بالاترین نسبت صفحه نمایش به بدنه، نصیب پرچمدار جدید Vivo شد

شرکت ویوو جدیدترین گوشی هوشمندش را بطور رسمی معرفی کرد. از آنجا که صفحه نمایش نکس، ۹۱٫۲۴ درصد از پانل جلویی آن را در اختیار دارد به جرات می‌توان گفت که کمترین حاشیه را بین گوشی‌های موجود در جهان دارد.

تلاش‌ها برای طراحی گوشی بدون حاشیه بالاخره به نتیجه رسید. هرچند گوشی‌هایی مانند آیفون ایکس، گلکسیS9 / S9+ ، شیائومی Mi Mix 2 / 2s، وان‌پلاس ۶، الجی G7 و بسیاری دیگر، توانستند سهم صفحه نمایش از پانل جلویی گوشی را به ۸۰٪ برسانند اما، این میزان باز هم کافی بنظر نمی‌رسید. گویا تا زمانی که تمام مساحت این پانل به مالکیت صفحه نمایش درنیاید تولیدکنندگان و مشتریان این صنعت رضایت کامل نخواهند داشت.
و این همان جاییست که ویوو نکس قهرمانانه وارد صحنه می شود و مفاهیم موجود در طراحی معاصر گوشی‌های هوشمند را تغییر می‌دهد. این گوشی اولین بار در نمایشگاه MWC ، که اوایل سال جاری در بارسلون برگزار شد، به عنوان یک طرح مفهومی و با نام Vivo Apex معرفی شد و احتمالا استقبال گرم شرکت‌کنندگان باعث شد تا ویوو این طرح را به محصولی نهایی تبدیل کند.

الکس فنگ، معاون ارشد ویوو می‌گوید: « معرفی نکس، پاسخی به نیاز این صنعت مبنی بر دستیابی به یک گوشی بدون حاشیه واقعی است. چندین ماه طول کشید تا به فن آوری های پیشرفته‌ای دست پیدا کنیم که برای تحقق این چشم‌انداز از گوشی‌های هوشمند آینده نیاز بود. در این مسیر ویوو نیز از یک شرکت صرفا تولید کننده به یک شرکت نوآور و خلاق در زمینه سخت‌افزار، نرم‌افزار و ارائه خدمات تبدیل شد. »

در این گوشی نسبت صفحه نمایش به پانل جلویی ۹۱٫۲۴٪ است، یعنی بالاترین نسبتی که ناکنون دیده شده است، دستگاهیست که هیچ بریدگی‌ای در بالای صفحه نمایش ندارد و فقط یک حاشیه باریک در قسمت پایین آن به چشم می‌خورد، حاشیه‌های اطرافش نیز به باریک‌ترین حد ممکن رسیده‌اند. این گوشی بدون حاشیه از صفحه نمایش سوپر آمولد ۶٫۵۹ اینچی بهره می‌برد که کیفیت سوپر اچ‌دی پلاس دارد و هرچند شاید کمی بزرگ بنظر برسد، از نظر اندازه مشابه گلکسی نوت ۸ است . نکس دارای ابعاد  ۷*۷۷*۱۶۲میلی‌متری و وزن کلی ۱۹۹گرم است.

اما با حذف بریدگی و حاشیه‌های صفحه نمایش این سوال مطرح می‌شود که تکلیف سنسورها و دوربین جلویی این گوشی چه می‌شود. ویوو دوربین جلو ۸ مگاپیکسلی این گوشی را که دریچه دیافراگم  f / 2.0 دارد در داخل بدنه جای داده و آن را مجهز به مکانیسم بالابرنده کرده است تا در صورت نیاز ظاهر شود. اسپیکرها نیز حذف شده‌اند و به لطف فناوری Screen SoundCasting ویوو، صدا از طریق صفحه نمایش پخش می‌شود. احتمال می‌رود این صفحه نمایش، که ویوو آن را Dubbed Ultra FullView می‌نامد، از تکنولوژی پیزوالکتریک در هسته خود بهره ببرد، مشابه آنچه شیائومی در مورد Mi Mix انجام داد اما کمی بعد از این موضع عقب نشینی کرد.

اسکنر اثر انگشت این گوشی نیز داخل صفحه نمایش تعبیه شده است، هرچند این اولین بار نیست که شاهد این اسکنر در محصولات ویوو هستیم: گوشی‌های X20UD و X21 این شرکت که پیش‌تر عرضه شده بودند هم چنین اسکنری دارند. دیگر تولیدکنندگان محلی مانند شیائومی و هوآوی نیز در محصولات جدید و برتر خود از این تکنولوژی استفاده می کنند، با این حال هنوز هم این اسکنر بطور گسترده در گوشی‌های هوشمند بکار نمی‌رود، حتی درمحصولات درجه یک بازار ایالات متحده .

قابلیت‌های نکس، آن را شایسته عنوان پرچمدار جدید ویو می‌کند. پرچمداری که مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵، ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی و باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری است. البته تجهیزات عکاسی را نیز نباید نادیده گرفت، این گوشی دارای دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگرام f / 1.8 و ۵ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم  f / 2.4 است که البته امتیاز بهره‌گیری از هوش مصنوعی را نیز دارند؛ تکنولوژی هوش مصنوعی توانسته قابلیت‌هایی مثل : تشخیص صحنه، AI HDR، فیلترهای متنوع و ترکیب عکس را برای دوربین‌های این گوشی به ارمغان آورد. پرچمدار جدید ویوو با سیستم عامل‌ اندروید ۸٫۱ و همچنین آخرین نسخه از رابط کاربری این شرکت یعنی Funtouch OS 4.0 سازگار است.

علاوه بر موارد گفته شده، این گوشی دستیار هوشمندی بنام Jovi دارد که به کمک دکمه اختصاصیش فراخوانی می‌شود. Jovi، که حاصل تکنولوژی هوش مصنوعی است، توانایی‌های بسیاری دارد از جمله: اجرای اپلیکیشن‌ها، اجرای دستورات صوتی و ارائه توضیحات در مورد آنچه روی صفحه در حال نمایش است.

لازم به ذکر است که این گوشی در حال حاضر فقط در کشور چین عرضه می‌شود و برای عرضه بین‌المللی آن هنوز تاریخی اعلام نشده است.

Call Now Button