱۸ بهبود می‌بخشد

بر اساس گزارشی از زنجیره تامین اپل، این شرکت الگوریتم Face ID آیفون‌های ۲۰۱۸ را بهبود می‌بخشد. هدف از این ارتقا افزایش سرعت باز شدن قفل صفحه و همچنین افزایش قابلیت اطمینان این سیستم اعلام شده است.

ماژول TrueDepth که اپل در آیفون ۲۰۱۸ بکار برده است، در واقع همان ماژولی است که آیفون ایکس ۲۰۱۷ از آن بهره می‌برد. در حال حاضر این شرکت سرمایه‌گذاری عظیمی روی سیستم دوربین TrueDepth کرده است و البته بعید است که این تغییرات سخت‌افزاری در آیفون‌های ۲۰۱۸ اعمال شوند.

مشکلی که در حال حاضر در iPhone X وجود دارد مربوط به سرعت باز شدن قفل این گوشی با شناسایی چهره‌ است که در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی، که از دوربین جلویی دستگاه برای تشخیص چهره استفاده می‌کنند، کندتر به نظر می‌رسد؛ بنابراین اگر قرار نیست تغییری در سخت‌افزار صورت بگیرد، پس اپل چاره‌ای جز تمرکز بر بهبود الگوریتم این سیستم ندارد تا از این راه سرعت کلی فرایند باز کردن قفل در آیفون‌های ۲۰۱۸ را افزایش دهد. این بهبود الگوریتم علاوه بر افزایش سرعت تشخیص می‌تواند قابلیت اطمینان Face ID را نیز تا ۳۰۰ درصد بالاتر ببرد.

این گزارش همچنین ادعا می کند که اپل قابلیت پشتیبانی از دو سیمکارت را تنها برای آیفون ایکس پلاس راه اندازی خواهد کرد و دو آیفون دیگر همچنان از یک سیم کارت بهره خواهند برد. هرچند گوشی‌های دو سیمکارت در ایالات متحده رایج نیستند، در میان مصرف‌کنندگان بازار آسیا مانند هند و چین بسیار محبوب هستند. می‌توان گفت تقریبا هر گوشی هوشمندی که در این بازارها عرضه می‌شود قابلیت پشتیبانی از دو سیمکارت را دارد حتی اگر در ایالات متحده و اروپا با یک سیم کارت ارائه شده باشد.

انتظار داریم اپل هر سه گوشی جدیدش را در سال جاری عرضه کند. ارزانترین آنها از صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی LCD برخوردار است  و دو مدل دیگر دارای پانل ۵/۸ OLED اینچی و ۵/۶ اینچی هستند. هر سه گوشی مجهز به یک سیستم دوربین TrueDepth با قابلیت Face ID نیز هستند.

نتیجه‌گیری

سیستم دوربین TrueDepth اپل شاید پیچیده تر از سایر رقبا باشد اما، سرعت باز شدن قفل صفحه با شناسایی چهره در آن قطعا کندتر از دستگاه‌های اندرویدی است. با توجه به شواهد موجود بنظر می‌رسد که تنها گزینه اپل برای رفع این مشکل بهبود الگوریتمی باشد که این سسیستم را هدایت می‌کند.

Call Now Button