تجهیز Galaxy S10 به نمایشگر ۶٫۲ اینچی و حذف حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش

گوشی آزمایشی که سامسونگ در نمایشگاه SID 2018 به نمایش گذاشته است، می‌تواند صدای مخاطب را در هنگام مکالمه از نمایشگر پخش نماید؛ احتمالاً این فناوری به Galaxy S10 راه پیدا خواهد کرد.

سامسونگ برای رونمایی از گوشی پرچمدار جدید خود در اوایل سال ۲۰۱۹ آماده می‌شود و به‌نظر می‌رسد که جانشین Galaxy S10 حسابی طرفداران را هیجان‌زده خواهد کرد! نمایشگری که توسط سامسونگ در کنفرانس SID 2018 به نمایش گذاشته شده است، این امکان را برای سازندگان فراهم خواهد کرد تا محصولاتی بدون حاشیه طراحی نمایند؛ اگر در رابطه با جای‌گیری بلندگوی مخاطب تردید دارید، سامسونگ موفق شده است تا بلندگو را با صفحه‌نمایش ادغام نماید. بدین شکل، صدا از طریق ارتعاش و القای استخوانی قابل شنیده شدن است. این فناوری که با نام Sound on Display به نمایش گذاشته، فعلاً در حد یک ایده است و به‌نظر می‌رسد درون قاب یک گوشی که احتمالاً Galaxy S9 Plus باشد، به نمایش گذاشته شده است. با این‌حال، این احتمال وجود دارد که فناوری مذکور به پرچمدار آینده سامسونگ از سری Galaxy S یعنی Galaxy S10 راه پیدا نماید.

در همین رابطه، یک خبرگزاری کره‌ای مدعی شده است که فناوری مذکور در سال آینده به گوشی‌های سامسونگ راه خواهد یافت؛ ضمن اینکه ال‌جی نیز درنظر دارد تا از این فناوری در پرچمدار سال آینده خود بهره بگیرد. اندازه نمایشگری که توسط سامسونگ به نمایش گذاشته شده، ۶٫۲ اینچ اعلام شده است؛ حتی در صورتی‌که Galaxy S10 مانند Galaxy S9 Plus به صفحه‌نمایش ۶٫۲ اینچی مجهز شده باشد، انتظار داریم که شرکت کره‌ای با ادغام بلندگوی مخاطب با صفحه‌نمایش، بتواند گوشی تمام‌صفحه ارائه دهد. ضمن اینکه حذف حاشیه‌های اضافی از بالا و پایین نمایشگر منجر به کاهش ابعاد نهایی Galaxy S10 می‌شود. پهنای انتقال صوت با این فناوری در بازه ۱۰۰ تا ۸۰۰۰ هرتز خواهد بود و البته برای شنیدن صدای مخاطب، باید گوشی را نزدیک به صورت خود نگه دارید.

لازم به‌ذکر است که فناوری مشابهی در فبلت بدون حاشیه Vivo NEX به کار گرفته شده؛ شرکت سازنده، آن‌را SoundCasting می‌نامد و مدعی است که استفاده از این فناوری، احتمال پخش صدای مخاطب را در فضای اطراف کاهش خواهد داد.

شرکت ال‌جی نیز که در سال آینده از پرچمداری با چنین ویژگی رونمایی خواهد کرد، در حال‌حاضر محصولاتی را از سری Crystal Sound از خانواده تلویزیون‌های OLED به فروش می‌رساند که بلندگوی آن‌ها با صفحه‌نمایش ادغام شده است؛ به همین جهت، بعید نیست که همین فناوری در سال آینده به گوشی‌های پرچمدار شرکت کره‌ای راه پیدا نماید.

سامسونگ همچنین نمایشگر دیگری را نیز توسعه داده است که لمسی بوده و در زیر آب نیز می‌توان از آن استفاده کرد؛ ویژگی که احتمالاً به عضو جدید سری Galaxy S یا Galaxy Note در سال ۲۰۱۹ راه پیدا خواهد نمود.

از جمله شایعاتی که پیرامون پرچمداران Galaxy S10 و Galaxy S10 Plus وجود دارد، می‌توان به عرضه حداقل یک مدل با دوربین سه‌گانه اشاره کرد؛ همچنین گمان می‌رود که جانشین Galaxy S9 زودتر از انتظار و در ماه ژانویه ۲۰۱۹ در نمایشگاه CES 2019 معرفی خواهد شد. بدین شکل، سامسونگ می‌تواند تمامی تمرکز خود را برای نمایشگاه MWC 2018 روی گوشی انعطاف‌پذیر جدیدش معطوف نماید؛ محصولی که شامل دو صفحه‌نمایش بوده و البته چندان ارزان نخواهد بود! لازم به‌ذکر است که پرچمداران Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus در نمایشگاه MWC 2018 توسط سامسونگ معرفی شده بودند.

Call Now Button