گوشی Xperia XZ3 با نمایشگر QHD و اندروید P فاش شد

به‌نظر می‌رسد پرچمدار Xperia XZ3 به عرضه نزدیک باشد؛ این مدل، به‌تازگی در پایگاه GFXBench فاش شده است که از عرضه جانشین Xperia XZ2 با نمایشگر QHD و آخرین نسخه اندروید خبر دهد.

شایعه شده است که شرکت سونی در اواخر سال ۲۰۱۸ از پرچمدار دیگر خود با نام Xperia XZ3 رونمایی خواهد کرد که جانشین سری Xperia XZ2 می‌شود؛ ژاپنی‌ها از پرچمداران Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact در نمایشگاه MWC 2018 رونمایی کرده بودند و سپس، پرچمدار دیگری را در بهار با نام تجاری Xperia XZ2 Premium ارائه دادند تا خانواده Xperia XZ2 با سه مدل مختلف تکمیل شود.

به‌تازگی، گوشی جدید این شرکت با شماره مدل Sony SM H8416 در GFXBench فاش شده است که گمان می‌رود همان پرچمدار Xperia XZ3 باشد؛ باید اشاره کرد که اکنون مدل مذکور در پایگاه GFXBench قابل مشاهده نیست و احتمالاً بدین دلیل است که جانشین Xperia XZ2 به سرعت از GFXBench حذف شده یا مشخصات فاش شده برای این مدل، واقعی نیست. از آنجایی‌که تصویر منتشر شده واقعی به‌نظر می‌رسد، با سناریو اول پیش رفته و امیدوار باشیم که مشخصات Xperia XZ3 جعلی نباشد!

براساس اطلاعاتی که در پایگاه GFXBench فاش شده است، سونی گوشی پرچمدار Xperia XZ3 را به نمایشگر ۵٫۹ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۸۸۰ پیکسل مجهز کرده؛ با توجه به ابعاد صفحه‌نمایش، خبری از اعمال بریدگی در بالای نمایشگر نیست و به احتمال زیاد، حاشیه‌ی بالای صفحه‌نمایش حفظ شده است. همچنین اشاره شده است که پرچمدار Xperia XZ3 از شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌گیرد و سیستم‌عامل Android P روی این گوشی اجرا می‌شود. پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی ۲٫۷ گیگاهرتزی، قدرت گوشی Xperia XZ3 را تأمین می‌کند.

در ادامه نیز اعلام شده است که جانشین Xperia XZ2 از دوربین اصلی ۱۹ مگاپیکسلی بهره می‌گیرد؛ البته اشاره‌ای به سنسور ثانویه نشده است. با این‌حال، گمان می‌کنیم که مدل مذکور به دوربین دوگانه مجهز خواهد بود و سنسور ثانویه ۱۳ مگاپیکسلی در پنل پشتی گوشی جای می‌گیرد؛ تصاویری که پیش‌تر از نمونه واقعی پرچمدار Xperia XZ3 منتشر شده است، تأیید می‌کند که این گوشی با دوربین دوگانه همراه خواهد بود. شرکت ژاپنی، پرچمدار Xperia XZ2 Premium را به عنوان اولین گوشی خود با دوربین دوگانه ارائه داده است و Xperia XZ3 نیز احتمالاً با دوربین دوتایی راهی بازار خواهد شد. برای عکاسی سلفی، سونی از یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی استفاده کرده است و آن‌طور که پایگاه GFXBench ادعا می‌کند، پرچمدار جدید ژاپنی‌ها می‌تواند با رزولوشن UHD به فیلم‌برداری بپردازد.

در رابطه با طراحی این گوشی، باید اشاره کرد که Xperia XZ3 شباهت زیادی به Xperia XZ2 دارد؛ البته همان‌طور که گفته شد، در پنل پشتی از دوربین دوگانه استفاده می‌شود و خبری از عرضه این گوشی با یک دوربین نیست. حسگر اثرانگشت نیز به احتمال زیاد در پنل پشتی جای می‌گیرد؛ مانند آنچه پیش‌تر در پرچمداران Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Premium دیده بودیم.

تشخیص صحت مشخصات گوشی Xperia XZ3 در حال‌حاضر امکان‌پذیر نیست اما به احتمال زیاد، پرچمدار ۲۰۱۸ سونی فاقد نمایشگر QHD خواهد بود؛ پیش‌تر اعلام شده بود جانشین Xperia XZ2 به صفحه‌نمایش ۵٫۸ اینچی با رزولوشن FHD+ مجهز می‌شود. صرف‌نظر از آنچه که در بالا گفته شد، سونی هنوز توسعه Xperia XZ3 را به صورت رسمی تأیید نکرده است؛ به همین جهت، باید به شایعات پیرامون گوشی جدید سونی با دیده شک و تردید نگریست.

Call Now Button